De advertentie van de Huisdiersuper

moeilijk gedrag van mijn lorri

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Lori forum, voor lori's

Auteur Onderwerp
rmesteur
Kuikentje

moeilijk gedrag van mijn lorri  Reageer met quote  

Mijn broertje heeft een lorri van de blauwe bergen en hij vind het vervelend dat hij zo hard krijst en wel eens bijt als hij hem langer dan 10 minuten bij zich heeft.

Is hier iets tegen te doen? Hij wil er best mee trainen. Zijn vleugels zijn niet gewiekt, maar het beestje vliegt dan ook niet. hij wil alleen bij zijn baasje zijn.

Is het verder normaal dat hij onder in zijn kooi op zijn rug ligt onder in de kooi? dit doet hij ook als de zon schijnt.
Bericht Zondag 13 Januari 2008 9:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: moeilijk gedrag van mijn lorri  Reageer met quote  

Hmmm even denken.. Krijst hij om aandacht? Of krijst hij gewoon omdat hij het naar z'n zin heeft?

Wanneer bijt het vogeltje (Hoe heet hij eigenlijk?) vooral? Als hij geaaid wordt? Als hij iets niet mag?

Op z'n rug onderin de kooi?! Shocked ZOu je hier AUB een foto van willen maken! Laughing Ik denk dat het spelen is maar als hij dit ook doet als de zon schijnt.. Embarassed Ik weet het niet, maar denk niet dat het heel erg is? Hij reageert dan wel gewoon?
Bericht Zondag 13 Januari 2008 9:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
rmesteur
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik denk aandacht. Soms ook als hij aan het spelen is. Hij heet Chico. Hij bijt hem als hij hem geen anadacht geeft als hij op zijn schouder zit (dan krijst hij trouwens ook in zijn oor) haha. Als hij op zijn schouder zit en hij krijgt niet voldoende aandacht (denk ik) dan haalt hij zomaar uit. En als hij weer in zijn hok moet dan gaat hij bijten.

Hij ligt op zijn rug. Ik neem ook dat het niets bijzonders is. Hij doet het wel vaak, maar hij is dan nog wel actief, dan wast hij zich ondertussen etc.

Ik zal mijn broertje vragen of hij een foto wil maken. Dan zet ik hem bij mijn papegaaien profiel. Ik heb mijn Pyrhurra er ook inmiddels bijgezet.
Bericht Zondag 13 Januari 2008 9:38 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Dat op de rug liggen is hoogstwaarschijnlijk gewoon speelsheid, ken ik van meer loribaasjes.

Ik zou in ieder geval snel stoppen met op de schouder laten; is zowiezo geen handige plek omdat je dan geen controle hebt over de papegaai en zelfs heel weinig overzicht van wat hij doet. Bovendien is het gewoon niet slim om een beestje dat een blikopener Wink op zijn gezicht draagt zo dicht bij je gezicht, oren en ogen te laten.
Bericht Zondag 13 Januari 2008 10:48 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Het klinkt lief hoor, dat hij op z'n rug ligt! Laughing Ik ben benieuwd naar het profiel! Very Happy Gaaf! Cool
Wat een speelse gaaitjes hebben jullie! Zoveel gaaitjes op hun rug! Laughing
Kan je filmpjes maken? Zou wel willen zien hoe hij zich wast op z'n rug. Knap hoor! Laughing

Wat een liefje is jouw pyrrhura trouwens!
Bericht Zondag 13 Januari 2008 11:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben ook wel heeeel benieuwd naar een filmpje van een gaaitje die zich wast als ie op zijn rug ligt! Laughing
Bericht Maandag 14 Januari 2008 12:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
rmesteur
Kuikentje

Reageer met quote  

Weet iemand dan hoe ik een filmpje kan maken? Zodat deze hierop kan? kan dat gewoon met een digitale camera?
Bericht Maandag 14 Januari 2008 6:31 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Vaak hebben digitale camera's ook een video functie. Very Happy Hiermee kan je kleine filmpjes maken. Ze zijn wel van mindere kwaliteit dan zo'n echte camera maar.. Da's echt niet erg. Die zijn trouwens ook veel te groot. Laughing
Wat voor camera heb je? Dan kan ik even kijken voor je op internet!
Bericht Maandag 14 Januari 2008 1:12 pm
rmesteur
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik heb geen idee. Mijn broertje heeft er 1. ik heb er zelf geen een. Dus ik zal wel even aan hem vragen.
Bericht Maandag 14 Januari 2008 1:20 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Heb je zelf niet iets van een mobiele telefoon met camerafunctie? Very Happy
Bericht Maandag 14 Januari 2008 4:52 pm
rmesteur
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja die heb ik. Ik heb hem in de aanslag, maar hij vind de camera leuker dan badderen.

Als hij weer ligt te badderen op zijn rug en ik heb mijn mobiel bij de hand, dan neem ik het gelijk op!
Bericht Maandag 14 Januari 2008 4:57 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhhh ik hoop zó dat het gaat lukken! Laughing Ik moet nu al lachen bij de gedachte.. Embarassed
Bericht Maandag 14 Januari 2008 4:58 pm
rmesteur
Kuikentje

Reageer met quote  

Hij doet het regelmatig, dus ik hoop dat ik het een keertje kan filmen en dit filmpje op de computer kan zetten.

Ik heb ook een foto bijgeplaatst bij mijn papegaai. Het is geen duidelijke want ik moest hem verkleinen, maar daar ligt hij ook lekker op zijn rug.
Bericht Maandag 14 Januari 2008 5:13 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hahaha wat een leuke foto zeg. Moest even kijken hoe hij lag of zat. Maar hij lag inderdaad lekker op z'n rug. Laughing
Ben erg benieuwd naar het filmpje. Succes! Ik wacht wel. Mr. Green
Bericht Maandag 14 Januari 2008 5:38 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 23 November 2008 3:14 pm
  Berichten van afgelopen: