Aaien..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Aaien..  Reageer met quote  

Tijdens mij bezoekje aan de drive inn heb ik de workshop gevolgd..
Tijdens de workshop heb ik geleerd dat helemaal niet aaien (wat ik nu dus bij Zazu doe) niet hoeft, maar dat je onderscheid 'moet' maken tussen aaien als beloning en gewoon aaien om te aaien.

Ik aaide Zazu helemaal niet omdat hij zo onzeker is. Ik dacht dus dat dit goed was..
Nu weet ik dus dat aaien wel mag, maar dan als beloning..

Ik zeg niet dat iedereen deze 'regel' moet hanteren, we zijn immers geen robotten. Maar mocht je gaai onzeker zijn.. Smile
Bericht Maandag 10 Oktober 2005 11:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dus aaien om te aaien is niet goed? Dit doe ik wel Confused Dus moet ik at afleren en best Krabi enkel aaien als beloning? Ivm met partnerschap niet in de hand te werken zeker?
Bericht Maandag 10 Oktober 2005 12:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Eigenlijk dus net als bij honden ? Very Happy
Behalve dan dat iedere hond van aaien houdt en niet iedere vogel toch? Als je vogel er niet van houdt...dan ist ook niet echt een beloning Laughing
Bericht Maandag 10 Oktober 2005 12:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja dat is ook waar Tommy Laughing
Bericht Maandag 10 Oktober 2005 1:03 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

TT is dol op aaien. Als ik maar aan d'r zit -net d'r baasje Embarassed .
Hoort niet hè? Maar we genieten er allebei zo van en ik doe het niet op háár commando, zijn dat genoeg smoesjes? Embarassed Confused
Bericht Maandag 10 Oktober 2005 9:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja hoor marjet is voldoende hahahahhha.
dan gelden die van mij teminste ook Embarassed Embarassed
Bericht Maandag 10 Oktober 2005 9:19 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing
Bericht Maandag 10 Oktober 2005 9:21 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik sluit me aan bij Marjet Laughing Gizmo wordt gekust en geknuffeld, gaat eigenlijk automatisch, Gizzie laat zich dit gewoon welgevallen Confused en ik doe het ook nog als hij er om komt vragen Embarassed . Vooral 's avonds vlak voor Gizmo gaat slapen kan hij zo lekker bij je komen kroelen, liefst in je nek of ook gaat hij graag zitten in je hand en dan poetsen en daarna kopje naar beneden en wij ...tja wij kroelen dan. Ik zie eigenlijk geen probleem.
Gizzie gaat uitgebreid zitten geeuwen en wil daarna echt gaan slapen. 20.00 u/20.15 hopt hij zijn kooi in zonder probleem, hij wil dan echt slapen, als ik te lang wacht gaat hij bij mijn oor zitten fluiten echt een dreinfluitje, ik weet dat dat betekent "kom ik ben moe, ik moet slapen", doek erover en wij horen hem niet meer (behalve als we de afstandsbediening van de video gebruiken, iedere keer horen we dan een luid fluittoontje, wiens vogels doen dat ook?).

Alleen als ik merk dat Gizzie van kroelen hitsig wordt doe ik het niet, maar er zijn echt lange perioden dat dit niet gebeurt bij aaien en kroelen, dan mag het toch?
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 5:47 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik weet geen bal van hoe het officieel zou moeten bij vogels, maar heb redelijk wat ervaring met honden. Mijn ervaring is, dat de inzichten op het gebied van aandacht geven, straffen, belonen etc. nogal eens veranderen.

Uiteindelijk (maar dat heb ik echt in de loop der jaren geleerd) vaar ik gewoon lekker op m'n eigen intuïtie. Ik knuffel, stoei, speel als ik daar behoefte aan heb, óf als m'n beesten dat willen (en ik ook tijd/zin heb, ik blijf wel degene die bepaalt of het wel of niet gebeurt)
Wat mij het meeste inzicht heeft verschaft was het bestuderen van de wilde familieleden van m'n beestjes(honden en wolven dus). Zelfs hun gedomesticeerde achterneefjes blijken zich het prettigst te voelen in omstandigheden die die van hen het meest benaderen!

Bevalt me uitstekend Very Happy
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 7:36 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:46 am
  Berichten van afgelopen: