agressie.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik zou beginnen met het niet meer op de schouder laten. Hier heb je echt een stuk minder controle over 'm. Zeker nu hij zo aan het bijten is. (Uit ervaring weet ik hoe hard ze kunnen bijten!)
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

op me schouder heeft ie me nog nooit gebeten, zowiezo niet als ik met hem bezig was. Wat kan ik daar verder mee bereiken ? ?
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Op de schouder is een dominante plek voor vogels. Vooral om dat je Bb-tje nu zo agrssief is, is het wel handig om hem duidelijk tem aken dat jij de baas in huis bent, en niet hij. Door hem niet meer op de schouder te laten, maar op je hand / onderarm..zeg je in vogeltaal eigenlijk dat ie moet dimmen zeg maar Wink
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kan voorlopig eigenlijk niet meer tips geven als er al gegeven zijn maar zou zeker dat eens proberen dat hij niet meer op je schouder mag. Het kan altijd eens gebeuren dat hij besluit je toch eens te testen als hij daar zit en bedenk je dan even hoe dicht hij bij je ogen, het gaat heel erg snel en de schade kan te erg zijn natuurlijk. Eventueel is wieken misschien inderdaad wel een optie want nu voelt hij zich wel groot en sterk omdat hij ervandoor gaat als het hem niet meer aanstaat en dan is het jij die beslist en niet hij. Kan veel doen hoor. Is hij ooit al gewiekt geweest?
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 9:42 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik zou in eder geval stoppen met op de schouder nemen, alleen al uit voorzorgsmaatregelen. Je zegt dat je geen aanleiding voor die aanvallen ziet, en voor je het weet heb je hem zo 'zonder waarschuwing' in je gezicht hangen. Niet echt verstandig dus Wink (en dat het vroeger nooit is gebeurd geeft 0.0 garantie dat het zo blijft).

Zijn er nog andere mensen in de huishouding ? Hoe gaat hij met hen om ?

Btw. ze zijn niet vals, we begrijpen gewoon niet hun lichaamstaal Smile moest ik even kwijt.
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 11:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

hey, hij is nog nooit gekortwiekt naar mijn weten, zal hem idd niet meer op me schouder nemen dan. wou hem vandaag weer los laten maar toen ik het deurtje open wou doen hing hij al in het deurtje. Verdere huishouding is hond en kat, en vissen.
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 4:21 pm
Joyce
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik herken je probleem uit eigen kooi om zo maar te zeggen. Mijn Bbtje is net zo al is zij nu 1,5 jaar.
Weken kan het goed gaan, maar ook opeens helemaal mis. Toch ben ik er wel achter dat achter haar gedrag wel een soort van motivatie zit... Mijn man is een van de redenen dat ze mij aanvalt. Ook een reden om mij knetterhard te bijten is proberen haar wil door te drijven, maar daar heb ik nog nooit aan toe gegeven.
Mijn man kan haar 's avonds zonder problemen in haar kooi zetten, als ik dat probeer dan veranderd mijn vogel in een pitbull. Ik gebruik in situaties waarin ik twijfels heb een keukenhandschoen. Dat werkt voor mijn handen heel goed en de relatie tussen mijn vogeltje en mij blijft goed. ook mag ze niet meer op de schouder (doodeng, ik heb al een hap uit mijn gezicht!!!).
Ergens op dit forum staan een aantal (engelstalige) artikelen waar ik heel veel aan heb gehad en mijn vogel een stuk beter leer begrijpen. Shi-NaYne weet hier misschien wel meer van????

Ik wens je heel veel sterkte toe, voor mij is de keukenhandschoen echt het middel om van mijn vogeltje te blijven genieten, wie weet vind jij ook een middeltje Troosten
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 8:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Joyce, is het geen idee om je bonte boer af te leiden als je haar laat afstappen? Dan heeft ze zeg maar geen tijd om te bijten?? Of werkt dat niet? Als het dan goed gaat kan je haar heel uitbundig belonen. (Desnoods met een voorraad ongezonde dingen Laughing )

Ik weet niet of jullie bonte boertjes ook wel eens perioden hebben dat ze erg agressief bij de voerbak zijn? --> Ik mocht een hele tijd geleden geen voer in Iago's bakje doen. Hij vloog dan zowat op z'n voerbak af. Ik heb 'm toen geleerd om eerst op zijn stok te gaan zitten. Daarna doe ik het voer in z'n bak (nu niet meer, nu doe ik het in z'n speeltje, maar het is nog steeds handig als je iets wil pakken) en als hij geen zin heeft, dan moet hij maar wachten. Laughing
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 9:03 pm
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

hey mensen. bij deze ben ik er officieel klaar mee. als iemand nog een bonte boer erbij wil, zeg het dan maar.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 8:21 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Jammer dat je opgeeft. Sad Kan je hem niet even laten en daarna met frisse moed beginnen? (Misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen met kortwieken? Als laatste optie?)
Of wil je het echt geen kans meer geven? Dan kan je misschien hier een advertentie zetten: http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf45.html
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 9:54 am
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

nou hij draait niet meer bij lijkt het. Net maar even een flinke douche gegeven en nu is ie zoals voorheen. Maar loslaten lijkt me nog geen goed plan. Kijk het wel weer aan tot morgen, en hoop dat ie bijdraait, want hij "was " leuk.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 10:41 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoe bedoel je loslaten? Ik kan je even niet volgen?

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat het je tot hier zit, zeg maar. Gooi het er hier uit: scheld, tier, gooi je frustraties eruit en probeer het na een tijdje (niet morgen, da's te kort dag denk ik) nog eens.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 10:43 am
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

uit ze kooi laten Rolling Eyes
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 10:45 am
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

De tips die je hebt gekregen (5 stapjes, de artikelen die Joyce aanhaalde van Shi-na-Yen) die kunnen natuurlijk niet na een paar dagen al echt zoden aan de dijk zetten. Dat mag je ook niet verwachten van je BB-tje.

Waneer je de relatie wil verbeteren zul je daar echt mee aan de slag moeten en geduld opbrengen.
Wanneer je dat niet kunt is het misschien idd. beter om hem weg te doen, maar let wel. Het zou zijn vierde baasje al worden voor een betrekkelijk jonge vogel.
Terwijl als je er wat tijd en energie in zou stoppen het waarschijnlijk wel goed komt of zelfs nog beter omdat je door die artikelen te lezen en bezig te zijn met die vijf stapjes, je veel over de vogeltaal zult leren. En wanneer je aan je vogel kunt zien hoe zijn gemoeds toestand is kun je ook beter in schatten wat wel en niet te doen.

Elke vogel die je in huis haalt en lief en tam is, zal bij het niet kennen van de vogeltaal zeer waarschijnlijk op een gegeven moment agressief gedrag laten zien. Dat ligt niet zozeer aan de vogel maar aan onze onkunde om de vogel te biedden wat hij nodig heeft of omdat we hem niet goed kunnen "lezen".

Denk er nog eens over na, geef jezelf een je BB-tje een paar dagen rust en ga dan met hernieuwde kennis en energie lekker met hem aan het werk. Ik denk wanneer je dat doet, je over een maand je BB-tje niet weer terug kent. En dat bedoel ik dan positief.
Succes !!!!!!
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 10:51 am
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

ja snap heel goed dat het dan ze 4e baas zou worden. Dat is ook 1 van de redenen dat ik altijd door ben blijven gaan. Denk dat ik de 5 stappen altijd wel goed heb gedaan, dan wel op mijn eigen manier. Hij krijgt genoeg aandacht en vrijheid en weet dondersgoed wat wel en niet mag. Alleen is ie net zo koppig als de baas. Zal vast niet gebeuren dat ik hem echt wegdoe maar zoals het nu gaat is het net een tiran. Ik zal het de komende dagen wel afwachten en dan maar weer rustig gaan starten met me kleine etter.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 11:10 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 12 Oktober 2008 3:04 am
  Berichten van afgelopen: