|
|
|
dana
Eitje
| agressief van fluiten? |
|
|
Hoi ik heb even een vraagje, ben pas de trotse bezitter van een amazone papegaai maar nu is me opgevallen dat hij agressief wordt als je gaat fluiten, dan gaat hij pinpointen en zijn staartveren gaan uit. Ook als je tegen hem praat reageert hij agressief op sommige woorden, maar niet op alles. Komt dat vaker voor dat ze agressief worden van fluiten?
En nu zat hij in zijn kooi dus kon hij me niet aanvallen, maar stel je voor dat hij op je hand zit en je zegt dan per ongeluk iets waar hij agressief van wordt, hoe kan je daar dan het beste mee om gaan, ik snap dat je het niet kan vermijden om af en toe gebeten te worden maar ik wil dat liever zoveel mogelijk beperken..
groetjes dana |
Zaterdag 6 Februari 2010 10:35 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Als je gaat fluiten of tegen hem praat, kijk je hem dan ook aan? Of sta je recht tegenover hem? Als dat zo is kan het zijn dat hij zich bedreigt voelt en daarom agressief gedrag vertoont.
Beter is het om dan met de zijkant van je lichaam hem te benaderen en hem niet rechtstreeks aan te kijken
Weet je een beetje van zijn achtergrond, waar hij heeft gewoont en hoe lang etc? |
Zaterdag 6 Februari 2010 3:24 pm |
|
|
dana
Eitje
hoi
ik kijk hem niet recht aan maar sta er zij langs
hij komt ook uit een huiskamer waar meerdere vogels zaten, wel in aparte kooien. Hij kon daar ook niet met de andere vogels overweg dus misschien associeert hij het fluiten daar wel mee dacht ik.
Ik heb net een kenner over de vloer gehad en die zegt dat hij "broeds" is of hoe je dat noemt bij mannetjes..
groetjes dana |
Zaterdag 6 Februari 2010 5:00 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Dit is geen agressief gedrag, maar opgewonden gedrag.
kijk maar goed naar de veren op zijn vleugels. Waarschijnlijk staan die heel anders. ook de veren op de kop. Het middelste gedeelte gaat ook mee omhoog bij pure agressie blijven die plat.
wel is het zo dat door de opwinding ze kunnen bijten.
Zodra je denkt dat hij wil gaan bijten als hij op je hand zit dan doe je je hand heel even op en neer bewegen. Hij moet nu weer even goed gaan zitten. zeg och viel je bijna. Nou goed hoor dat je weer zit en geef hem een pijnboompitje. hij is het hele bijten vergeten
Bij broeds gedrag zal hij rijden op zijn stok. eten ophalen naar iemand die hij als partner ziet en zijn agressie is dan heel anders. Meer het verdedigen van zijn kooi of speelplek
(ik heb trouwens 2 blauwvoorhoofd amazones (hot tree amazones)) |
Zaterdag 6 Februari 2010 6:13 pm |
|
|
dana
Eitje
oke bedankt voor de tips hier kan ik wat mee! |
Zaterdag 6 Februari 2010 7:13 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Die uitleg van je is maakt voor mij ook veel duidelijk Marieke (verwijs ik hiermee naar de problemen dat ik regelmatig eens terug heb met Joske, mijn grijsje). Bedankt hiervoor.  |
Zondag 7 Februari 2010 9:30 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
In de parrot problem solver van Barbara Heidenreich staat veel geschreven over egressie en de verschillende vormen ervan en hoe dit om te buigen.
Heb ik veel van geleerd.
Maar het belangrijkste is het leren lezen van de lichaamstaal van je papegaai |
Zondag 7 Februari 2010 12:18 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Klopt ja maar om het te lezen die lichaamstaal moet je ze eerst goed begrijpen uiteraard |
Maandag 8 Februari 2010 9:06 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:50 am
|
|
|
|
|
|