|
|
|
Ziya
Moderator

Sluit me bij Millie aan, |
Vrijdag 4 Mei 2007 3:29 pm |
|
|
Danny
Moderator

Tja,om te beginnen zou ik:
1. het gaaitje toch kortwieken en
2. het gaaitje niet meer op je schouder laten en
van hieruit kun je eens beginnen met trainen. |
Vrijdag 4 Mei 2007 6:09 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Kan me voorstellen dat je het zielig vindt om 'm te kortwieken, maar zo gaat het volgens mij niet lang meer? Als ik het goed begrijp terroriseert hij je flink.
Je kan daarna altijd nog besluiten om hem te laten vliegen, als hij eenmaal getraind is.
Vogels vliegen in de natuur vooral om eten te zoeken & om te ontvluchten aan vijanden. Dat hoeft in de huiskamer niet.  |
Vrijdag 4 Mei 2007 9:19 pm |
|
|
|
|
Joyce en Taz
Eitje
Bedankt voor jullie tips. Ga er zeker wat mee doen. |
Woensdag 16 Mei 2007 9:45 am |
|
|
natas007
Eitje
quote:
Originally posted by Joyce en Taz
Bedankt voor jullie tips. Ga er zeker wat mee doen.
hoi joyce en taz
ik heb zelf ook een lori en ik heb hem met de hand gevoed en dat ging allemaal goed.
hij kon ook lekker rond vliegen tot dat ie mij aan ging vallen naar een paar maanden. maar bewust naar mijn gezicht toe.
ik heb hem op internet gezet omdat ik bang voor hem was .totdat ik een mail van een mevrouw kreeg met de optie om hem te wieken.
dat heb ik aangepakt en hij is gelijk weer omgeslagen.ik moet zeggen ik heb er echt baat van gehad.dus ik zou het als ik jouw was eerst proberen voordat je hem wegdoet.
groetjes natas |
Zondag 17 Juni 2007 10:36 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Jeetje Natas, dat klinkt niet fijn.. Aanvallen? En dan echt gericht op je gezicht?!
Wat goed dat het wieken zo heeft geholpen!
Hoe heet jouw lori? Wat voor lori heb je? Heb je foto's? |
Maandag 18 Juni 2007 11:26 am |
|
|
|
|
natas007
Eitje
hoi fluffy sue
ik zelf heb een lori van de blauwe bergen.
zijn naam is dodo.ik weet niet wat ie is een man of een vrouw,maar dat maakt mij niet zo uit.
ik zal proberen of ik eerdaags foto kan plaatsen van hem.
ik heb daar even hulp bij nodig van de buuf heb niet zo veel verstand van comp.
groetjes natas |
Vrijdag 22 Juni 2007 1:27 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Natas, wat een leuke naam zeg, Dodo! Als het niet lukt met de foto's, stuur ze dan maar op: ownwebsite @fluffies.org (Eventjes aan elkaar zetten)
Je moet dan wel eventjes zelf een pagina aanmaken en er een letter of iets anders in zetten. (En dan op bewaren drukken) |
Vrijdag 22 Juni 2007 1:59 pm |
|
|
|
|
qliqi
Fladderaar
|
|
|
Drie jaar geleden was ik op zoek naar papegaai-informatie. Ik had toen al vier jaar een papegaaitje dat nooit was gekortwiekt en altijd losvloog.
Kinky werd de laatste tijd een beetje te dominant, ze vloog van keuken, naar kamer, naar mn balkon en zag het hele huis als haar terrein. Kreeg ze in de keuken geen hapje.....even een flinke aanloop en SJAKKA....vliegerdevlieg rakelings langs het hoofd van de niet zo gulle gever. En dan snel ervandoor, zo hoog mogelijk. Wie haar wilde terechtwijzen werd getracteerd op een zeer bol vogeltje dat snavelschuivend, koppie laag en vleugels wijd dreigend waarschuwde: PAS OP... Van Mij!! Wegwezen jij, soms gevolgd door een vinnige beet. de beten werden steeds harder en ook haar gillen en krijsen werd erger. Het werd een kattig vogeltje die ik niet meer los konm vertrouwen....
Dat ging zo niet langer, ik had nooit problemen met haar gehad. Kinky was zeer handtam, lief voor iedereen en vreselijk gezellig tot dusver maar we moesten iets aan haar 'vluchtgedrag' gaan doen evenals aan het verdedigen van alle plekjes die madamme had.. En dat waren er eigenlijk veel te veel En erger nog: veel te hoog dus ze kon er veel te makkelijk vandoor.
Op zoek naar info dus.... wat te doen aan haar aggressieve gedrag. Ik ben opgegroeid met een grijze roodstaart bij oma en opa dus wist dat je ongewenst gedrag vroeg in de kiem moet smoren want anders wordt het steeds moeilijker er iets aan te doen.
KORTWIEKEN! riep iedereen meteen. Eigenlijk was me dat niet helemaal onbekend, was me al vaker gezegd maar ik vond dat zo zielig.... Ik ontnam haar immers haar vrijheid? Maar de verhalen op diverse fora lezend kreeg ik een heel andere indruk en ging erover nadenken... Mee ging ze al maar nooit los... In een kooitje en dan los in de auto, aangekomen op bestemming alle ramen dicht moeten doen. Echt handig was het niet. En dan de 'kooistraf'die nix leek te helpen, evenals het nu wel heel vaak nodige: NEE, appetap! waarmee we haar terechtwijzen.
Dus ik liet Kinky kortwieken en vanaf de eerste dag ging het al een stuk beter. Kinky was wel even heel onzeker en we merkten dat ze het vliegen even miste maar niet lang. Ik nam Kinky meteen mee naar buiten onder het mom van: we hebben je nix afgenomen - je krijgt er een wereld van indrukken bij. Spannend vond ze dat - en leuk!
Ze heeft nog steeds alle ruimte... Kooien staan er wel maar worden niet gebruikt... Ik zeg kooien want zoals jullie wellicht al hebben gelezen hebben we sinds zaterdag een nieuwe aanwinst. BoBo de Venezuela Amazone van 6 jaar die we meteen bij binnenkomst uit haar kooi haalden en hebben gekortwiekt.
Nu zit Kinky samen met haar lotgenootje en heeft besloten: die is ook Van Mij! En dat speeltje dat BoBo pakt: Van Mij! En het huisje aan de andere kant van de kamer: Van Mij! Mn Bonte Boer heeft weinig van haar dapperheid verloren maar alhoewel ze alles wegjat van de grote nieuweling gebeurt dat niet met agressie - integendeel. Sinds het kortwieken is dat gedrag helemaal verandert en heb ik haar ook nu BoBo onze gelederen heeft versterkt nog niet in dreighouding gezien. Maar ze moet wel alles het eerst en afpakken - zit een beetje in dit ras. De Bonte Boer is een pitbullgaaitje af en toe hehehe
Ze is nu een 'grote zus' voor BoBo, die alles wat ze doet met grote belangstelling volgt! En probeert na te doen, ook als dat betekent dat ze daarvoor (net als Kinky) even op de hand van dat 'enge mens' moet. Zo komt ze wel in de keuken en buiten.. En meer. En Kinky doet het reuze graag voor.
Kinky vind die aandacht en belangstelling prachtig en laat geen kans onbenut de nieuweling te laten zien dat zij dat allemaal wel doet en durft... En eist natuurlijk haar deel aan beloning en lof als ze opstapt, klimt en netjes onder de douche gaat. Knappe Gaai!
Kinky heeft haar draai gevonden en is al helemaal aan de nieuwe situatie gewend. Vliegen? wat is dat? Ze hupst met gemak van plek naar plek en beschouwt het huis nu meer als 'Van Ons'. En ook het bijten is niet meer zo hard en vinnig. Schreeuwen doet ze bijna niet meer... |
Vrijdag 22 Juni 2007 2:54 pm |
|
|
qliqi
Fladderaar
bovenstaande is een verslag welke ik drie jaar geleden plaatste. Ook ik had een dergelijk probleem zoals je leest en was echt FEL tegen kortwieken. Maar wat er varandert is zo veel waard! Zeker met het oog op je kinderen - je moet er iets aan doen of hij kan niet meer los....
Geloof me - het is NIET zielig. Dat heb ik in de afgelopen drie jaar beslist gemerkt. We zijn allemaal een stuk blijer nu Sterkte! |
Vrijdag 22 Juni 2007 2:58 pm |
|
|
Danny
Moderator

Uhm,lees ik dit verhaal nu goed.
Heb jij sinds zaterdag een amazone erbij??
Van harte gefeliciteerd. |
Vrijdag 22 Juni 2007 3:37 pm |
|
|
|
|
qliqi
Fladderaar
nee nee, Bobo de amazone is hier ondertussen alweer drie jaar
We hebben het jaar erop er zelfs een grijsje bij gekregen en daarna nog een grijsje.
Dit was een verslag van toen ik nét met Kinky op fora om hulp ging vraen... vandaar  |
Vrijdag 22 Juni 2007 6:28 pm |
|
|
Danny
Moderator

quote:
Originally posted by qliqi
nee nee, Bobo de amazone is hier ondertussen alweer drie jaar
We hebben het jaar erop er zelfs een grijsje bij gekregen en daarna nog een grijsje.
Dit was een verslag van toen ik nét met Kinky op fora om hulp ging vraen... vandaar
Ah,okee.  |
Zaterdag 23 Juni 2007 11:45 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
He? Grijsjes erbij? Wil je daar niet wat over vertellen? (In het grijze roodstaarten forum?) |
Zondag 24 Juni 2007 10:29 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 23 November 2008 3:03 pm
|
|
|
|
|