|
|
|
Odette
Eitje
| agressief tegen mijn vriend |
|
|
Hallo,
In mijn voorstel "praatje" heb ik aangegeven, dat mijn vriend niet zo veel met Jago kan doen als dat ik dat kan.
Kort gezegd ik kan er echt alles mee, maar mijn vriend kan hem alleen met de ring pakken. (dit is een vertrouwde ring die we vanaf het begin af aan gebruikt hebben om op te laten stappen)
Zodra hij Jago ook maar iets te dicht bij zijn andere arm houdt, dan "hakt" hij daarna. Doordat Jago mijn vriend 1x zo hard gebeten heeft, durft hij Jago ook niet meer met zijn hand te pakken, terwijl hij het wel leuk zou vinden. Hij probeert het soms wel eens door hem via de ring op zijn schoot te zetten en dan zijn hand wat dichterbij te doen, maar dan zie je Jago zijn gedrag veranderen en haalt hij zijn hand al weer weg.
Lekkere dingen geven kan hij wel gewoon hoe klein het ook is, dan zal hij mijn vriend nooit bijten!
Hebben jullie tips hoe we het toch kunnen proberen dat Jago ook weer bij mijn vriend op zijn hand wil opstappen?
Bedankt alvast! |
Woensdag 23 April 2008 3:03 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Heel vaak hoor je dit idd in combi met "terwijl ik alles met hem kan"
Als jij een hele hechte, mss wel te hechte band met je vogel hebt , zon band waardoor hij jouw als partner ziet, dan is een ander al snel een bedreiging.
Veel op je schouder laten, en eten uit de mondgeven (wat zowiezo niet goed is...weet tuurlijk niet of je dat doet) kan zoiets oa bevorderen. Als jij dat niet meer doet en je Jago flink stimuleert bij hem op te stappen, dan gaat het vast beter.
Hij moet mensen gaan vertrouwen en jouw zien als iemand die hem dingen leert (dit en andere dingen) ...niet als iemand die hij moet beschermen
Je vriend moet totaal niet op bijten reageren...dus niet auw zeggen, niet dehand weghalen gewoon niks. Klinkt lastig, maar dan houdt t vaak snel op. Laat hem eventueel eerst op zijn mouw stappen...dat is minder eng. De ring was ook een erg goeie zet, maar vergeet niet beide flink te belonen hoor Met wat geduld komt het vast wel goed tussen die 2 |
Woensdag 23 April 2008 9:18 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: agressief tegen mijn vriend |
|
|
Hoi Odette.. Is een opstaptouw misschien iets voor je vriend en Jago? (Net zoals die ring die je vriend nu gebruikt) Of zoals Tommy zegt een mouw gebruiken (al dan niet met padding om de beten te voorkomen en om hem niet te laten reageren: uit ervaring weet ik dat beten van bonte boeren behoorlijk pijnlijk kunnen zijn)
Probeer je vriend ook geen lekkere dingen 'zomaar' te laten geven. Eerst opstappen zonder bijten. Dán lekkers. Zo leert Jago dat voor niets de zon opgaat. |
Donderdag 24 April 2008 7:47 am |
|
|
|
|
Odette
Eitje
|
|
|
Hoi,
Op de schouder zitten mag hij absoluut niet en eten uit mijn mond geef ik hem ook nooit.
Zelf ben ik het meeste thuis en doe ik ook het meeste met hem. Als ik dat allemaal ga laten, dan ben ik bang dat hij te weinig aandacht krijgt.
Ik werknamelijk 4 hele dagen en dan zit hij dus al alleen. Wel heel zijn kooi veel met speelgoed wat ik regelmatig wissel en 1x in de twee weken gooi ik heel zijn kooi om ook met zitstokken.
Dus jullie zeggen dat ik hem bij mijn vriend op zijn arm moet zetten en hem dan moet belonen?
Zodra mijn vriend thuiskomt gaat hij eigenlijk direct naar Jago toe en gaat hij op zijn hurken naast de boom zitten en geluidjes maken. Jago komt dan ook altijd direct van zijn boom naar benenden gelopen en gaat op het kastje zitten en terug zitten fluiten en grote gele ronde ogen maken, knarsen tanden. Dan hebben we het idee dat hij graag naar mijn vriend wil, maar het kan ook agressie zijn, dus wat doet mijn vriend, die pakt hem met de ring en niet met zijn hand.
Sue, het klopt inderdaad de beten zijn erg hard en dat weet mijn vriend ook naar meedere keren gebeten te zijn, dat hij het nu eigenlijk niet meer durft en ook dat merkt Jago.
Dat weet ik weer uit ervaring, want ik heb een periode gehad dat ik hem niet meer met mijn hand uit zijn kooi kon halen omdat hij dan beet. Een tijd heb ik hem toen weer met de ring uit zijn kooi gehaald, maar na een tijd heb ik doorgezet om hem weer met mijn hand te pakken en dat gaat tot op heden weer goed.
Ik zal Jago nu regelmatig op de arm van mijn vriend zetten en hem dan gelijk wat lekkers geven. |
Donderdag 24 April 2008 8:30 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
quote:
Op de schouder zitten mag hij absoluut niet en eten uit mijn mond geef ik hem ook nooit.
Oke dat wast dus niet Verder doe je t ook harstikke goed
Ik herken dit probleempje wel een beetje in Guano, mijn aratinga, maar die doet dat ook alleen bij mensen (vnml kinderen) die bangig zijn Hij gaat daar graag naar toe...maar weet gewoon dat hij ze de baas is ofzo
Als je vriend blijft staan...en dus hoger is...hoe reageert Jago dan?
Vogels kunnen heel anders reageren als je zorgt dat je hoger bent dan zij
Zelf op zn arm zetten en belonen is iig goed! Hopenlijk krijgt je vriend dan ook wat meer vertrouwen. Dat lijkt me een groot deel van het probleem. En anders toch maar met stok of ring  |
Donderdag 24 April 2008 3:56 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Een vraagje, is je vriend vaak erg gestressed als hij Jago laat opstappen? Mijn Iago wil ook nog wel eens bijten (echt hard!) als ik heel erg gestressed ben en hem dan laat opstappen. Hij hangt dan echt.
Bijt Jago vooral in de omgeving van zijn kooi en 'eigen omgeving'?
Misschien is het handig om je vriend eerst even iets anders te laten doen als hij thuiskomt en daarna pas naar Jago te laten gaan. Of doet hij dat al?
Knarsentanden.. Klinkt dat hetzelfde als het knarsentanden 's avonds of echt anders? En de gele oogjes.. Zit daar dan ineens heel weinig zwart in want dan zou ik 'm misschien niet zo snel laten opstappen. (Als ik naar mijn Iago kijk dan he!)
Ik hoop dat Jago na een tijdje je vriend ook niet meer bijt.
Heel veel succes en ben erg benieuwd hoe het gaat! |
Zondag 27 April 2008 6:58 am |
|
|
Odette
Eitje
|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Een vraagje, is je vriend vaak erg gestressed als hij Jago laat opstappen? Mijn Iago wil ook nog wel eens bijten (echt hard!) als ik heel erg gestressed ben en hem dan laat opstappen. Hij hangt dan echt.
Bijt Jago vooral in de omgeving van zijn kooi en 'eigen omgeving'?
Misschien is het handig om je vriend eerst even iets anders te laten doen als hij thuiskomt en daarna pas naar Jago te laten gaan. Of doet hij dat al?
Knarsentanden.. Klinkt dat hetzelfde als het knarsentanden 's avonds of echt anders? En de gele oogjes.. Zit daar dan ineens heel weinig zwart in want dan zou ik 'm misschien niet zo snel laten opstappen. (Als ik naar mijn Iago kijk dan he!)
Ik hoop dat Jago na een tijdje je vriend ook niet meer bijt.
Heel veel succes en ben erg benieuwd hoe het gaat!
Hoi,
Ik denk dat Jago voelt dat mijn vriend een beetje bang van hem is.
Mijn vriend heeft nu ook zoiets van als het een tijd op de ring goed blijft gaan, dan zien we wel verder. Hij wil het rustig aan proberen.
In eerste instantie begon hij ook te hakken in de ring of ging zo snel mogelijk proberen bij de hand van mijn vriend te komen, maar dat doet hij nu al niet meer, dus we gaan de goede kant op.
De ogen worden helemaal geel, bijna geen zwart te zien, maar dat doet hij bij mij ook vaak als ik hem kriebel of raar tegen hem ga praten.
Dat knarsentanden is echt heel anders als dat hij 's avonds op 1 poot is. Het is het veel harder als mijn vriend er bij is.
Het is verschillend wat mijn vriend doet. De ene keer gaat hij gelijk naar Jago en de andere keer staat hij eerst 5 minuten in de keuken.
We blijven positief. Over een tijdje gaat hij het weer met zijn hand proberen hij wil eerst dat het nu met de ring goed blijft gaan.
Over 8 weken gaan we met vakantie en dan gaat hij twee weken naar mijn schoonzusje (die heeft een kaketoe en grijze roodstaart) en daar komt hij altijd heel anders van terug. Dan is hij blij ons weer te zien, dus misschien dat we het juist dan weer moeten gaan proberen. |
Dinsdag 29 April 2008 1:58 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Iig houden jullie de moed er in
Mss kan je vriend ook iets hebben aan de 5 stappen (staan hier ergens beschreven met voorbeelden) als jullie na de vakantie verder gaan?  |
Dinsdag 29 April 2008 9:43 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:50 am
|
|
|
|
|
|