De advertentie van de Huisdiersuper

Agressief naar eten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Agressief naar eten  Reageer met quote  

Ik moet dit even kwijt.
Sinds vorige week geef ik Raja van die mini cherry tomaatjes. Ik vond ze wel handig. Nou, die vond ze wel wat. Kon ze lekker vasthouden en knagen.
Maar sinds een paar dagen wordt ze ineens agressief als ik er één voor houd. Dan valt ze dat (arme) tomaatje aan. Ze grijpt 'm uit m'n hand en smijt 'm op de grond. Dan pak ik 'm weer en valt ze 'm weer aan. Ze bijt erin alsof ze 'm dood wil bijten.
Ik vind het zo vreemd, omdat als ze iets niet wil ze het gewoon niet aanpakt en me aan zit te kijken alsof ik gek ben. Wat is er toch met die tomaatjes dat ze zo boos op ze wordt?

Herkent iemand dit gedrag?

Als ik er zo over praat, is het best grappig, maar op het moment zelf niet. Ze wordt echt een beetje eng dan.
Bericht Dinsdag 18 December 2007 5:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Laughing

Mn edel doet dit gedrag ook heel vaak en Savanna trouwens ook, dat zijn ze gewoon boos omdat het ineens heel vies smaakt als ze het kapot bijten. Als je ze hetzelfde dan weer laat zien is het net of ze denken 'onee dat vieze smerige weer, dan moet kapot!' en dan moeten ze er niks meer van weten en gaan ze ermee vechten. Rolling Eyes Gekke vogeltjes! Cool
Bericht Dinsdag 18 December 2007 6:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Thanks Diiana. Was het bij jouw gaaitjes dan ook zo dat ze het eerst wel lekker en interssant vonden?

Maar jouw verhaal klinkt wel logisch. Zo van "Vies ding, ga weg!" Haha, inderdaad, gekke vogeltjes. Laughing
Bericht Dinsdag 18 December 2007 6:40 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Agressief naar eten  Reageer met quote  

Hmmm dat ken ik wel. Iago kan ook zo'n bui hebben. Dan wordt hij te opgewonden en dan ineens, hap! (Niet in mij, in de spuit of in de lepel met juvenile) Ik geef hem dus telkens maar een klein stukje en houd het niet meer vast.
Ik geef het eten niet meer aan en loop weg.
Het wil ook wel helpen als je ze eerst wat laat doen voor het eten.
Bericht Woensdag 19 December 2007 9:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esc_f_ny
Thanks Diiana. Was het bij jouw gaaitjes dan ook zo dat ze het eerst wel lekker en interssant vonden?

Maar jouw verhaal klinkt wel logisch. Zo van "Vies ding, ga weg!" Haha, inderdaad, gekke vogeltjes. Laughing

Soms ben ik iets aan t eten en dan willen ze ook een hapje en is het lekker. En dan kom je een andere keer met precies hetzelfde aan..maar ben je het niet aan t eten..dan gaan ze boos doen en erin bijten Rolling Eyes
Snap ook niet zo goed waarom dat nou is.
Bericht Woensdag 19 December 2007 11:15 am
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Zoals Sue? Wat doen voor het eten? Je bedoelt dat ze het moeten verdienen en dat ze een beloning altijd wel eten?

Maar ja, er waren eerst zoveel dingen die Raja heerlijk vond en die ze nu ineens niet meer moet.

Haha Diiana, ik ken dat. Raja heeft haar eigen bord, maar eet liever van het mijne, terwijl dat hetzelfde is. Het zijn net katten, die eten ook altijd het eten van de ander op, terwijl het precies hetzelfde is. Het gras is altijd groener bij de buren he.
Bericht Woensdag 19 December 2007 4:53 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Het kan best dat ze dingen ineens niet meer zo lekker vindt hoor. Soms vinden ze ineens iets niet meer zo lekker, om het daarna weer super lekker te vinden. Had wel eens begrepen dat dat ook seizoensgebonden kon zijn?
Bericht Woensdag 19 December 2007 10:28 pm
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Surprised Surprised
Nou, wie weet.
Toch kan het wel kloppen. Dingen die ik vroeger niet lekker vond, vind ik nu heerlijk en andersom ook. Waarom dan niet bij gaaien..
Bericht Donderdag 20 December 2007 12:40 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhh ja herkenbaar he? Maar doelde meer op seizoenen..

Trouwens.. Vroeger walgde ik van erwtensoep. Nu kan je me ervoor wakker maken. Laughing Hetzelfde met bruine bonen. Laughing
Bericht Donderdag 20 December 2007 10:57 pm
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nou, ik zal je vertellen. Als ik die tomaatjes in stukjes snijd en ze in Raja d'r voerbakje doe, eet ze het gewoon op!!
Bericht Maandag 24 December 2007 6:29 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hahaha een gaaitje met stellarus! Ze wil ze gewoon in stukken gesneden, gepureerd maar niet zo ongewassen en heel. Dan wordt je snavel vies. Snap dat dan! Laughing
Bericht Dinsdag 25 December 2007 10:12 am
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Laughing Raja is je gewoon aan 't pesten Wink
Bericht Dinsdag 25 December 2007 4:01 pm
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Misschien omdat de ene tomaat niet hetzelfde smaakt als de andere? Want ook al is het dezelfde soort tomaat, het ene doosje is het andere niet en de gradaties in rijpheid zorgen voor verschil in smaak. Ook kan het zijn dat Raja alleen de pitjes wil en dan moet die tomaat echt eerst stuk! Laughing

Vogeltje is soms wel eens aggresief naar eten als ik het niet op de gewoonlijke plekken aanbied. Hij heeft dan even een agressieaanval naar het eten toe, maar zogauw hij proeft wat hij aanvalt is hij direkt om Laughing Hij heeft vaste plekken waar hij zich veilig voelt en als ik het aanbied als hij daar zit gaat het gewoon in 1 keer goed, dus zonder agressie.

Ik moet hem ook niet ervoor wakker maken, dat vindt hij NIET fijn Smile
Bericht Dinsdag 25 December 2007 11:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hahaha ja dat ik natuurlijk ook héél goed mogelijk. Merk het hier vaak met de kiwi's. Ze zijn vaak niet hetzelfde van smaak. Sad

Kan hij z'n slaap waarderen? Laughing
Bericht Woensdag 26 December 2007 11:40 am
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Slapende aga's moet je niet wekken, tenminste deze niet! Laughing
Bericht Donderdag 27 December 2007 1:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 23 November 2008 2:25 pm
  Berichten van afgelopen: