bang joske

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
stephen
Ervaren vlieger

bang joske  Reageer met quote  

wel ik heb het al een paar keer vermeld maar ik dacht dat het over zou gaan maar het is nog altijd hetzelfde, joske is voor alles bang. of je nu met een sponsje zijn kooi schoonmaakt, de bak onder zijn kooi weghaald om te verschonen, met een tegroot stukje groente of fruit langskomt, de stofzuiger op drie meter afstand aan het schoonmaken bent, hij gaat dan als een gek tekeer, hij springt fladdert, krijst, rent en nog vanalles.
ik denk persoonlijk dat het komt omdat, en houd u nu goed vast want hier komt het, hij nooit de kans gehad heeft om te vliegen en alles goed te onderzoeken en nu van alles bang heeft omdat hij het niet kent.
jefke eeft dit niet omdat hij van kleins af aan alles kon onderzoeken en joske niet want hoe ik ook probeer om hem aan alles voor te stellen, hij heeft schrik.
ook gaat hij altijd op mijn schouder zitten als hij bij mij is atijd met zijn rug toe naar waar we toelopen en dicht tegen mijn hals gedrukt, ik denk dat dat komt omdat hij bang is.
en ook, ik weet niet hoe het komt maar hij lijkt niet graag bij mensen te zijn, behalve af en toe bij mij maar meestal zit hij op zijn kooi of op zijn klimboom naar bijten te kijken en dan maakt hij ruzie met jefke en vliegt jefke weg, hij vergeet dat hij niet kan vliegen, probeert dit en valt op de grond.
weet er iemand raad?
Bericht Vrijdag 4 April 2008 5:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: bang joske  Reageer met quote  

Hoi Stephen.. Ik denk niet dat het komt doordat hij nooit heeft kunnen vliegen hoor. Wink Iago heeft geloof ik niet eerst leren vliegen (Zazu wel) en Iago is bijna nergens bang voor.
Hoe reageer je zelf op z'n paniek? Is het anders als hij buiten de kooi zit? Of gaat hij dan minder te keer?
Bericht Vrijdag 4 April 2008 7:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

joske reageert meestal hetzelfde, in de kooi of uit de kooi, maar in de kooi kan hij raardere toeren uithalen en uit de kooi springt hij en fladderd hij 2 meter verder op de grond maar ik reageer soms een beetje op als hij uit zijn kooi is van, kom kom joske je hoeft niet bang te zijn en dan laat ik hem terug op mijn hand
Bericht Vrijdag 4 April 2008 9:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Onze Jos was heel in het begin ook erg bang van veel dingen en die heb ik bijvoorbeeld bij het stofzuigen nooit losgelaten want dan lopen de honden hier rond. Nu is hij dat ondertussen zo gewend dat ik met zo'n hulpstuk zijn tralies ook stofzuig, hij komt soms een beetje te dichtbij naar mijn zin Shocked
Ook als ik zijn tralies aan het afvegen ben moet ik zien waar hij zit want hij doet vanalles om mijn doek te kunnen pakken.
Heel in het begin dan blaasde hij zich op en ging grollen als een hond maar daar heb ik mij niks van aangetrokken, ik grolde terug naar hem en sindsdien moet ik zorgen dat hij mij niks afneemt. Ook bijvoorbeeld heb ik een knalgeel regenjasje, de eerste keer hij die zag(stond ik op een meter of 2 van zijn kooi) begon hij ook te grollen en zich op te blazen. Ik ben tegen de kooi gaan staan en ben blijven staan tot hij stopte en op onderzoek kwam. Hij doet het nu niet meer op mijn jasje. Niet teveel medelijden tonen. Ik zeg niet dat het bij jou gaaitje zou lukken om het zo "bruut" aan te pakken want onze Jos ging eerder in de verdedeging voor het onbekende maar bij teveel medelijden zou je zijn angst kunnen bevestigen. Wink
Bericht Dinsdag 8 April 2008 9:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

het klink dat joske meer op jefke trekt/trok dan op joske maar mijne jos die heeft echt ne doodse schrik en uw joske heeft meer jefke zijn speelse aanvals plan voor dingen waar ik mee bezig ben, maar joske schreeuwt moord en brand als hij iets zie en is dan bijna een half uur onrustig en rent van alles weg wat in zijn buurt komt ook ik en jefke
Bericht Woensdag 9 April 2008 1:26 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heb je het al met de vijf stapjes geprobeerd? http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html

Of anders met iets waar hij bang van is, op zo'n afstand gaan zitten dat hij wel kijkt maar niet in paniek raakt. Je maakt geen kontakt met hem maar met het iets waar hij bang van is ga je spelen. Na een poosje berg je het weer op. Dan later op de dag of de volgende dag doe je hetzelfde. Op die manier probeer je steeds dichter bij de kooi te komen zonder dat hij in paniek raakt.
Wanneer je dat rustig op bouwt zou dat moeten lukken lijkt me. Ik denk dat hij wat zekerder van zich zelf moet worden.
Misschien als het allemaal niet lukt,een idee om anders toch eens met hem naar een gedragstherapeut te gaan. Die kan je precies vertellen wat je ermee moet.
Heel veel succes !!!!
Bericht Donderdag 10 April 2008 10:08 am
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik had dat protocol nog niet gezien, dat ga ik straks eens uit proberen. bedankt.
Bericht Donderdag 10 April 2008 3:30 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Succes !!!
Bericht Donderdag 10 April 2008 7:08 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

maar joske denkt, denk ik, niet dat hij de baas is, hij luisterd, is braaf bij mij, ik praat ertegen, hij vertrouwd mij ook goed maar hij is gewoon doodsbang van alles om hem heen behalve voor jefke, ik, nestor en zelfs niet voor junior maar voor de rest heeft hij schrik, zelfs voor de doos waar zijn eten en zijn snoepjes in zitten enzo
Bericht Donderdag 10 April 2008 7:51 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als je het helemaal door leest kom je dat ook tegen. Die vijf stapjes zijn niet alleen voor "dominate"vogels maar ook voor angstige. De bedoeling is dat je met die vijf stapjes de vogel zelfverzekerder maakt. jij als baas geeft het voorbeeld zeg maar.
Lees het nog maar eens door, eventueel deze linken ook

http://www.fluffies.org/nl/pap.....vt263.html

http://www.fluffies.org/nl/pap.....63-15.html
Bericht Donderdag 10 April 2008 8:31 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

bedankt voor de moeite
Bericht Vrijdag 11 April 2008 8:01 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veel succes Stephen en hou ons op de hoogte hé. Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 11 April 2008 8:10 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

jaja wees gerust Laughing Very Happy
Bericht Vrijdag 11 April 2008 9:28 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stephen
bedankt voor de moeite

Geen moeite hoor. Hoop dat je er wat aan hebt en dat haar angsten wat minder worden. Dat zou super fijn zijn Wink
Bericht Vrijdag 11 April 2008 9:45 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

oww weer een deuk in joske zijn zlfbeeld, geen haar maar een hem Laughing Laughing Laughing
het begint wat te lukken met zijn voederpotje daar durft hij al op te gaan zitten maar als hij het door heeft na een tijdje rent hij weer snel weg Laughing
Bericht Zaterdag 12 April 2008 11:31 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:52 am
  Berichten van afgelopen: