bang van mensen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Priscilla
Fladderaar

bang van mensen  Reageer met quote  

marnik had nooit bang van mensen ze stapte op, liet haar aaien... Maar ik heb mensen thuis gehad voor werken, en die zijn effe dich bij de kooi geweest om uit het raam te kruipen (was er niet bij dus weet niet wat er gebeurd is).. Sinsdien heeft ze van iedereen bang behalve mij en mij vriend..

Vind dit best wel spijtig dat ze zo bang heeft want weggaan met haar waar veel mensen zijn enzo gaat niet.
Zou dit gedrag op een of andere manier af te leren zijn?
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 7:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oei, dat is jammer zeg. Marnik moet echt wel van iets geschrokken zijn. Volgens mij kan je het best proberen op te bouwen. 1 iemand vragen, gaat goed(belonen), 2 mensen, gaat goed(belonen) en zo opbouwen. Zo leert ze terug dat het oké is en dat ze beloond wordt voor het goede gedrag en dat niet iedereen eng is.
Hoop dat het lukt, zou jammer zijn natuurlijk.
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 8:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hé bah, wat naar. Ze zal vast ergens van geschrokken zijn.

Probeer dat mensen hem met de zijkant van het lichaam naderen en niet in de ogen kijken. Dat is bedreigend. Wanneer je zit dat Marnik angstig wordt, de mensen niet dichter bij laten gaan maar tegen hem laten praten, zonder oog kontakt en nog steeds zijkant van het lichaam.

Wanneer hij weer relaxter wordt kunnen ze weer een stapje doen maar niet zo veel dat hij in angst schiet. Dit langzaam aan weer voorzichtig opbouwen.
Hopelijk trekt het weer bij.

Pas wel op dat je hem niet bevestigd in zijn angst. Dus gewoon enthousiast blijven praten met ene rusitge zachte stem en niet op "meelijdende" toon.

Want manipulatief zijn en blijven ze altijd Mr. Green

succes Troosten
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 8:37 pm
Priscilla
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja denk echt wel dat ze geschrokken is van iets want ze kan bij vreemde mensen in de buurt maar ze mogen haar niet meer nemen aaien felle bewegingen maken want ze gaat altijd lopen en beeft als iemand dicht is. Bijten doet ze in geen geval.

Ik moet toch iets proberen want zo is wel spijtig en is aal een hele tijd zo, dacht da gaat wel over maar blijkbaar niet het is wel verbeterd.
Bericht Maandag 3 Augustus 2009 8:48 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Opbouwen, langzaam weer meer mensen in haar leven introduceren. Alleen zo dicht bij laten komen als ze comfortabel mee is, en ze moeten zichzelf flink interessant maken met speeltjes/lekkernijen en praten en wat ze allemaal leuk vindt (aandacht!). Vooral rekening houden met wat ze zelf aangeeft en in haar eigen tempo, want van dwingen of te veel te snel wordt ze alleen maar angstiger. Ze moet weer leren dat mensen haar geen kwaad doen.

Hoe lang duurt het al aan; is het al lang geleden geweest? Als het pas nieuw is, heb je ook kans dat ze nog gewoon even bij moet komen omdat het te vers is.
Bericht Dinsdag 4 Augustus 2009 11:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Priscilla
Fladderaar

Reageer met quote  

Het is al een heel tijdje, ik dacht dat het wel voorbij zou gaan en is ook ewa beter ma toch. Ik neem ze nu mee naar mijn mama en laat haar op de vinger zitten en beloon en dat gaat vrij goed bij momenten hoor. ma bewegingen enzo is nog ewa stroefkes.
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 1:05 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dan zit er niks anders op dan veel geduld en strategische aanpak. Maar jullie komen er wel; gewoon niet opgeven.
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 3:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu Priscilla?
Bericht Vrijdag 4 September 2009 12:56 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben inderdaad ook benieuwd hoe het nu gaat.
Bericht Vrijdag 4 September 2009 2:16 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:56 am
  Berichten van afgelopen: