aggresief gedrag (hulp)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Lordiswar
Eitje

aggresief gedrag (hulp)  Reageer met quote  

goededag ik heb een grijze roodstaart genaamd kweenie
hij is nu 1.5 jaar en is behoorlijk aan het pubere
hij kan soms heel lief bij mij kroelen
maar als ik zeg dat iets niet mag dan vliegt hij op mij af en bijt mij in mijn arm
of in mij nek
kan iemand mij helpen met advies want ik wordt hier gek van nee zeggen
helpt niet negeren ook niet echt en boos in de kooi zetten ook niet
ik hoop dat ik advies kan krijgen gr anneke
Bericht Donderdag 23 April 2009 8:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Allereerst welkom hier en wat een gewéldige naam voor je gaai!!!!!
Misschien kun je in plaats van 'nee' zeggen hem ergens mee afleiden zodat hij stopt met wat hij doet wat jij niet wil.
Daarmee voorkom je dat hij je gaat bijten omdat je hem iets verbiedt.
Ik gebruik hier wel als afleiding stuiteren met een stuiterbal (met dank aan de tip van Sue die dit mij vertelde) en ik heb een blikken muziekdoosje (gewoon zo'n blikken ding met een hendeltje bovenop waar je aan moet draaien) wat voor afleiding zorgt.

Mijn grijsje is nog jong en pubert dus nog niet, maar ik merk nu al dat hij de neiging heeft om juist dat te doen wat hij niet mag. Ik probeer hem nu ook af te leiden. Ik vind het ook een positievere benadering waarbij ik denk dat de kans op een onzekere of gestresste vogel kleiner is. Of dit ook daadwerkelijk zo is, weet ik niet. Het is mijn gedachte en visie over hoe ik met mijn gaai om wil gaan.

Hopelijk heb je er wat aan. Als je nog meer vragen hebt, post ze dan gerust hier!! Very Happy
Bericht Donderdag 23 April 2009 8:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Lordiswar,

Ik haal er even een topic van je bij waarin al veel goede tips gegeven zijn m.b.t. Kweenie. http://www.fluffies.org/nl/ber.....tml#216558

Ook het topic van Marieke m.b.t. agressie:
http://www.fluffies.org/nl/pap.....10810.html

Jammer dat het niet zo goed gaat. Is het in tussentijd wel al beter geweest dat het nu weer minder gaat?
Succes Smile
Bericht Donderdag 23 April 2009 9:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Puberen is het idd niet, veel te jong voor.
Dit is pure manipulatie.

De tips heb je al gekregen. I zou zeggen ga aande slag. Verwacht niet dat het binnen 5 minuten werkt, maar consequent gedrag van jou kant zal zeker werken.
Heel veel succes
Bericht Vrijdag 24 April 2009 9:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is niet leuk als ze zo doen, mijn grijsje zit ook in een fase waar hij me uittest maar het is inderdaad kalmte en tips die je moet proberen en ik geef toe, het is niet makkelijk, heb hier laatst een beet gehad, zo'n 2 weken geleden nu en die is nu bijna genezen. Je vertrouwen zakt maar hé, ze zijn het waard om ervoor te werken en ermee te werken. Hier is beetje bij beetje, met ups en downs beterschap. De ene dag goed, de andere dag megaslecht maar hij merkt dat ik niet auw zeg, ook niet als hij me zo bijt en dat ik niet opgeef en mijn willetje doordrijf want bijten omdat hij moet opstappen zal ik niet tolereren. Maar, ik maak me niet boos. Ik draai hem de rug toe en hoe lief hij dan ook kan praten, ik negeer hem voor enkele minuten, ik ga terug, zeg dat hij moet opstappen en tot hij opstapt doe ik dit. Stapt hij op, beloon ik hem. Ook niet in de ogen kijken, ik maak geen oogcontact maar hou hem wel in de gaten zodat ik zie wat er gebeurd. Het is beter aan het worden maar ik weet ook dat hij dit nog zal proberen en ben op mijn goede.
Ook jij zal dit overwinnen, geduld, beheersing en doorzetten in positieve zin. Je komt er wel. Troosten
Bericht Vrijdag 24 April 2009 10:01 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:50 am
  Berichten van afgelopen: