Als een vogel veel praat..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
irene
Vlieger

Als een vogel veel praat..  Reageer met quote  

Laatst was ik bij de plaatselijke dierenwinkel hier met Chico, even kortwieken. Zij heeft erg veel verstand van vogels.

Ik moest nog even boodschappen halen en liet Chico achter op de Java boom bij haar Grijze en Kakatoe. Chico begon natuurlijk als een gek te praten en zich overal mee te bemoeien. Stug bij elke klant hooooooooooooooi roepen en lekker slapen als/nou doeg he, als ze de winkel verlieten. En natuurlijk als iemand wat liet vallen zijn scheldwoord gebruiken Shh! Erg leuk dus.

Maar... ze vertelde dat vogels praten door onzekerheid.

Chico praat als sinds kleins van af aan, echt een heleboel. Maar klopt dit?

Graag jullie mening!
Bericht Dinsdag 14 December 2010 11:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

wat een onzin.
Bericht Dinsdag 14 December 2010 11:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als een vogel onzeker is is hij stil. en jou Chico is absoluut niet onzeker als ik dit zo lees. erg sociaal en je ziet dat hij er van geniet bij mensen in de buurt te zijn. wat moet dat gezellig zijn geweest daar in die winkel. hahaha
Bericht Woensdag 15 December 2010 7:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik geloof er niets van. Wat wel is is dat ze praten om jouw reactie te zoeken. Merk ik ook bij onze grijze en BB, als ik naar de keuken ga of zo en ze zien me niet dan gaan ze heel hun woordenboek af om reactie te krijgen en dus bevestiging van waar ik ben maar om daardoor te zeggen dat ze onzeker zijn, nee dat niet.
Bericht Woensdag 15 December 2010 3:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

hahahahaahahah

ik moet er wel om lachen Very Happy
dan heb ik hier thuis 2 hele onzekere grijsjes Nanaaa!
Bericht Woensdag 15 December 2010 7:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik geloof er geen bal van...Pipo kletst zelfs met zn kop in zn veren...Ik denk niet dat hij onzeker is als hij een tukje doet... Mr. Green Ik geloof wel dat een vogel kan kletsen om aandacht te krijgen, dat werkt vaak ook ten slotte... Wink
Bericht Woensdag 15 December 2010 7:48 pm
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik ben het er ook niet mee eens. Het is veel te generaliserend. Er zullen vogels zijn die praten uit onzekerheid, maar dit wil niet zeggen dat dit voor iedere vogel geldt. Net zoals bij mensen kijk je naar het totaalgedrag van de vogel.
Pundo heeft elke avond zijn uurtje voor het slapengaan: dan zit hij met zijn ogen half dicht zijn totale repetoire langs te gaan. Mijn pruttelkip noem ik 'm dan.
Elk gaaitje heeft zijn eigen unieke karakter!!! Laughing
Bericht Woensdag 22 December 2010 1:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sweeth
Vlieger

Reageer met quote  

Vindt het ook nergens op slaan Neutral
Bericht Woensdag 22 December 2010 2:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Die van mij zegt juist geen woord meer als het ineens druk is met veel mensen om zich heen (is ze niet gewend, dus dan is ze redelijk onzeker), dus ik geloof het ook niet.
Bericht Dinsdag 28 December 2010 9:56 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:51 am
  Berichten van afgelopen: