aanvallen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
kaoru
Net uit het ei

aanvallen?  Reageer met quote  

Hoi hoi,
(zal eerst ff uitleg geven Wink )
we hebben 2 valkparkieten:

Aiko is een popje van een jaar,( hebben we sinds ze zelfstandig is)
Taro is nu ruim 3 maanden, mannetje (hebben we nu een maand).

Sinds een paar dagen probeert Taro tijdens het vliegen boven op Aiko te "landen" .
dan blijft hij zeg maar vlak boven haar heel hard fladderen.
is dit een aanval of zo? (lijkt me een beetje vroeg voor Taro om om andere redenen zo te landen Rolling Eyes

ze kunnen niet bijster goed met elkaar opschieten, en ze pikken elkaar regelmatig in de kooi. maar vallen elkaar(tot nu toe) niet echt aan.

wat is dit? en kan ik er iets aan doen? want Aiko schrikt hier heel erg van en vliegt/fladdert dan in paniek tegen de muur of iets dergelijks aan Shocked Droog
moet ik Taro hier voor in de kooi zetten? of boos nee zeggen of wat dan ook?
weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet Embarassed
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 8:35 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat Tairo in de pubertijd zit. valkjes zijn zo rond het jaar volwassen. hij kan best interesse hebben in Aiko. daar is Aiko niet aan gewend en schrikken is dan helemaal de reactie van haar. het is zeker geen aanval. dan gaan ze niet op elkaars rug zitten maar happen ze naar elkaar.
wat je zou kunnen doen is Tairo wieken. dan kan Aiko wegvluchten in het geval dat hij het weer doet. de veren groeien dan wel weer terug en hopelijk is meneer dan ook meer gekalmeerd.
straffen heeft geen zin. dit is niet nodig.
je kan ook proberen Tairo af te leiden met iets. laat iets hard vallen, maak onverwacht geluid of klap in je hand. dan leid je hem af en kan de situatie veranderd worden.
doe leuke trukjes met hem etc.
als je ziet dat het echt niet tussen deze twee gaat, zet ze dan ieder in een eigen kooi.
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 10:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kaoru
Net uit het ei

Reageer met quote  

Taro had vooral in het begin interesse in Aiko (interesse als in nieuwsgierig en knuffelen Hartje )
Helaas is Aiko van zichzelf nogal bang aangelegd en word dan snel aggressief/boos.
hierdoor is Taro ook wat harder geworden en als Aiko nu naar hem pikt, pikt hij gwn terug Rolling Eyes
(ze zijn overigens allebei wel enorm lief voor ons)

en is 3/3,5 maanden niet een beetje vroeg voor puberteit?
we willen Taro eigenlijk niet laten wieken, Aiko is gewiekt omdat ze nogal vaak
ergens tegenaan vloog, maar nu ze gewiekt is, is het alleen maar erger geworden en zo is ze ook aan haar handenfobie gekomen.

ik kan idd wel proberen om dan een onverwacht geluid te maken ofzo.
we hebben Taro juist genomen om Aiko gezelschap te houden en zou het jammer vinden als ik ze apart zou moeten zetten + dat we maar een flat hebben en niet echt alle ruimte die we wensen Droog
We hebben wel een afspraak gemaakt met de kweker (goede bekende) dat als het echt niet gaat, we Taro terug brengen en het misschien met een ander vogeltje proberen.
maar we zijn inmiddels natuurlijk al zo aan Taro gehecht dat we hem niet meer kwijt willen Crying or Very sad
ze tolereren elkaar wel min of meer in de kooi, maar ze moeten alleen niet al te dichtbij elkaar komen Neee

hoop dat dit misschien nog wat verbetert als Aiko broeds word en misschien wel interesse gaat tonen in Taro?
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 10:53 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hoe lang is Tairo bij jullie? alles heeft zijn tijd nodig om te wennen. je zou de etensbakjes aan elk van de kooi kunnen hangen zodat ieder wel rustig kan eten zonder gestoord te worden.
probeer Aiko van opzij te benaderen en probeer haar eens niet aan te raken maar wel lekkere dingen aan te bieden op je hand. eventueel kun je daar mee beginnen door dingen door de tralies aan te bieden. zo krijgt ze dan langzaamaan haar vertrouwen weer terug in jullie en op een gegeven moment wordt ze ook weer nieuwsgierig en komt ze ook weer naar je zelf toe.
dit heeft gewoon tijd nodig.
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 12:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kaoru
Net uit het ei

Reageer met quote  

Taro is nu iets langer als een maand bij ons,
maar dit hij toch pas sinds een paar dagen.
moet ik wel ff bij zeggen, en hier denk ik net pas aan: hij schuurt sinds een paar dagen we over een bepaald speeltje Rolling Eyes , dus misschien dat het toch wat interesse naar Aiko is?
vind t toch wel redelijk vroeg Paranoide
we hebben vanaf het begin al 2 bakjes in de kooi hangen zodat ze rustig kunnen eten Smile

Aiko komt ook eigenlijk altijd wel uit zichzelf naar ons toe, ze wil het liefst de hele dag bij ons zitten, en dan vooral bij mn vriend Hartje
ze wilt ook wel graag geknuffeld worden maar zodra ze ook maar denkt dat we iets gaan doen, zoals in de kooi zetten (een ramp) of pakken (wat we allang niet meer doen) dan word ze boos en gaat bijten. vervolgens 2 seconden later wilt ze weer uitgebreid geknuffeld worden alsof
er nooit iets gebeurd is Rolling Eyes
ze is vaak ook bang en sjacherijnig als er vreemde mensen (iedereen buiten mn vriend en mijzelf) in huis zijn.
maar het gaat gelukkig al wat beter Hypocriet

bedankt voor je reactie Very Happy
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 1:10 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahaha hij is verder dan jullie denken hoor. Tairo Tairo toch. Aiko schrikt daar van. ik denk dat je met Aiko meer moet oefenen. als ze toch al graag bij jullie zit en geknuffeld wordt dan kun je daar op trainen. probeer eens als je haar mag knuffelen of ze op je vinger wil zitten. duw zachtjes je vinger tegen haar buikje en kijk of ze opstapt. zeg dan bijvoorbeeld HOP, als ze opstapt en als dat gebeurt, beloon dan met je stem uitbundig. bij het afstappen zeg je weer HOP of zo. zo doe ik dat bij die van mij en ze leren het zo snel. dan kan je proberen om met haar op je vinger een beetje te lopen. of gebruik desnoods een stok waar ze op kan stappen als ze dat niet te eng vindt.
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 1:21 pm
kaoru
Net uit het ei

Reageer met quote  

Haha blijkbaar Shocked Razz

Ik zal idd meer met Aiko gaan oefenen, maar ze bijt wel gelijk als we met een vinger richting haar borst gaan.
ze komt stapt alleen maar op als ze ergens tegenaan is gevlogen van schrik Rolling Eyes
vroeger deed ze het wel erg goed.
ik zal het ook eens proberen door iets lekkers achter mijn vinger te houden.
en als ze opgestapt is gewoon weer neerzetten zodat ze door heeft dat ze niet altijd in de kooi hoeft als ze opstapt.
een stok vind ze ook doodeng en daar bijt ze alleen maar in XD echt "A real piece of work"dus haha Mr. Green
ik zal ook zeker jouw methode gaan proberen!

bedankt voor je antwoorden! Very Happy

groetjes Sabine.
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 7:27 pm
kaoru
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hoi alexandra!

ff een update over het opstappen van Aiko Very Happy

Van de week was mn vriend met haar aan het oefenen.
hij aaide haar elke keer en hield daarna zijn vinger (op de ondergrond niet gelijk voor haar borst) voor haar
na een stuk of 15 keer stapte ze uit zichzelf op zijn vinger! Shocked Hartje
ze was dan wel redelijk moe en rustig, maar toch Klappen
het is daarna niet meer gebeurd, maar ben toch trots op mn meisje Hartje
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 2:51 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

helemaal te gek. geweldig. zie je wel. ga zo door. komt echt wel goed. Klappen
Bericht Maandag 23 Augustus 2010 2:57 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is goed gewerkt. Knap hoor. Veertje
Bericht Dinsdag 24 Augustus 2010 11:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kaoru
Net uit het ei

Reageer met quote  

ff een update over het opstappen van Aiko,
(ook al ging dit topic daar in de eerste instantie niet over Wink ) :

het opstappen verbeterde elke keer een beetje, ik denk ook omdat
ze nu iets socialer word tegen Taro (dus ook minder stress) en ziet dat hij ook zonder problemen opstapt (meestal dan Razz )

sinds een week zijn we bezig met het belonen van zonnebloempitjes als we haar in de kooi zetten. ook als ze uit zichzelf de kooi in gaat.
dit gaat nu al een paar dagen erg goed, niet heel erg van harte, maar dat zonnebloempitje is toch wel erg aanlokkelijk Mr. Green
ze krijgt ze verder eigenlijk nooit meer omdat ze een tijdje iets de dik was dus simpele zonnebloempitjes zijn favoriet bij haar Veertje

ik hoop echt dat het zo goed blijft gaan, dat zou een hele zorg minder zijn als we haar niet meer met stress in de kooi hoeven te dwingen Ja
groetjes Sabine
Hartje
Bericht Dinsdag 21 September 2010 10:37 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als jullie zo blijven werken dan komt dat goed hoor.
Bericht Donderdag 23 September 2010 8:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kaoru
Net uit het ei

Reageer met quote  

ja dat denk ik ook wel Sarah Very Happy
ze was gisteren ook veel relaxter dan normaal, speelde meer en was nog knuffeliger als normaal (al was dat bijna niet mogelijk)
ze vond het echt niet erg als we onze hand vlak bij haar legden
terwijl ze normaal dan begint te pikken of het in elk geval scherp in de gaten houd(t?)
ze stapte ook gisteren weer netjes op, ben echt trots op haar Veertje

bedankt voor jullie hulp! Engeltje
Bericht Maandag 27 September 2010 11:12 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geen dank, we zijn gewoon blij dat het beter gaat.

En die "d" of "dt", maak je daar geen zorgen om. Daar letten we niet op hoor. Wink
Bericht Zaterdag 2 Oktober 2010 12:09 pm
kaoru
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja het gaat echt een stuk beter Very Happy
geen stress meer, ben echt trots op ons meisje Hartje

snap dat jullie er niet op letten, maar t irriteert mij zelf dat ik t nooit kan onthouden Stom
Bericht Donderdag 4 November 2010 2:42 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:46 am
  Berichten van afgelopen: