|
|
|
Joyce en Taz
Eitje
| moeilijk gedrag |
|
|
HELP!!!
Ik heb zelf een Lori van de blauwe bergen. Taz is nu 3 jaar. In het begin was ie heel lief en had absoluut geen vervelend gedrag ontzettend tam.
Nu 3 jaar later schreeuwd hij erg vaak en lang dit is een erg doordringend geluid, je kunt hem buiten op straat erg goed horen. Als je bij hem in de buurt staat doen je oren er pijn van. Dit kan hij wel een half uur volhouden! Ik moet wel zeggen dat hij dit als hij boos is maar ook vaak als hij aan het spelen is met z'n touw. En soms begint ie onverwacht te bijten als ie bij je zit. Ik heb net een jonge dochter van 12 weken en vertrouw Taz dus niet met haar. Taz staat bij ons in de keuken en omdat lynn veel in de woonkamer is komt Taz dus bijna niet meer uit de kooi...
Kan iemand mij helpen om van dit gedrag af te komen?
Ik zit er echt over na te denken om 'm weg te doen, ondanks dat ik er ontzettend aan gehecht ben...
Lynn wordt zo ook continu wakker en dit kan zo echt niet. |
Vrijdag 20 April 2007 9:53 am |
|
|
Danny
Moderator

Welkom hier op het forum Joyce en Taz.
Dat is heel erg vervelend.
Lori's staan er eigenlijk wel om bekend.
Mss. is jullie lori op dit moment wel broeds.
Als ie met zo'n speeltje speelt,duwt ie dan zijn staart egen het speeltje op??
Het beste om van het schreeuwen van je lori af te komen,is toch gewoon negeren.
heel veel succes en sterkte. |
Vrijdag 20 April 2007 10:21 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: moeilijk gedrag |
|
|
Hoi Joyce & Taz..
Welkom hier.
Wat jammer dat Taz zo schreeuwt. Je zegt dat hij vooral schreeuwt als hij boos is, boos op jullie bedoel je? Of boos op z'n speeltjes?
Als hij schreeuwt terwijl hij speelt met z'n touw, is dat niet gewoon omdat hij opgaat in z'n spel? Of is het echt om te irriteren?
Mag ik vragen of Taz gekortwiekt is? |
Vrijdag 20 April 2007 10:53 am |
|
|
|
|
Ziya
Moderator

Welkom! |
Vrijdag 20 April 2007 6:21 pm |
|
|
Joyce en Taz
Eitje
Vaak is het zo uit het niets dat ie begint te schreeuwen. Als je hier op reageert helpt 't niets. Heb ook al geprobeert om dan de deken over de kooi te doen, dit hielp n het begin wel maar even later niet meer. Ook begint ie als ik de deur open doe, deze komt dan even voor zij kooi. Dan is ie niet eerder stil dan dat de deur weer dicht is.
Met het speeltje is ie echt op aan het gaan in zijn spel, maar hij heeft zich het schreeuwen zo aangewend dat hij dit dus nu ook doet onder het spelen. Hij gaat verder niet met zijn staart over het speeltje.
Taz is niet gekortwiekt.
Bedankt voor jullie reacties! |
Vrijdag 20 April 2007 7:20 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm ik begrijp dat z'n kooi bij de deur staat? Volgens Hooimeijer is het beter de kooi tegenover de deur te plaatsen. Omdat de vogel niets door de deur kan zien, kan hij schrikken. (Ofzoiets, weet het niet meer precies)
Als je bang bent voor z'n beten zou ik eens proberen om 'm te kortwieken. Hij kan dan iig niet meer bij je kindje.
Je moet natuurlijk wel met 'm aan de slag als hij gekortwiekt is! |
Vrijdag 20 April 2007 7:22 pm |
|
|
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hmmm ik begrijp dat z'n kooi bij de deur staat? Volgens Hooimeijer is het beter de kooi tegenover de deur te plaatsen. Omdat de vogel niets door de deur kan zien, kan hij schrikken. (Ofzoiets, weet het niet meer precies)
Als je bang bent voor z'n beten zou ik eens proberen om 'm te kortwieken. Hij kan dan iig niet meer bij je kindje.
Je moet natuurlijk wel met 'm aan de slag als hij gekortwiekt is!
Volgens Hooimeijer zou een papegaai een babytje nooit bijten...hoe het precies zit weet ik niet, met name houding naar gaai toe. Hooi had het ook al eens op een lezing aan andere DA gevraagd en niemand had het meegemaakt.........maaar ja ik zou niet weten wat ik zou doen met die info.. |
Vrijdag 20 April 2007 7:31 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hooimeijer verstaat iets HEEL anders onder bijten dan wij dat doen..
Hij verstaat onder bijten echt doorbijten, dus zo hard een gaai kan meen ik?
Een knauw geven is geen bijten volgens hem.. |
Vrijdag 20 April 2007 7:34 pm |
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hooimeijer verstaat iets HEEL anders onder bijten dan wij dat doen..
Hij verstaat onder bijten echt doorbijten, dus zo hard een gaai kan meen ik?
Een knauw geven is geen bijten volgens hem..
aha...dus je vinger moeten er dan afliggen als hij volgens hem bijt...... |
Vrijdag 20 April 2007 7:36 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Nou zoiets wel ja. Ik geloof dat er werd gezegd: Als een gaai echt bijt ziet het er echt wel minder prettig uit. (Ofzoiets)
Ik zou het eerder omschrijven als hard & zacht bijten..  |
Vrijdag 20 April 2007 8:07 pm |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Hallo, welkom hier. Wel een prachtige vogel hoor. Hoop dat je een oplossing kunt vinden |
Vrijdag 20 April 2007 8:34 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Welkom hier en veel sterkte met t oplossen van dit nare probleempje
Kinderen vinden zo'n knauw echt wel bijten hoor! Vraag maar aan de mijne  |
Maandag 23 April 2007 12:13 pm |
|
|
|
|
piepje
Beginnende vlieger
Klopt ik heb maar een agaatje en die kan er wat van. de kinderen vinden het echt weg bijten je ziet de afdruk van het snaveltje ook staan als je pech hebt  |
Maandag 23 April 2007 12:17 pm |
|
|
Joyce en Taz
Eitje
|
|
|
Daar was ik weer. druk druk druk
Maar met bijten bedoel ik echt bijten, tot bloedens toe.... Laatst zat ie bij me op de schouder en zo uit het niets bijt ie in mijn nek
Als ik de kooi schoon moet maken moet ie eerst voor die tijd in bad zodat ie me niet aan kan vliegen. Was ik toch vergeten schoenen aan te doen, hangt ie vast in mijn voet!! AUW!!!! Hoezo zijn spulletjes beschermen....
Van de week was ie weer aan het schreeuwen gewoon bijna een half uur lang, heb dit genegeerd door en ben op een gegeven moment het huis uit gevlucht. Doet gewoon zeer aan je oren. Ben net 4 maanden bij de deur geweest en elke dag is ie aan het schreeuwen. Echt je wordt er helemaal depri van...
Terwijl hij kan ook erg lief zijn. Als ie er 's avonds uit is geeft ie ''kusjes'', stoeien met je vingers echt heel leuk en lief. Maar vooral van het geschreeuw wordt ik stapelgek. En bij mijn vriend doet ie niets geen gebijt geen geschreeuw Wat een beest he..
Meneer Hooimeijer kan me nog wel meer vertellen, maar onze Taz komt niet los bij Lynn in de buurt hoor. Wat als ie het wel wat doet.... Het is en blijft een beest.
Ik vind 't zo zielig om 'm kort te wieken.. |
Vrijdag 4 Mei 2007 3:11 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ja maar als je hem kort wiek je hem wel op een standaard doen en kan hij de heledag uit zijn kooi en is hij bezig wieken is niet zielig ze voelen het niet eens denk dat tazz het leuker vind over bij te zijn dan in zijn kooi te zitten dan verveeld hij zich
als je hem wiek groeit het ook zoweer aan hoor maar zo vliegt hij niet het huis rond en kan je makkelijker met hem trainen zodat hij meer aandacht krijgt en ook minder kan gaan schreeuwen |
Vrijdag 4 Mei 2007 3:18 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 23 November 2008 5:30 pm
|
|
|
|
|