aanraken/aaien

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

ik had gewoon gisteren even de P in Embarassed nu gaat 't wel weer....maar 't blijft vervelend!
ik heb (gelukkig) mijn vrije dag een week kunnen verzetten, dus kost 't me niet een extra vrije dag (zoveel heb ik er nu ook weer niet!), en mijn man ook....dus we gaan in 't ieder geval met zijn drietjes naar Meppel op 3 oktober!! Razz

en jullie hebben ook gelijk hoor...kan ik nog langer oefenen met Japie in zijn reiskooitje te lokken...maar hij zit er in 't ieder geval al heel ontspannen op!!
gisterenavond maakte hij 't helemaal bont!
's avonds zit hij altijd los op zijn kooi, en gisteren ging hij aardig aan het klimmen, en op een moment zat hij op zijn reiskooitje dat op de grond onder zijn kooi stond Wink
en ik maar denken dat als 't op de grond staat het wel heel erg eng moet zijn!!!
Japie wordt steeds brutaler!!! geweldig om te zien Laughing
hij moet nu vanalles zien (en van dichtbij ook nog een keer!!) en loopt nog maar weinig van mij weg als ik naar de kooi toekom Very Happy alleen nog af en toe als hij losloopt op de kooi....dan vertrouwd hij me nog niet helemaal Wink

maar goed, we moeten dus met zijn allen nog wat meer geduld opbrengen...maar jullie horen zeker hoe ons consult in Meppel is verlopen hoor...dan ga ik er echt voor zitten om jullie op de hoogte te brengen!!

groetjes
jeannette
Bericht Woensdag 21 September 2005 1:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi daar, weer eens een update van Japie!
't gaat echt super met hem!!
hij is amper nog bang!! komt steeds naar mij toe al pratend...kan hem zelfs vaak aanraken en over zijn koppie aaien Laughing
is zelfs niet meer bang als ik een nieuw speeltje in zijn kooi hang, maar gaat er direct nieuwsgierig naartoe!!!
ik ben de laatste weken echt veel met hem bezig geweest....en dat werpt nu duidelijk zijn vruchten af Wink
hij zit nu iedere ochtend op zijn kleine reiskooitje dat ik op een krukje voor zijn kooi plaats...en gisteren heb ik dat kooitje zelfs met Japie erop weggehaald en op tafel gezet tijdens 't ontbijd! zat hij er gezellig bij!
hij vond 't nieteens eng!!

nu wil ik dus aan dr.Hooimeijer vragen hoe of ik verder moet...want ik wil wel heel graag dat hij weer leert opstappen...dan kan hij straks met mij mee naar buiten, en op visite....waarschijnlijk mag hij zelfs op vrijdags mee naar mijn werk!! dan werk ik een lange dag...en dan zit Japie zolang alleen...nu vindt mijn baas 't geen probleem als ik hem dan meeneem!!! maar dan moet japie natuurlijk wel opstappen en in zijn reiskooitje gaan...anders kan ik hem niet meenemen!!

wel hebben wij hem met kooi en al een paar keer in de tuin gezet toen wij lekker buiten zaten (een paar maanden/weken geleden vondt hij dat echt doodeng..) en nu komt hij zelfs uit zijn kooi, en loopt erbovenop het hoogste woord pratend/lachend/fluitend....echt geweldig Very Happy
het is zo leuk om te zien dat hij steeds minder angstig wordt....zelfs als hij af en toe van zijn kooi afraakt (van schrik, of om een andere reden), en op de grond beland....dan loop ik naar hem toe, buk, en zeg "kom maar", en dan stapt Japie direct op!!! dan loop ik lekker een stukje met hem...en zelfs dan is hij niet meer bang!!.

het gaat dus echt geweldig met Japie...en met mij dus ook!!
ik doe nog wel een beetje voorzichtig, want ik ben o zo bang dat Japie een terugval krijgt Embarassed , maar maandag gaan we naar dr.hooimeijer en die kan me ongetwijfeld vertellen of ik 't goed doe of niet!
en ik hoop dat hij me kan leren/vertellen hoe of ik japie weer op kan laten stappen vanuit zijn kooi!!

tot zover de enorme vorderingen van Japie!!

