agressie.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Weet je, ik heb ook soms dagen dat mijn grijsje mij kan uitdagen dat ik er bijna groen van word, wel dan negeer ik hem compleet. Je kan niet geloven hoeveel pijn hij daarvan heeft. Het moment dat je merkt dat je hem, bij manier van spreken dan, iets zou kunnen doen, en die zijn er, laten we daar eerlijk in zijn, dan moet je je gewoon omdraaien en weggaan. Geen enkel woord aan vuilmaken, dat is precies wat hij wil, testen hoever hij kan gaan bij je. Dat gevoel krijg ik een beetje bij wat ik lees, dat hij je aan het testen is en hoe meer reactie dat er komt van jou, hoe verder hij zal proberen te gaan tot jij bij manier van spreken gaat schreeuwen omdat je het gehad hebt (wees gerust, gebeurd hier ook wel eens hoor) Als ik voel dat ik nerveus word en hij mij zover aan het drijven is dan zeg ik geen woord, draai mij om en ga weg. Ik ga dan naar buiten, wandelen met de honden, of weet ik veel wat. (moet je hem maar eens horen roepen van paniek en komische geluidjes maken omdat hij niet weet waar ik ben.)
Het zal wel belangrijk zijn denk ik dat je hem, volgens mij eens terug niet zoveel vrijheid meer geeft op dit moment en eens helemaal opnieuw begint, van 0 beginnen met de stapjes. Hem eens even laten voelen dat niet alles kan wat hij wil en jij het wel zal bepalen wat kan en wat niet kan. IK hoop echt dat je het probeert en je moed terugvind. Het zal hard werken worden, een aantal keren per dag, maar geen te lange tijd achter elkaar want dan gaat ie zijn interesse verliezen. Probeer het toch nog eens. Ik hoop dat de andere leden even mijn reactie lezen en zeggen of ze hier akkoord mee gaan of niet en eventueel hun visie hierover geven.
Sterkte en volhouden, je kan het. Troosten
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 11:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hey hey
misschien kan je je bb bij dokter os in hhwaard laten kortwieken geen flauw idee hoeveel het kost hoor maar het is een optie zij zien wel vaker papegaaien ik ga er wel eens heen met kira en krijg toch altijd ook wel goed advies enzo
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 11:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Joyce
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Joyce, is het geen idee om je bonte boer af te leiden als je haar laat afstappen? Dan heeft ze zeg maar geen tijd om te bijten?? Of werkt dat niet? Als het dan goed gaat kan je haar heel uitbundig belonen. (Desnoods met een voorraad ongezonde dingen Laughing )

Ik weet niet of jullie bonte boertjes ook wel eens perioden hebben dat ze erg agressief bij de voerbak zijn? --> Ik mocht een hele tijd geleden geen voer in Iago's bakje doen. Hij vloog dan zowat op z'n voerbak af. Ik heb 'm toen geleerd om eerst op zijn stok te gaan zitten. Daarna doe ik het voer in z'n bak (nu niet meer, nu doe ik het in z'n speeltje, maar het is nog steeds handig als je iets wil pakken) en als hij geen zin heeft, dan moet hij maar wachten. Laughing

Afleiden doe ik meestal al, maar dat werkt niet altijd : Ze kan prima eerst snoepje wegwerken en dan mij bijten..
Dat met die voerbak herken ik. Ook ik leer haar dat ze eerst op een bepaalde stok moet, voordat ze iets krijgt/mag/gaat doen.
Ik denk echt dat ik eigenlijk mezelf moet opvoeden en dat het dan met Pebbel ook beter zal gaan.
Op andere plaatsen gaat het eigenlijk altijd wel goed. Ik blijf proberen (ook thuis)maar blijf gehavende vingers houden).
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 12:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
m&j
Eitje

bijten  Reageer met quote  

Hey Aron,

Hoop dat t inmiddels beter gaat met je vogel.
Als ik de verhalen zo lees, dan is mijn advies om hem te laten kortwieken!!
Hij is dan veel afhankelijker van jou, misschien dat dat iets oplevert.

Veel succes,

Groetjes Martijn
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

hey allemaal. nou hij zit nog steeds in ze kooi. is nu weer rustig, ook geen van klein naar groot en weer klein worden de pupillen.
Zat me gister avond nog wat af te vragen, als je hem dus negeert gaat ie aandacht trekken. Dan zegt ie wel ze naam e.d. en probeert ie de clown uit te hangen. Wat is daar dan zijn bedoeling mee.
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 12:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

jij zegt het zelf al. hij wil jou aandacht trekken. zolang jij daar niet aan toegeeft zal hij de lieverd uithangen. is hij lief kun je hem daar voor belonen, is hij agressief dan meteen weer negeren.
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 12:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat doet ie echt wel om je aandacht te krijgen hoor en uiteraard kennen ze geen leukere manier dan het clowntje uit te hangen, moeilijk te weerstaan uiteraard maar jij beslist wanneer wel en wanneer niet. Ons grijsje is daar ook een echte krak in en blijft dat ook doen maar hij weet ook wel dat ik niet zal reageren als ik dat niet wil. Vroeger schreeuwde hij om aandacht, nu doet hij gek en zegt gekke dingen. Maar, jij beslist wanneer het gaaitjestijd is. Wink

Je kan hem ook aandacht geven door ertegen te praten, daarom hoeft hij niet onmiddellijk uit de kooi. Er tegen praten is ook aandacht.
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 12:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

ja ok. maar hij is nu van schreeuwen naar 'de clown' gegaan dan. wat me ook opviel is dat als ie gebeten heeft en hij zit weer in ze kooi, zoekt ie aandacht, maar dan gaat ie ook in de hoek van ze kooi hangen met ze hele lichaam naar je toe. Wat is dat dan voor 'teken'
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 12:36 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

dat is allemaal aandacht trekken. hij heeft je gebeten moet in zijn kooi maar wil er toch uit dus doet hij echt van alles om jou te overtuigen dat hij uit de kooi mag, kan. hij zal je echt op allerlei manieren gaan testen en uitproberen om te zien waar zijn grenzen liggen. die grenzen m,oet jij echter trekken, niet je vogel.
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 1:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

ok, maar waarom blijft ie dan bijten als ie in ze kooi zit Nee! Nee!
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 1:10 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

dat is gewoon uit protest of omdat hij dat leuk vindt. moeilijk uit te vinden waarom hij bijt. dit gaat er heel langzaam wel uit maar daar moet je geduld voor hebben. belonen bij goed gedrag en negeren bij slecht. dan hebben ze het zo door.
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 1:22 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aaron, dat gedrag heeft hij de hele tijd gehad en dat gaat hij nu moeten afleren, dat gaat gewoon tijd vragen. Dat gaat echt niet van dag op dag. Ga je echt tijd moeten laten over gaan en zoals reeds gezegd. Goed gedrag belonen en slecht negeren. Hij moet terug leren wat mag en wat niet mag maar dan nu nog strikter.
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 1:44 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat hij de clown uithangt vind ik op zich een goed teken. Hij zoekt aandacht van je. Jij hebt dus iets dat hij wilt. Dat kun je gebruiken om hem te laten doen we je wilt.

Goed gedrag --> aandacht, als hij zich goed blijft gedragen mag hij uit de kooi en bij je kroelen
Slecht gedrag --> meteen terug in de kooi, geen aandacht

Het werkt echt. Mijn Solace schreeuwde altijd, dat was echt afschuwelijk. Steeds als hij het deed liep ik de kamer uit. En na een tijdje leerde hij het af. Schreeuwen vond hij leuk, maar dat ik hem zo duidelijk negeerde en zelfs wegliep vond hij niets. Soms doet hij het nog (iets vaker nu hij een nieuwe kooi heeft helaas), maar het is niets vergeleken met vroeger.

Dus echt, negeren is de zwaarste straf die je hem kunt geven. Ben consequent en na een tijdje snapt hij echt wel wat hij fout doet en zal zijn gedrag aanpassen.
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 2:10 pm
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

hey mensen, zijn nu een tijdje verder, zolang hij in ze kooi zit is het goed. Van de week losgelaten maar het eerste wat ie doet is de clown uithangen en me daarna aanvallen. Dit lijkt me geen gezond gedrag. Heb besloten om het nog even te proberen met wat tips van hier maar in dit stadium kan ik weinig met hem. groeten Aron
Bericht Zondag 6 Juli 2008 6:28 pm
Ann
Kuikentje

Reageer met quote  

Hm, als ik het goed begrijp laat je hem nu niet veel meer los ? Ik denk dat dat het slechtste is wat je kan doen. Kaya (ook een BB) heeft hier ook wel eens kuren en ik ondervind goede resultaten als je hem gewoon rustig, volhoudend en positief benadert. Hem in de kooi laten zou hem alleen maar meer frustreren en het erger maken.

Is dat aanvallen opeens op je af vliegen, je ergens hard bijten en direct weer weg ? Als je hem ziet afkomen doe dan gewoon je arm, of beter nog een boek of tijdschrift omhoog, rustig, alleen maar ter bescherming van jezelf en niet om hem te raken, zodat hij niet kan bijten. Besteed er verder geen aandacht aan (toch niet zodat hij het merkt) en ga verder waar je mee bezig was.

En als hij anders uithaalt om te bijten, als hij moet opstappen bijvoorbeeld, kun je dan niet proberen zijn snavel beet te pakken, er naar grijpen ? Terugbijten met je handen zogezegd. Niet agressief, niet in die zin dat hij zijn evenwicht verliest of moet wegvliegen, maar gewoon met duim en wijsvinger die snavel proberen vast te pakken. Zo toon je meteen dat je niet bang bent en ze schrikken van die tegenaanval. Praat intussen rustig met hem tot hij zelf ook rustig wordt. Daarna afleiden met iets interessants (speeltje of zo, of even koppiekrauwen) en zo proberen zijn slechte stemming om te draaien in een goede.

Het vraagt wat tijd en volhouden maar met die dingen halen we hier goede resultaten.
Bericht Zondag 6 Juli 2008 11:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 14 Oktober 2008 1:24 pm
  Berichten van afgelopen: