|
|
|
chanti
Kuikentje
|
| antwoord over mica aan fluffy sue |
|
|
maakt niet uit wanneer hij er uit is als ie even zit bij mij, en dan geef ik hem genoeg aandacht, dan kan ie in een keer van gedrag veranderen, en mij aanvallen en bijten, en dan schrik ik natuurlijk en dan valt ie bv, en dan vertoont hij in een keer bang gedrag.
(Vervolg op: http://www.fluffies.org/nl/pap.....10390.html ) |
Donderdag 26 Juni 2008 8:23 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: antwoord over mica aan fluffy sue |
|
|
Hoi Chanti.. Volgens mij heb je per ongeluk op 'nieuw bericht' ipv 'reactie plaatsen' gedrukt. Probeer de 'reactie plaatsen' knop te gebruiken..
Aai je hem dan op het moment dat hij uitvalt? Gebeurt er verder nog iets? Is hij het zat? Aai je hem zonder naar hem te kijken? |
Donderdag 26 Juni 2008 8:38 pm |
|
|
chanti
Kuikentje
|
na mijn idee, doe ik niks bezonders met hem hij zit dan op mijn schouders of op het kussen en dan komt het zo in een keer in hem op. |
Vrijdag 27 Juni 2008 5:49 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
OEI! Hij zit op je schouder? Ik zou 'm iig niet meer op je schouder laten. Dat zal wel even strijd opleveren. Consequent proberen te zijn en hem telkens terugzetten werkt goed. |
Vrijdag 27 Juni 2008 5:56 pm |
|
|
chanti
Kuikentje
|
pff, dat is idd een strijd zeg, hij wil alleen maar bij mij zitten als ik hem dan terug op de kooi zet dan is het nog geen twee tellen en dan is ie weer bij mij. daarom heb ik hem ook niet de hele dag los, want dat kan ik niet hebben als ik bv moet schoonmaken enzo, daar heeft ie trouwens een enorme hekel aan. |
Vrijdag 27 Juni 2008 6:03 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoe komt hij weer bij jou? Kan 'ie vliegen? Of wandelt hij naar je toe? Ben je bekend met clickertrainen? Je kan 'm zo leren om op je vinger te blijven zitten.  |
Vrijdag 27 Juni 2008 6:09 pm |
|
|
|
|
chanti
Kuikentje
|
hij wandelt of vliegt naar mij toe, maar meestal lopen. wel bij honden maar niet bij vogels, hij is erg eigenwijs. |
Vrijdag 27 Juni 2008 6:53 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm je kan 'm dus niet echt ergens neerzetten. Dan is de kooi de beste oplossing als je 'm eventjes ergens wil laten blijven. --> Anders kan 'ie negatieve aandacht gaan trekken. |
Vrijdag 27 Juni 2008 7:14 pm |
|
|
chanti
Kuikentje
|
ja is ook wel zo maar vind het zielig om hem in de kooi te laten, maar als het niet anders kan. |
Zaterdag 28 Juni 2008 8:34 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Probeer hem niet zielig te vinden. Daar gaat 'ie namelijk misbruik van maken, door te proberen tóch uit de kooi te komen als jij 'm erin hebt gezet.
Je kan hem evt ook leren om daar te blijven. (Wel lastig!) |
Zaterdag 28 Juni 2008 8:58 am |
|
|
chanti
Kuikentje
|
mischien heb je wel gelijk, maar waar heb je anders een vogel voor, wil hem zo graag dingen leren en mee kunnen spelen enzo. |
Zaterdag 28 Juni 2008 9:14 am |
|
|
WendyBroer
Fladderaar
|
Probeer hoe pijn het ook doet niet je hand weg te trekken...
Dat angstige gedrag kan komen omdat hij valt als jij je hand weg trekt.
Hij vindt dat niet leuk en denkt Ja wacht als zij in de buurt is dan gooit ze me op de grond...
Dus als hij bijt echt niet weg trekken en ook niet laten merken dat het pijn doet. Boos nee zeggen... en als hij dan los laat een hoge goedzo...
Heb je verder wel is over nagedacht om hem te wieken???
Dit geeft een hoop rust. Je kan hem even "parkeren" en je kan even je
eigen gang gaan zonder dat de vogel daar bij is. Hij kan vaker zijn kooi uit wat ook weer prettig voor hem is.... |
Zaterdag 28 Juni 2008 9:29 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wieken kan inderdaad wel helpen, maar het is geen garantie dat ze op de klimboom of kooi blijven. Ook gekortwiekte gaaien (zoals Herman : http://www.fluffies.org/nl/pap.....t9850.html ) klimmen wel eens naar beneden. Het is alleen wat gemakkelijker om ze te leren ergens te blijven.
Het kan soms ook een positief effect hebben op het gedrag. (Je moet dan wel met 'm aan de slag) |
Zaterdag 28 Juni 2008 9:34 am |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by WendyBroer
Heb je verder wel is over nagedacht om hem te wieken???
Dit geeft een hoop rust. Je kan hem even "parkeren" en je kan even je
eigen gang gaan zonder dat de vogel daar bij is. Hij kan vaker zijn kooi uit wat ook weer prettig voor hem is....
Pas daarbij op, zoals Sue al gezegd heeft, voor een gevoel van valse veiligheid. Dat een vogel niet kan vliegen betekent he-le-maal niet dat je hem ergens kan parkeren en hij daar blijft; ze hebben ook andere manieren van bewegen
(Zeg nou niet dat je het al miljoenkeer hebt gedaan en hij miljoenkeer is blijven zitten, want dat is alleen maar voorbereiding voor een ramp. Eerder of later, als je het minste oplet en het het minste uitkomt, blijft hij ineens niet zitten)
En goed ook, want als je een dier wil die je ergens parkeert en hij blijft tot zijn baas en opperhoofd iets anders zegt, doe je beter een pluche knuffel aanschaffen
Chanti. Het klinkt heel mooi, dat dingen leren en mee kunnen spelen maar dan moet je het ook doen. Daarbij is niet op de schouder laten toch geen hindernis ... |
Zaterdag 28 Juni 2008 9:41 am |
|
|
chanti
Kuikentje
|
je wil niet weten hoe veel gedult ik met hem heb, en hij doet het ook niet altijd, heb ook een hoop plezier van hem, maar vind het heel vervelend dat ie aanvalt en dan tot bloedens toe bijt, en dat wil ik er graag vanaf hebben. |
Zaterdag 28 Juni 2008 9:52 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Woensdag 8 Oktober 2008 5:44 am
|
|
|
|
|