|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Afkijken hoe je speelt? |
|
|
Shallsea is niet zo'n grote speler, meer een ontdekkingsreiziger en knuffelaar . Maar sinds een paar dagen speelt ze met de belletjes in haar kooi. Ze slaat ze weg met haar snavel, wacht tot ze terugkomen en slaat er dan nog eens tegen. Of ze gaat eraan hangen en valt ze dan aan met haar snavel.
Het bizarre is, Solace speelt precies zo.
Is dit nu gewoon een typische vorm van vogel-speelerij, of heeft Shallsea het van Sol afgekeken? |
Maandag 20 April 2009 3:54 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Afkijken hoe je speelt? |
|
|
Ik denk dat ze dit heel erg goed van Sol afgekeken kan hebben hoor! Spelen, zoals allerlei dingen, moet je leren. Wat vindt Sol ervan?  |
Dinsdag 21 April 2009 7:52 am |
|
|
Assie
Vlieger
zo speelt onze binkie ook(grijsje)
alleen die gromt er soms bij
bij de grote bel hangt hij eraan,en kopt tegen de bel,bij de kleintjes pulkt hij het klepeltje eruit en valt dan op de grond  |
Dinsdag 21 April 2009 8:06 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ze kijken best veel af van elkaar hoor, de allereerste keer dat Fluf ondersteboven probeerde te hangen was als hij nog geen uur langs Jos stond. De eerste keer mislukte, de 2 de keer was hij fier dat het lukte en Jos keek ook raar dat dat kleine ding zo gek deed maar dat had Fluf duidelijk van Jos afgekeken. |
Dinsdag 21 April 2009 10:00 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Sarah, wat leuk dat Fluf het van Jos heeft afgekeken.
Sue, Sol vindt het volgens mij maar niks. Als hij de kans krijgt gaat hij zich ertegenaan bemoeien. Het helpt niet dat Shall regelmatig in
zijn
kooi met
zijn
speeltjes speelt . Echt boos wordt Sol niet, maar hij doet het wel nog eens dunnetjes over. Alsof hij moet bewijzen dat hij het beter kan . |
Dinsdag 21 April 2009 10:33 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Whisper
Sarah, wat leuk dat Fluf het van Jos heeft afgekeken.
Sue, Sol vindt het volgens mij maar niks. Als hij de kans krijgt gaat hij zich ertegenaan bemoeien. Het helpt niet dat Shall regelmatig in
zijn
kooi met
zijn
speeltjes speelt . Echt boos wordt Sol niet, maar hij doet het wel nog eens dunnetjes over. Alsof hij moet bewijzen dat hij het beter kan .
Ja, dankzij Jos heeft Fluf die zet gewaagd om zo te gaan hangen en gekken, kon hij zijn pootjes verder oefenen , nu hoeft hij niet meer onder te doen voor Jos. Ze kunnen ook niet meer zonder dat ze naast elkaar staan, de lieverds  |
Dinsdag 21 April 2009 11:49 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Maar natuurlijk kan Sol het beter! Daar is hij ook de oudere vogel voor! Die moeten het de kleintjes nog leren!  |
Woensdag 22 April 2009 6:56 am |
|
|
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Het zal wel gedeeltelijk afkijken zijn. Toch heb ik hier maar 1 vogel en die doet vergelijkbare dingen. Zij vindt het echt helemaal geweldig om een propje keukenpapier die ik op haar kooi gooi 'aan te vallen'. Of tegen hangende speeltjes te tikken en aan te vallen, gepaard met blij geschreeuw. |
Woensdag 22 April 2009 10:38 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:46 am
|
|
|
|
|
|