groetjes
jeannette
Bericht Dinsdag 27 September 2005 11:26 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Owhhhhhh wat gaan jullie goed he! Zo leuk om iedere keer de vorderingen te lezen Very Happy Mee naar je werk! Wat een leuk idee en wat goed van je baas Very Happy Ik weet wel zeker dat Hooimeijer jullie helpt Japie te laten opstappen. Dat gaat sneller dan jij denkt, helemaal nu jullie al zo ver gekomen zijn Wink
Bericht Dinsdag 27 September 2005 12:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

ik hoop 't echt Tommy!
de laatste weken heb ik ook niet meer geprobeerd om Japie op te laten stappen...want de laatste keer liet hij zich weer schreeuwend vallen!
en ik ben o zo bang dat alles wat ik de laatste weken heb bereikt, in 1x teniet gedaan wordt als ik probeer om hem op te laten stappen Embarassed
hij vertrouwd me nu juist weer een beetje Wink

en ik hoef nieteens meer 1 weekje geduld op te brengen....dan kan dr.Hooimeijer me haarfijn uitleggen hoe of ik 't opstappen het beste kan aanpakken...maar ik kan bijna niet wachten totdat het zover is hoor!
het lijkt me echt onwijs gezellig om Japie mee te nemen naar mijn werk Very Happy
want ik voel me altijd schuldig als hij zolang (8 uren) alleen thuis op ons moet wachten!

maar in 't ieder geval heb ik weer mijn vrolijke Japie terug!!!! Laughing
en zie ik zelden nog een angstige vogel in hem terug!!!
en dat eigenlijk allemaal binnen een paar weken!!
ik denk echt dat hij zich erg goed voelt in zijn nieuwe kooi, en dat hij erg bang was in zijn vorige grootte kooi! als je eenmaal bang bent...dan is er niet veel voor nodig om overal angstig voor te worden!

hij speelt nu zo veel.....de wc rollen zijn niet meer aan te slepen Wink en dan te bedenken dat hij er een paar weken geleden nog bang van was Confused
Bericht Dinsdag 27 September 2005 12:49 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Jaaaa zoooo goed van jullie!
En niet hopen hoor, zeker weten! kom jij met Japie OP je arm bij Hooimeijer vandaan Very Happy
Bericht Dinsdag 27 September 2005 1:46 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

o daar twijel ik ook niet over....gisteren zat hij nog op mijn hand!! maar toen was hij van zijn kooi gestuiterd...en liep hij op de grond! daar vond hij 't maar niets, dus toen ik erom vroeg, en mijn hand voor hem hield, stapte hij zonder twijfel!! zo op!
daar zit 't probleem ook niet....maar als Japie in/op zijn kooi zit....dan wil hij niet opstappen!
dus daar wil ik 't in Meppel over hebben....ik weet zeker dat Japie zich daar natuurlijk minder op zijn gemak voelt dan thuis....dus dan zal hij ook wel op willen stappen...dan ben ik natuurlijk iets bekends voor hem....maar ik wil juist dat hij thuis in zijn o zo bekende teritorium (zijn eigen kooi!) opstapt wanneer ik hem erom vraag...en niet dat hij dan wegholt of nog erger: zich laat storten en zich bezeerd!

eigenlijk zou dr. Hooimeijer dus een huisbezoek moeten maken Laughing
maar dat zal wel helemaal niet te betalen zijn!!!!
dus moet ik het maar met hints en tips doen!
desnoods film ik het een keer....en laat ik het bij een eventueel volgend bezoek zien! Wink

maar Japie is ook niet in 1 week zo bang geworden, en als ik al zie hoeveel hij de laatste paar weekjes is opgeknapt....zal ook 't opstappen in/op zijn kooi een kwestie van tijd zijn!!!
hij heeft nu al 3x op mijn hand gezeten zonder ervan af te vallen/springen...dus gisteren toen hij op mijn hand zat was hij voor 't eerst helemaal niet bang, en fladderde ook niet!!! dat was echt een geweldig gevoel!!!
dus ik ben echt zijn vertrouwen wel weer aan het winnen!!!
Bericht Dinsdag 27 September 2005 1:55 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Bij Hooimeijer ga je leren je totaal niks meer aan te trekken van dat zogenaamde bange gedrag. Want japie is minder bang dan je denkt. Als je hem gewoon negeert en niet eens bezig bent met het vallen zul je zien dat hij ook niet valt.

Verder moet hij uit de kooi, is geen kwestie van willen ofzo Laughing Echt, hij heeft je nu te pakken met zn angst, maar die is minder dan t lijkt. Hooimeijer gaat je daar wel bij helpen Wink
Bericht Dinsdag 27 September 2005 2:12 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

dat geloof ik helemaal hoor Tommy....anders zou ik ook echt geen afspraak gemaakt hebben in Meppel!

alleen is hij een paar keer flink beschadigd (afgebroken pennen, en puntje van zijn snavel!) met vallen...en dat wil ik echt proberen te voorkomen!
als Japie alleen zou schreeuwen en/of bijten...daar zou ik me weinig van aan trekken....maar ik ben bezorgd dat hij straks een keer iets breekt!!
ook leek hij wel steeds banger van mij te worden als ik hem iedere dag pakte! en dat is nu bijna helemaal over!! misschien heeft Japie gewoon wat meer tijd nodig om mij weer te vertrouwen, en stapt hij straks vanzelf weer op! dan hoef ik al die stress nieteens aan de hand te halen!!

maar goed, dit ga ik ook allemaal met dr. hooimeijer bepraten....en dan denk ik echt dat 't allemaal goed komt!

maar ik houd je op de hoogte hoor!
en als dan straks alles helemaal goed is, dan zal ik eens wat foto's van Japie maken als hij los is, of bijvoorbeeld mee is naar mijn werk!
die zal ik je dan laten zien via een dagboek ofzo???!!
Bericht Dinsdag 27 September 2005 2:28 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hoi, ik heb weinig tijd, zit ff bij te komen van het verbouwen van onze slaapkamer maar ik vind dit zooooo leuk om te lezen!
Echt leuk voor je dat Japie en jij het weer zo goed kunnen vinden samen en dat je alles op deze manier aanpakt. Denk dat je trots op jezelf en natuurlijk ook op die Japie van je kunt zien. Ben ook erg benieuwd wat je consult bij Hooimeijer op gaat leveren!
Succes en ga zo door zou ik zeggen Wink
Bericht Dinsdag 27 September 2005 3:12 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Je mag zeker trots zijn op jezelf. Goed hoor die vorderingen. Hartstikke leuk. De grootste beloning is wel om je blije vogel weer terug te hebben. Toch Question
Bericht Dinsdag 27 September 2005 3:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

bedankt voor jullie reacties!! het is altijd leuk om te weten dat er hier mensen zijn met dezelfde interesses...en die het leuk vinden om de verhalen van elkaar te lezen!!

en ik ben ook ape (papegaai!) trots hoor Laughing

ik zal volgende week een uitgebreid verslag van Japie zijn bezoek aan dr. Hooimeijer schrijven!

groetjes!
Bericht Dinsdag 27 September 2005 4:41 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Je hebt het geweldig aangepakt Jeanette!! Juist dat vallen (of expres laten vallen, want dat was het volgens mij) is een naar gezicht en dan bedenk je je wel 2 keer voor je weer iets probeert te forceren.
Japie heeft wel degelijk een beetje misbruik van je gemaakt en op die manier zijn zin doorgezet, maar jouw onverbiddelijke wil hem een op een leuke manier te benaderen heeft super goed uitgepakt en eigenlijk vindt Japie dit wel veel leuker.....
Jouw doorzettingsvermogen heeft Japie "om"gekregen en die pluim verdien je dubbel en dwars.

Ik denk zelfs dat je Hooi niet eens écht meer nodig hebt..... je kunt het prima zelf, maar als steuntje in de rug.... en met altijd goede tips is zo'n bezoekje zéker de moeite waard.

Veel plezier daarom, geniet ervan!!!! En vertellen hè.... en foto's.... bergen foto's graag Laughing Wink
Bericht Dinsdag 27 September 2005 8:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

bedankt Jamy!!! dat doet goed zo'n compliment!!
meerdere mensen zeggen dat ik Hooi niet meer zo nodig zou hebben...maar ik wil erg graag van hem horen/leren hoe ik nu verder moet gaan...want de volgende stap is HET OPSTAPPEN!! en daar zie ik best tegenop!! hoe ik dit precies aan moet pakken...en dat ik misschien kan voorkomen dat Japie zich bezeerd...ik ben een vragenlijstje aan het maken die ikallemaal in Meppel wil vragen....dus ik ben ervan overtuigd dat ik zeker niet voor niets ga maandag!!
maar misschien werkt die manier van Japie "gewoon" uit zijn kooi "sleuren" niet voor hem! is niet iedere vogel anders?? net als ieder dier/mens...misschien werkt de aanpak die ik nu gebruik wel beter voor hem...alleen denk ik niet dat ik hem hiermee straks kan laten opstappen vanaf/vanuit zijn kooi....dus vandaar dr. Hooimeijer!!

ik wil best foto's hier plaatsen...met mijn mobiel kan ik die maken, maar ik moet dan eerst lezen hoe ik ze moet plaatsen....want daar heb ik niet zoveel verstand van!!
dat staat toch ook hier vermeld???
zal er een keer de tijd voor nemen om dat te leren....want ik wil jullie dolgraag mijn Japie laten zien!!!
maar ik heb over een paar weken mijn najaar examens....(moet er nog 8 in totaal...doe er ditkeer 4), en ben dus hard aan het leren!!

maar goed, ik neem er binnenkort de tijd voor, en ook natuurlijk om een uitgebreid verslag van komende maandag te geven....denk dat ik hem maar onder de kop Japie versus Hooi plaats Laughing

groetjes jeannette
Bericht Woensdag 28 September 2005 9:02 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:46 am
  Berichten van afgelopen: