4/2?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Liz
Vlieger

4/2?  Reageer met quote  

Zoals jullie weten zitten mijn aga's nu ze nog antibiotica krijgen in 2 kleinere kooien, i.p.v. in de volière, zodat ik ze beter in de gaten kan houden.
Nu was er vandaag crisis in de kooi van Chiquita en z'n kids... Chiquita schiet al lang niet goed op met Syrah, maar Syrah trekt zich daar niks van aan en zit vooral met Kalina te kroelen en schiet redelijk op met Merlot, al kroelen ze nooit. Kalina kan met iedereen opschieten. Chiquita zit vaak bij Merlot, ze slapen ook meestal samen. Maar vandaag was Chiquita opeens enorm vies tegen Merlot, echt niet normaal. Dus ik heb Chiquita toen ff bij Elstar en Granny in de kooi gezet, omdat dat altijd wel goed ging. Maar tot mijn grote verbazing bood Granny zich vol overgave aan Chiquita aan Shocked Terwijl ze niet eens broeds is (was)... En Elstar stond er heel zielig op te kijken en probeerde Granny terug te winnen voor hem, maar Granny viel hem gewoon aan en hard ook... Ik snap er niks meer van. Ik heb toen alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd en het ging goed toen ik Granny, Elstar en Merlot samen had, maar dat kwam omdat Merlot zich afzijdig hield. Het komt er uiteindelijk op neer dat de samenstelling nu weer precies hetzelfde is, maar dat ze gewoon van kooi geruild zijn... Nu zijn ze weer lief tegen elkaar, maar ik denk dat dat voornamelijk met de verandering van kooi te maken heeft.
Nu denk ik dus dat ik 4 mannen (Elstar, Chiquita, Merlot en Syrah) en 2 popjes (Granny Smith en Kalina) heb... Wat denken jullie? En wat denken jullie van het gedrag van Granny naar Chiquita toe?
Confused
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 6:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: 4/2?  Reageer met quote  

Jeetje Liz, da's vreemd.. Vooral Granny's gedrag naar Chiquita? Misschien houdt Granny van afwisseling? Ik snap er ook niet zoveel van? Is Elstar op het moment wat zwakker? (MIsschien voelt Granny dat er iets is met Elstar??)

Ik zou niet weten of je vier mannen hebt.. Embarassed
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 7:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Liz
Vlieger

Reageer met quote  

Elstar is helemaal in orde. Zo lijkt het tenminste toch. Volgens de va waren hij en Granny ook het minst ziek. Hij is niet mager, eet en drinkt goed, speelt, slaapt alleen 's nachts. Er is echt niks raars aan hem te merken. Hij bijt ook nog goed als ik 'm pak Laughing Denk dus niet echt dat er iets met hem is. Z'n poepjes zijn ook stevig, heb er daarnet nog een op m'n vinger gehad... Wink
Misschien zit Granny in een midlife crisis? Rolling Eyes
Nu ze weer alleen bij Elstar zit, is het weer allemaal prima. Ik vind het ook heel raar hoor, weet echt niet wat ik er van moet denken... Granny heeft wel altijd goed met Chiquita kunnen opschieten, ook toen Del Monte nog leefde. Misschien is ze gewoon verliefd?
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 7:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm dat denk ik ook niet dan. Het was maar een idee, omdat vogels dat vaak aanvoelen. Een kaketoe van iemand die ik ken viel haar vriend aan als hij griep had. Zo van: Wegwezen.. Als hij weer beter was ging alles weer oké.

Misschien heeft Granny een lichte voorkeur voor Chiquita als ze hem ziet.. Anders niet?? Ik weet het ook niet.. Embarassed
Bericht Woensdag 17 Oktober 2007 9:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Liz
Vlieger

Reageer met quote  

Tja, ik denk ook dat het zoiets moet zijn... We zullen wel zien hoe het verloopt als ze weer terug in de volière zitten... Ben benieuwd Rolling Eyes
Bericht Woensdag 17 Oktober 2007 11:23 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wanneer gaan ze weer terug in de voliere?
Bericht Maandag 22 Oktober 2007 10:02 pm
Liz
Vlieger

Reageer met quote  

Als die helemaal ontsmet is en ze van de medicijnen af zijn. De volière staat nu nog in mijn appartement, de vogels bij m'n vriend. Komende week ga ik de volière helemaal ontsmetten. De bacterie zou nu al weg moeten zijn, maar ik doe het om zeker te zijn. M'n vogels hebben nog voor een week antibiotica, dus daarna wil ik ze wel terug in de volière steken.
Bericht Maandag 22 Oktober 2007 11:28 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah oké.. Dat zal wel een klus zijn. Veel succes daarmee. Gebruik je halamid?
Bericht Dinsdag 23 Oktober 2007 9:29 pm
Liz
Vlieger

Reageer met quote  

Ik wilde halamid-d gebruiken, maar kan dat hier nergens vinden. Hoorde van Janina dat ze het gewoon in de dierenwinkel kocht, maar hier hebben ze er nog nooit van gehoord. Dus misschien Dettol? Of anders eens bij de apotheek gaan vragen wat zij aanraden. Of heeft iemand nog andere suggesties?
Bericht Woensdag 24 Oktober 2007 9:49 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij kan je halamid gewoon kopen bij de dierenwinkel. Ik heb mijn zakje ook bij de dierenwinkel gekocht.
Dettol is volgens mij ook wel goed, maar minder agressief.
Bericht Zondag 28 Oktober 2007 10:12 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:45 am
  Berichten van afgelopen: