Lori

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Lori forum, voor lori's

Auteur Onderwerp
Eefje
Fladderaar

Lori  Reageer met quote  

Very Happy Hoi sinds 15 April hebben we een Lori (van de blauwe bergen) erbij
Hij is heel erg lief,handtam en praat een beetje.
Hij kan ook dansen,en springt met 2 voetjes omhoog.
Hij lacht ook,vooral als hij iets ondeugends gaat doen.
Ik kan ook stoeien met hem , ik zeg dan kom Pino gaan we stoeien en dan gaat hij op zijn rug liggen en gaat trappelen met zijn voetjes en bijt zachtjes in mijn hand en hij maak er een gromgeluidje bij.
En als hij niet meer wil draait hij zich weer om en roep jaaaaaa.
Hij wil ook steeds kusjes en maak er van die smak geluiden bij
Het is echt een eigenwijsje
Hij vloekt ook een paar woorden maar daar reageer ik niet op en als ik het zo zeg het word minder.

Laughing Laughing Laughing
Hij heb speciaal voer een papje met honing en vers fruit elke dag.

Als je op de site kijk (Eefje)staat er een foto van Pino.
Bericht Woensdag 4 Mei 2005 10:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
LaSignoraMusica
Net uit het ei

Reageer met quote  

Wat leuk! Dat lees je niet zo vaak, dat iemand een lori heeft die zo tam is! Hoe oud is hij, en waar heb je hem vandaan?
Bericht Donderdag 5 Mei 2005 7:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Lori  Reageer met quote  

Wat ontzettend leuk om iets over een tamme lori te lezen!
Zo te horen is het een echt karaktertje..

Als je wat over hem kwijt wilt, graag! Ik ben erg benieuwd hoe het is, leven met een tamme lori.. Smile
Bericht Donderdag 5 Mei 2005 9:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Eefje
Fladderaar

Reageer met quote  

Razz Ik heb hem van kennissen over genomen zij waren te weinig thuis en hij was eenzaam,nu hij meer aandacht heb merk je dat wel,het is echt een drukte makertje,hij zit heel erg graag bij me en klets heel wat af maar niet alles versta ik jammer genoeg.
En hij is ongeveer 4 a 5 jaar.
En voor geen goud doe ik hem weg,hij hoort gewoon bij ons.
En iets over hem schrijven is niet moeilijk hoor.
Zo zit hij graag met zijn tong in je oor en zeg dan lekker hè
Nou lekker is het niet hoor het kieteld.
De volgende keer weer wat over Pino,iedere keer iets is leuker als alles in èèn keer.
En met drie gaaien beleef je best wel eens wat hoor.
Bericht Donderdag 5 Mei 2005 8:48 pm
LaSignoraMusica
Net uit het ei

Reageer met quote  

Oh ja, natuurlijk, Lori's hebben een speciaal tongetje om mee in bloemen te poeren, hihihihi! Volgens mij smaakt dat toch een tikkeltje anders als nectar, al heeft de kleur er wel wat van weg! Mijn grijze Tabu komt wel eens zachtjes in het voorbijgaan mijn oor liefkozen, en dat vind ik wel een lekker gevoel! Maar ja, die gaat niet met haar tong naar binnen, dat zou me kippenvel in mijn bilnaad bezorgen!
Bericht Donderdag 5 Mei 2005 10:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Eefje
Fladderaar

Reageer met quote  

Een kippevel krijg je zeker van dat tongetje,de uiteinde van het tongetje zitten hel fijne puntjes aan waar ze de nectar en andere voedsel aan vast plakt dus als dat tongetje je oor in gaat heel vlug en tergelijke tijd gezegd word Lekker hè,nou reken maar dat je kippevel krijg maar aan de andere kant is het ook wel heel leuk en lief hoor. Wink

Vanavond zo gelachen hij heb een wc rolletje in zijn kooi en nog wat ander speelgoed, maar nu even over het wc rolletje , hij was op de grond bezig en hij staat naast de bank en ik hoorde hem praten,dus keek de kooi in en hij lag op zijn rug en geloof me of niet maar hij lag met het wc rolletje jongleren rolde het rolletje rond in zijn pootjes en draaide het steeds om.
Ik heb vlug de camera gepakt maar toen stopte hij met spelen dus ik hoop dat hij het nog eens wil doen als ik de camera in de buurt heb.
Het is zo'n leuk gezicht als hij met dat rolletje aan het spelen is. Laughing
Bericht Donderdag 5 Mei 2005 10:47 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik moest me rot lachen toen ik dat van zijn tong in je oor las.. Smile Wat een combinatie.. Ha ha ha!
Hoe hij erop komt! Dat gekietel in je oor!
Zazu kriebelde eerst ook met z'n tong in mijn oor. (BAH!) Daarbij blies hij een beetje, en smekte ook een beetje. Lekker gehoor. (not!)

'Bijt' hij af en toe? Ik had gehoord dat lori's nogal 'nippy' zijn.. Klopt dat?

Jammer dat je geen foto hebt van het jongleren met een wcrolletje.. Ik had dat weleens willen zien! Smile
Bericht Vrijdag 6 Mei 2005 8:55 am
Eefje
Fladderaar

Reageer met quote  

Hij nipt inderdaad het is geen bijten,maar echt nippen.
En het jongleren dat zal hij vast nog wel eens doen en de camera staat klaar op tafel hoor,klaar voor gebruik.

Hij doet het zo zachtjes met dat tongetje in je oor maar ook heel onverwachts vandaar dat het kieteld Laughing
Bericht Vrijdag 6 Mei 2005 11:00 am
Eefje
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik ga Pino steeds beter verstaan en wat hij o.a zeg als hij iets doet wat ik niet leuk vind en hem waarschuw is ashole.
Ja word je zomaar ff uitgescholden door je vogel Whahahahaha
Ja echt een mannetje met karakter.
En als ik niet reageer op iets wat hij doet vraagt hij, ben je boos.
en dan zeg ik nee hoor mooie jongen ,en dan krijg ik me toch een smakker van hem.
Bericht Zaterdag 4 Juni 2005 9:05 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Uitgescholden door je eigen vogel?! Ha ha ha, beter op je taal letten dan maar.. Smile
Soms kunnen ze je echt confronteren.
Iago heeft een tijdje geleden veel gevloekt. (k*tzooi, k*t, sh*t) Dan ga je wel op je woorden letten!

Waar vraagt hij dan om?
Bericht Zondag 5 Juni 2005 9:50 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hahaaa wat een karakter Laughing
Wel heel lief dat ie vraagt...ben je boos?

Is het vloeken van Iago opgehouden? Ik heb hier nog geen last van, maar Tommy gaat de laatste tijd zoooveel praten dat ik maar op mag passen Wink Ik versta hem helaas vaak niet zo goed en zeg dus vaak "wat zeg je Tommy?" Zegt hij nu ineens tuurlijk ook tegen mij.."Wat zeg je?" Laughing
Bericht Zondag 5 Juni 2005 11:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het vloeken is redelijk opgehouden hoor.. Smile
Hij zegt nog wel sh*t als hij van zijn klimboom afvalt. Lekker dan! (ha ha ha)

Je moet echt gaan oppassen hoor. Dat oefenen.. Voordat je het weet zegt 'ie vanalles!
Bericht Zondag 5 Juni 2005 12:51 pm
Eefje
Fladderaar

Reageer met quote  

Smile Dat woord heb hij niet van mij hoor ( ashole ) ik vind vloeken een gebrek aan woorden dus zal je mij zelden dat horen doen.
Ja ik zeg zelden want als je iets gebeurd wat zeer doet dan zeg ik wel eens verdomme maar echt vloeken dan moeten ze mij heel erg ver drijven en dan komt mijn Rotterdams karakter naar boven en ik ben in de haven groot gebracht dus kan je na gaan wat eruit komt en dat gebeurd gelukkig maar zelden.
Maar dat word heb hij opgepikt bij de vorige eigenaars en het is best wel grappig hoor als je het hoort en weet wat hij zeg.
En de vraag of ik boos ben als hij dat vraag is b.v als hij vraag gaan we zoenen of kusje en daar heb ik niet altijd zin of tijd voor en ik geef geen reaktie vraag hij ben je boos .maar ik zeg altijd gelijk nee hoor mooie jongen of Pino ik ben niet boos maar ga door met waar ik mee bezig was of ben en als ik weer tijd heb dan is hij heel blij .
Hij zit het liefst heel de dag bij me en ik neem hem zoveel mogelijk bij me maar ik heb ook nog Lara en Rico die aandacht willen hebben en dan nog de honden en katten dus best wel een drukke aandachtige bedoening die ik heel graag doe hoor . Rolling Eyes Laughing
Bericht Zondag 5 Juni 2005 2:17 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

toff  Reageer met quote  

wat toff een lori v/d blauwe bergen, heb je alleen niet last van zijn waterige behoeftes..dat heb ik wel eens gelezen! om mijn werk hebben ze er ook 4, en ze springen echt letterlijk om zich te verplaatsen...echt heel apparte vogel!
Bericht Donderdag 2 Februari 2006 5:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:41 am
  Berichten van afgelopen: