Andere plaats voor zijn kooi i.v.m gedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

MrMoloz,

Hoe is het nu met je grijsje? Is het al wat beter nu? Confused
Bericht Maandag 28 Januari 2008 8:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben ook wel benieuwd. MrMoloz??
Bericht Donderdag 13 Maart 2008 8:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ik wou nog even iets zeggen over het meteen begroeten als je thuis komt. Ik weet dat het anders is met honden dan met gaaitjes, maar misschien is er wat te zeggen voor de denkwijze. Ik heb namelijk geleerd dat je bij honden het moment dat je wegaat en het moment dat je thuiskomt zo rustig mogelijk moet zijn. En dat het eerste moment negeren juist goed is. En dat om ze niet te laten denken dat het moment dat het baasje vertrekt of terugkomt zo'n belangrijk moment is. En dat het baasje vindt dat het helemaal niet zo erg is als het baasje een tijdje weg is zeg maar. Maar dat ging wel over een hond die er niet goed tegen kon om alleen te zijn. Het was wel goed om even doei/hallo te zeggen, omdat ze dan wel weten wat er aan de hand is zeg maar. maar niet het idee hebben dat het echt belangrijk is zegmaar.

Hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel Wink
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 12:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Snap het helemaal Linde en kan het ook goed volgen in verband met een hond bijvoorbeeld die het moeilijk heeft met je vertrek. Als ik dat hier thuis bekijk dan zou het eerder een drama zijn als ik muisstil zou vertrekken en hen er niet echt van op de hoogte zou stellen. Het is eerder een routine waar ze aan gewend zijn die ze willen behouden en waar ze zich goed bij voelen. Ons Zyta die rent haar bench in als ze ziet dat ik haar snoepje neem en mijn sleutels. Onze Spike gaat op het matje zitten aan de voordeur. Zij hebben nood aan routine. Bij Joske, ons grijsje zeg ik "tot straks" en geef hem een snoepje en dan weet hij ook dat ik vertrek en dan is het oké. Hij roept nog wel ff maar hij weet dat ik afscheid genomen heb en wegga en niet meer reageer. Hij zal ook niet schreeuwen op dat moment. Ik denk dat een dier vooral een routine graag heeft bij zo'n gebeurtenissen, maar dat is eerder een eigen ervaring die ik heb. Wink
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 1:40 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt hoor! Routine is erg belangrijk, zodat ze weten waar ze aan toe zijn en wat ze kunnen verwachten, toch?
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 1:55 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is inderdaad mijn ervaring met onze dieren hier thuis maar ik wil het niet veralgemenen want misschien heeft iemand anders weer andere ervaringen hiermee.
Het is en blijft een moeilijke kwestie en ieder moet voor zich de beste manier uitzoeken. Het is alleen leuk om elkaar wat tips te geven en misschien kunnen we zo op die manier iets toepassen waar we nog niet eerder aan gedacht hadden. Laughing
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 3:22 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, daarom vind ik dit forum ook zo leuk Smile Ik leer steeds meer hier!
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 4:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Linde
Ik wou nog even iets zeggen over het meteen begroeten als je thuis komt. Ik weet dat het anders is met honden dan met gaaitjes, maar misschien is er wat te zeggen voor de denkwijze. Ik heb namelijk geleerd dat je bij honden het moment dat je wegaat en het moment dat je thuiskomt zo rustig mogelijk moet zijn. En dat het eerste moment negeren juist goed is.

Dat heb ik ook geleerd.. Het negeren als je thuis komt. Geen uur natuurlijk maar nét eventjes een minuutje ofzo? Eerst elkaar begroeten, daarna de hond pas. (Vooral voor de rangorde)
Bij gaaitjes moet je meen ik ook even wachten. Eerst even een minuutje wat anders gaan doen, daarna kippetjes begroeten. (Al houd ik me hier lang niet altijd aan!)
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 8:32 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:51 am
  Berichten van afgelopen: