|
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
| zijn ze nog veel te koop? |
|
|
Wij hadden vroeger toen ik nog klein was een muisparkiet. Schattig beest en helemaal tam. Kon ik alles mee doen. Maar ik zie ze niet meer zo veel in de winkels. Zijn ze beschermd geworden of niet meer zo populair? Laatst zag ik er een in de winkel hier, maar in Spanje zie je ze nergens meer. Hoe zit dat in NL? |
Dinsdag 3 Januari 2006 12:01 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Volgens mij zijn er niet zoveel. Wel las ik laatst een artikel dat er, net als halsbanden, een groep vogels vliegt in de buurt van Rotterdam (Hazerswoude). |
Dinsdag 3 Januari 2006 12:34 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
toch jammer, het zijn hele leuke vogels. Hier zijn ze best duur in de winkel, maar als je op internet kijkt krijg je ze heel goedkoop. Op de canarische eilanden vliegen ze ook gewoon in het wild rond vanwege de vogelparken, maar daar heb je ze weer niet in de winkels. |
Dinsdag 3 Januari 2006 1:14 pm |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Ze maken toch een onwijze herrie? |
Dinsdag 3 Januari 2006 1:18 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
als ze in grote hordes zitten wel ja, maar alleen niet zo. Tenminste zo heb ik dat bij die van ons ondervonden. Kon heerlijk met je kroelen en het schreeuwen was echt niet zo erg hoor. Ik weet wel dat wanneer ze in de grote troep meevliegen, dat ze gezamelijk ontzettend veel herrie maken, als ze vliegen, maar verder niet zo. |
Dinsdag 3 Januari 2006 2:52 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Ik vind muispartkieten ook erg leuk. Maar ze zijn in t ene land wel beschermd en in het andere niet las ik? ik heb ze nog nooit in een winkel gezien, maar wel op verkoopsites. Er zouden idd nog al wat los vliegen in Nederland  |
Dinsdag 3 Januari 2006 4:26 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hier in maarheeze op de vogelshow zaten er verschillende.
maar die waren voor de show dus niet te koop. |
Dinsdag 3 Januari 2006 9:42 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Ik heb ze nog nooit in het echt gezien.
Ze lijken me wel heel lief en leuk.  |
Dinsdag 3 Januari 2006 11:27 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Als je ze in het echt wilt zien, moet je eens op vakantie naar Gran Canaria of Tenerife gaan. Daar zie je ze in het wild los vliegen. Schreeuwend en kwebbelend vliegen ze in grote troepen rond. Hebben het hoogste woord. Echt hele leuke vogeltjes zijn het. |
Woensdag 4 Januari 2006 8:51 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Tommy
Ik vind muispartkieten ook erg leuk. Maar ze zijn in t ene land wel beschermd en in het andere niet las ik? ik heb ze nog nooit in een winkel gezien, maar wel op verkoopsites. Er zouden idd nog al wat los vliegen in Nederland
Zijn ze beschermd? Lijkt me sterk? Volgens mij zijn ze verboden in bepaalde gebieden. In Californie geloof ik ook, daar mag je geen muisparkieten als huisdier houden. |
Woensdag 4 Januari 2006 1:16 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: zijn ze nog veel te koop? |
|
|
Volgens mij zijn ze niet zo populair vanwege het geluid dat ze produceren. Kwekers hebben geloof ik graag rustige vogels..
In Amerika zijn er wel een heleboel mensen die ze houden als huiskamervogel. In sommige staten zijn ze verboden. |
Woensdag 4 Januari 2006 1:18 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
ik zou er best weer een of 2 willen hebben hoor. Ik vind ze heel gezellig en sociaal |
Woensdag 4 Januari 2006 2:05 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ja, het zijn geweldige vogels, van wat ik heb gelezen.. En ze schijnen sterren te zijn in het bouwen van nesten.. In 't NOP hadden ze hele bollen gebouwd, je weet niet wat je ziet!
Heb je nog foto's van je muisparkietje? Hoe heette hij of zij? |
Woensdag 4 Januari 2006 2:55 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Ohja je had ook en foto laten zien Sue! pff grote nesten kunnen ze zeker maken ik vind ze zelf ook mooi, laatst zag ik er 2 in de dierenwinkel, maar geluid wat ze maken is minder mooi  |
Woensdag 4 Januari 2006 2:59 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Nee ik heb daar geen foto´s van. De digitale camera´s bestonden toen nog niet, ik was 10 of 11 jaar toen. Hij/zij heette Nickey. Iedere keer als ik zo´n vogel voorbij zag vliegen noemde ik ze bij deze naam. Grappig toch dat je dingen soms associeert met namen of geuren. |
Woensdag 4 Januari 2006 3:14 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 23 November 2008 3:08 pm
|
|
|
|
|