|
|
|
hidde0124
Kuikentje
| agresief |
|
|
hallo,
ik heb dit hier al eerder vertled maar cooc is weer raar aan het doen ik zal de situatie even kort geschrijfen. als ik in de ochtend wakker word ga ik na beneden praat wat met coco en ga eten en dan zegt coco 'lekker' omdat hij da ook wat wil. en zegt nog niets, waarvan ik de betekenis nog niet van weet. dan kroel ik hem wat in zijn nek (door de tralies, want hand in de kooi vind hij nog een beetje eng). maar als mijn zus dan beneden komt veranderd hij helemaal! hij word helemaal gek zijn pupillen worden klein zijn staart word breed zijn kop veren gaan omhoog staan en dan begint hij te praten en te schreeuwen en te vluiten naar haar. en zij kan hem gewoon koppie krauwen. maar als ik dan met mijn hadn bij de kooi kom valt hij me aan! hij wil mij echt bijten. ik heb een video op genomen dat mijn zus weerkomt van de hond uitlaten. het valt mee hoe hij schreeuwt en praat hier maar je kunt he twel zien hoe hij doet.
http://s483.photobucket.com/al.....C00420.flv
hoor graag van jullie want maak me wel zorgen,
groeten hidde |
Donderdag 13 Mei 2010 11:48 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik zie enkel dat hij rondklimt en dat hij zijn staart elke keer spreid.
hij zegt trouwens ook "rustig hé" Althans dat hoor ik
Hoe zijn zijn ogen - is hij aan het pinpointen , Pupillen klein - groot - klein -groot etc?
En staat er iemand vlak bij de kooi tijdens het filmpen? |
Donderdag 13 Mei 2010 12:11 pm |
|
|
|
|
hidde0124
Kuikentje
hij heeft zijn pupillen heel erg klein, en valt mij dus de heletijd aan. en hij word heel luidruchtig als mijn zus in de buurt is. is ze weer weg kan ik hem gewoon aaien met haar erbij niet, hij zit ook de heletijd te schreeuwen als mijn zus eris. ik heb haar al gezegt dat ze hem geen andacht moet geven. maarja.. zei luisterd ook niet altijd maar hij doet heel appart als mijn zus eris. maar wat kan ik hier aan doen? het is namelijk niet echt leuk, het liefst wil ik dat hij gewoon met iedereen kan, mijn zus mijn ouders en ik. maar van mijn ouders moet hij al helemaal niks weten. van mij dan wel en van mijn zus is hij helemaal gek. als ze op de bank zit probeert hij e heletijd haar aandacht te trekken. er staat iemand in de berging (mijn zus) maar dat is een andere ruimte, ik zit op de bank hem te filmen. mijn zus kwam net weer van de hond uitlaten. hij is hier ook nog maar 3 dagen zal dit nog bij trekken? |
Donderdag 13 Mei 2010 12:24 pm |
|
|
hidde0124
Kuikentje
sorry voor al weer een reactie maar kon het andere berciht niet bewerken, maar hier heb ik een video van hoe hij ong doet:
http://www.youtube.com/watch?v=yeP53fzyQyQ
dit is een ander papegaai maar hij doet het precies zo aleen dan praat en fluit hij ook erbij (de woordje die hij kent zegt hij dan) en dan wil het lieft mij bijten. en mijn huis kan hem wel kroelen. hij doet ook precies zo met zijn ogen. hij maakt van die geluidjes van kom maar en dn zegt hij heel lief koppiekrauw, en als je dan wil kroelen HAK! valt hij aan. hij doet dit niet alitjd hoor want meestal kan ik hem s`ochtends en s`avonds gewoon lekker kroelen.hoop dat jullie weten wat ik hier aan kan doen? hij is hier nu 3 dagen even ter informatie.
groeten hidde |
Donderdag 13 Mei 2010 1:10 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Ik vraag me een beetje af waarom je persé wil kroelen? Ook mijn grijsje wil niet graag kroelen, af en toe wil hij het maar ik bepaal wel wanneer het kan. Ik doe het niet vaak omdat ik weet dat hij het niet zo graag heeft. Ik doe het enkel om hem gewaar te maken van het feit dat ik hem moet kunnen "betasten" indien nodig maar kroelen is niet iets wat ze echt nodig hebben, het zijn geen honden of zo dat je de hele tijd kan aaien dus moeten wij dat gewoon respecteren als een gaai dat niet wil. Wanneer we blijven aandringen dan wordt dat voor onze gaai eerder een dwingende handeling dus kan het goed zijn dat hij dan in de verdediging gaat.
Het lijkt me ook dat hij éénkennig is, niet abnormaal voor een gaai, al is het natuurlijk leuker als ze bij iedereen kunnen (mijn gaaien zijn beide éénkennig hoor, laat dat duidelijk zijn maar stappen wel netjes bij paps op, dat wel) kwestie van niet te laten zien dat je onzeker bent, blijven oefenen en desnoods een opstapstok gebruiken. Je niet wegtrekken als hij bij, vandaar dat een opstapstok handig is, als hij dan bijt in de stok dan reageer je niet en geen reactie is niet leuk dus gaat dat bijten ook niet lang leuk zijn voor je gaai. |
Donderdag 13 Mei 2010 3:42 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hij trekt ontzettend naar je zus toe. Heeft haar uitgekozen als zijn partner.
waar kroelt ze hem precies?
kan je een duidelijk foto maken van zijn kop als hij dit doet en van de zijkant van zijn vleugel |
Donderdag 13 Mei 2010 3:42 pm |
|
|
hidde0124
Kuikentje
ik hoef hem niet perse te kroelen, maar soms wil hij wel maar ook als ik gewoon bij de kooi sta vliegt hij in de tralies omdat mijn zus er is. maar kan ik er wat aan doen dat hij mijn zus als partner ziet? of aan eenkennigheid? |
Donderdag 13 Mei 2010 3:47 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik meende dat we eerder al een link hadden gegeven met de tips om tam te maken, eigenlijk moet je die blijven gebruiken en allemaal dezelfde handelingen gebruiken, dus ook je zus want ook zij moet dan hetzelfde doen.
Gebruik die tips maar denk aub niet dat het op een paar dagen opgelost is, dat kan niet. |
Donderdag 13 Mei 2010 3:50 pm |
|
|
hidde0124
Kuikentje
oke gaan we zeker doen! maar ik had nog wel een vraagje er staat hier altijd dat je niet moet terug trekken bij bijten. maat moet ik me dan gewoon laten bijten. of hoe moet ik dat doen?
groeten hidde |
Donderdag 13 Mei 2010 3:55 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Laten bijten is ook weer zo wat.
Lok het niet uit.
Als je ziet dat hij, de zoals jij net omschreven hebt, tekenen geeft, steek gewoon je hand niet uit.
dat is vragen om narigheid. Jij raakt je zelfvertrouewen kwijt en hij wint het juist.
Als je ziet dat hij dit doet, probeer hem dan met die 5 stapjes af te leiden.
Het kost tijd en veel geduld, maar de aanhouder wint.
Maar heel belangrijk is dat je zijn lichaamstaal leert lezen. amazones zijn daar erg duidelijk in. |
Donderdag 13 Mei 2010 4:18 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Zeker zijn amazones daar heel duidelijk in
belangrijk is dat Coco gaat begrijpen wie de baas is in huis............hij niet
Goed zou zijn als jullie allen (zoals bovenstaande tips) één lijn trekken m.b.t. opvoeding en training en ook uitvoeren. Als Coco door heeft dat hij er geen speld tussen kan krijgen gaat hij ander gedrag vertonen. Zoals ook al wordt aangegeven: dat gaat niet in een paar dagen.
Tevens pikt een papegaai ook jullie gevoelens op en reageert daar ook weer op. Alleen jullie kunnen dat doorbreken. veel succes. |
Donderdag 13 Mei 2010 5:54 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Al heel veel bruikbare tips!!
Wat betreft het bijten, als jij iets van Coco wilt, bijv opstappen(zijn jullie daar al mee bezig??), en hij dreigt je te bijten, dan is het wel zaak om door te zetten. Anders krijgt hij snel door dat hij door te bijten zn zin krijgt. Ik kroel verder enkel en alleen als beloning, als ik zin heb om te kroelen dan laat ik Cleo 'kiekeboe' zeggen en beloon haar dan met mn stem (goed zo!!) en een kroeltje. Ook met Pipo ben ik daar mee bezig, die duwt nl. gewoon zn kop onder mn vingers en bedelt zo om gekriebel. Dus die beloon ik nu met een kroeltje als hij een bepaald fluitje voor me fluit..(eehm snap je m nog? )
Veel vogels zien de kooi trouwens als hun territorium dus die stellen handen in de kooi niet zo op prijs. Dat oefenen kan dus beter buiten de kooi gebeuren... |
Donderdag 13 Mei 2010 9:14 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:50 am
|
|
|
|
|
|