ik heb nu sjaaki 3 weken maar volgens mij is hij nog erg bang als we onze hand maar uitsteken naar hem dan gaat hij weg we mogen niet verder dan ongeveer 20 centimeter bij hem in de beurt komen dan gaat hij weg weg proberen hem wel to lokken met een appel en die pakt hij dan wel uit de hand maar verder mogen we niks doen wie weet wat ik moet doen
Conrad,hier komt ten eerste en zeker het belangerijkst, veel geduld bij kijken.
Je zal veel en rustig met hem moeten praten.
Wat je eens kan proberen is 's morgens of wanneer hij nieuw voer nodig heeft eens even niets geven.
Ga daarna direct met hem aan de slag.
Weer rustig praten. En zijn favoriete eten gebruiken.
Leg het eerst eens in je hand en kijk of hij het eruit pakt.
Doe dit een paar keer en beloon hem ook volmondig.
Daarna hou je het voor zijn snavel en steek je je andere hand ertussen en trek je het voer wat naar je toe,rustig tegen hem blijven praten en allemaal lieve dingen zeggen en zeggen dat het okee is.
Dit gewoon blijven oefenen. Op een gegeven moment komt het dan wel goed.
Tips:
Gebruik kleine stukjes voer die hij snel op heeft.
Vergeet niet daarna het voerbakje te vullen.
Ik wens je veel succes met trainen en hoop snel jullie vorderingen te lezen.
heel veel geduld. wij hebben een timney al vanaf oktober en we mogen hem nog steeds niet aanraken. pakt ook dingen uit je hand en is nu eindelijk zo ver dat hij heel even snel je vingertoppen aantikt maar meer ook niet. blijf geduldig en praat er veel tegen. ga er lekker met een stoel naast zitten en dan vooral niet teveel naar kijken. dan went hij er ook aan. niks engs aan en dan komt hij vanzelf. neem eens wat speelgoed in je hand, een belletje of zo en ga dan met je rug naar hem toe zitten. speel met het ding en maak het interessant. op een gegeven moment is hij zo nieuwsgierig dat hij het niet meer uit kan houdenendan komt hij vanzelf
Maandag 1 Mei 2006 1:23 pm
conrad Eitje
hallo een antwoord op of hij gekortwiekt is ja dat is hij hij kan niet vliegen
en bedankt voor de tips we gaan er aan werken groetjes Conrad
floyd is ook een timney en een echte wildvang
in het begin kon je niet eens voor bij lopen
ik heb hem twee weken met rust gelaten
wen eerst maar aan ons allemaal man 2 kinderen en 2 witte herders
en toen ben ik bij hem gaan zitten met de deur open en maar praten
bij een vriendin ben ik witte veren van de kippen gaan halen
en zo ben ik begonnen met aaien dat vond hij redelijk en liet het ook toe
en ben verder er mee gegaan toen voor zichtig over z`n poten met m`n vinger en maar praten natuurlijk
nu kan ik hem aaien
hij komt naar je toe als hij het echt wil
komt ook op de stok maar echt op je hand nog niet maar ik weet ook zeker dat het ook nog wel komt
met geduld en liefde kom ook jij er
Ik heb ook een wildvang timneh...Tommy
Hij was ook echt doodsbang, maar ik ben gaan oefenen in de badkamer met opstappen. Kleine ruimte, weinig vluchtmogelijkheden en vrij duister...dus relaxter Het ging echt niet in 1 keer...maar wel heel snel. Iedere avond vaste tijden oefenen en binnen de kortste keren stapte hij op. Nu gaat hij altijd mee op de fiets en in de auto, of wandelen ofzo, stapt altijd graag op en is echt mn vriend geworden
Duss... de moed nooit opgeven, maar ga ervoor! heel veel succes!
Maandag 1 Mei 2006 9:07 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:56 am