Babygeluidjes tijdens poetsen??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Babygeluidjes tijdens poetsen??  Reageer met quote  

Scuttle hing net ondersteboven om Iago te poetsen die op zijn stok zat. Hij maakte hierbij babygeluidjes. Zijn vleugel gaat hierbij ook heen en weer. (net zoals bij een ara die bedelt, erg grappig! Hartje Hartje )
Dit gedrag heb ik nog nooit gezien? Wheezy is namelijk echt het maatje van Scuttle en daar doet Scuttle het niet bij.
Ik heb het idee dat het een soort onderdanigheidsgedrag is. 'Ik ben baby en doe mij aub niets' (Iago wilde nog wel eens uithalen naar Scuttle)

Wat denken jullie?

(Gekke vogels, die kragen Laughing )
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 6:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Onze aga's maken geen geluid, het hoofdje een klein beetje schuinhouden betekend direkt poetsen. Maar Vogeltje, ook een aga, maakt wel altijd geluid tijdens het poetsen, ook toen hij alleen was. Het zijn wel verschillende soorten aga's, weet niet of dat nog verschil maakt.

Als Scuttle dit verder nooit doet zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat het om een "vredesteken" gaat, in de trant van "doe mij niets, ik wil alleen maar lief zijn".

Ben benieuwd wat de anderen voor ervaring hebben.
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 9:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Weet niet goed wat voor gedrag het zou kunnen zijn maar het lijkt me in elk geval wel komisch om te zien Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 9:21 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik denk hetzelfde als jij, Sue Smile
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 9:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Weet niet goed wat voor gedrag het zou kunnen zijn maar het lijkt me in elk geval wel komisch om te zien Laughing Laughing Laughing

Het is het 6e en het 14e filmpje van boven: http://www.fluffies.org/nl/flu.....try_id=489 Alleen dan ondersteboven! Laughing
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 9:13 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by vlindertje
Onze aga's maken geen geluid, het hoofdje een klein beetje schuinhouden betekend direkt poetsen. Maar Vogeltje, ook een aga, maakt wel altijd geluid tijdens het poetsen, ook toen hij alleen was. Het zijn wel verschillende soorten aga's, weet niet of dat nog verschil maakt.

Als Scuttle dit verder nooit doet zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat het om een "vredesteken" gaat, in de trant van "doe mij niets, ik wil alleen maar lief zijn".

Ach wat lief zeg, wat voor geluidje maken ze dan? Ik meen dat ik dit bij Flitje nooit heb gezien. Het klinkt in ieder geval superschattig!

Vind dat Scuttle grappige manieren heeft om iets duidelijk te maken. Laughing
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 9:16 am
Whisper
Kamikaze piloot

Re: Babygeluidjes tijdens poetsen??  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik heb het idee dat het een soort onderdanigheidsgedrag is. 'Ik ben baby en doe mij aub niets' (Iago wilde nog wel eens uithalen naar Scuttle)

Dat zou goed kunnen, dat doen dieren wel vaker. Het grappige is dat ze er ook wel eens misbruik van maken. Er is een soort apen waarvan de jonkies wit zijn, zodat de volwassenen herkennen dat ze er voorzichtig mee moeten zijn. Er zat een albino in de groep en man die was vervelend! Steeds iedereen plagen en ermee wegkomen vanwege die witte "baby" vacht. De verzorger was ervan overtuigd dat ze wist welke uitwerking haar vacht op de rest had en er handig gebruik van maakte. Laughing
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 5:24 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Geweldig Hulde!
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 7:27 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, ik denk ook dat je goed zit met je redenering.
Daaruit blijkt dat Scuttle geen papbaby is maar een vogel die door de ouders is grootgebracht samen met de andere jongen.
Of zou zoiets ook instinct zijn?
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 8:14 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Tas doet het ook... zelfs naar mij toe Rolling Eyes en hij is handopfok.
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 10:43 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan is het dus een instinct Very Happy Weer wat geleerd Very Happy
Bericht Zondag 25 Januari 2009 12:15 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Tas doet het ook... zelfs naar mij toe Rolling Eyes en hij is handopfok.

Wat doet hij? Filmpje??
Bericht Zondag 25 Januari 2009 9:49 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Babygeluidjes, zo'n onderdanige houding... denk niet dat het lukt te filmen, maar ik probeer wel Laughing
Bericht Zondag 25 Januari 2009 9:53 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Ja, ik denk ook dat je goed zit met je redenering.
Daaruit blijkt dat Scuttle geen papbaby is maar een vogel die door de ouders is grootgebracht samen met de andere jongen.
Of zou zoiets ook instinct zijn?

Scuttle is met de hand grootgebracht, tenminste, de laatste paar weken. Hij heeft wel samen gezeten met zijn broertje en nadat de testuitslagen binnen waren met mijn vogels.
Bericht Zondag 25 Januari 2009 10:19 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Babygeluidjes tijdens poetsen??  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Dat zou goed kunnen, dat doen dieren wel vaker. Het grappige is dat ze er ook wel eens misbruik van maken. Er is een soort apen waarvan de jonkies wit zijn, zodat de volwassenen herkennen dat ze er voorzichtig mee moeten zijn. Er zat een albino in de groep en man die was vervelend! Steeds iedereen plagen en ermee wegkomen vanwege die witte "baby" vacht. De verzorger was ervan overtuigd dat ze wist welke uitwerking haar vacht op de rest had en er handig gebruik van maakte. Laughing

Hahaha wat grappig zeg! Dat is nog eens handig! Laughing
Bericht Zondag 25 Januari 2009 10:24 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:52 am
  Berichten van afgelopen: