beetje geschrokken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Assie
Vlieger

beetje geschrokken  Reageer met quote  

Wij hadden een lang weekend kado gekregen en zijn afgelopen vrijdag vertrokken
We zijn vrijdag smiddags om 3 uur vertrokken en waren gisteren om 3 uur weer thuis
We wilden ivm de gaaitjes niet tot maandag blijven
Ze zijn dus alleen zaterrdag heel de dag en nacht alleen geweest
Extra bakjes eten,zaadjes en water opgehangen
Het eerste wat je doet als je thuis komt is,kooien open en aandacht geven
Binkie riep gelijk halloooooooo en Bengel brabbelde wat
Ze hadden allebei nog pellets in hun bakje,dus had genoeg eten gehamstert
Opeens zie ik bloed aan Binkie ze rammelaar,dus Binkie nagekeken en niks te zien
Zie ik een veer op de grond liggen,waarvan er nog beetje bloed aan de pen zit
Schrok me rot en riep gelijk
IK GA NOOIT MEER LANGER ALS EEN DAG WEG ZONDER ME BIRDIES Nee! Nee!
Volgende keer gaan ze lekker mee,ik vervoer ze dan in de kleine bench,en leen wel een grote bench van schoonzus,die kunnen ze dan even als kooi gebruiken.
Zou dit heimwee geweest zijn of puur toeval dat hij er een veer met pin en al uitgetrokken heeft?
Ze zijn allebei wel heel erg in de rui.
Mischien geluk bij een ongeluk,ik wil de veer opsturen om te kijken of Binkie man of pop is(zit bloed aan)
Bericht Maandag 1 Maart 2010 8:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik dacht niet dat je die veer nog kon gebruiken maar hoop dat iemand me aanvult als ik fout ben.

Volgens mij is hij gewoon geschrokken van iets want bij de rui hangt er normaal geen bloed aan de pen, dit lijkt me meer een bloedpen dat hij eruit heeft geklopt met het schrikken in de kooi, gebeurd hier ook wel eens en inderdaad ga je zien dat het net gaat gebeuren als er niemand thuis is.

Je kan wel nog weg hoor maar is er niemand die dan ff het water kan komen verversen eventueel? Is een beetje lang om het water te laten staan in de kooi eigenlijk.
Bericht Maandag 1 Maart 2010 8:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

morge sarah

Gelukkig geen heimwee dan pffffff
En wat betreft of iemand het water kan verversen,ik ga niet meer we g zonder me B&B
Heb er nu van geleerd
Ik stuur de veer gewoon op,kunnen ze er niks mee dan heb ik pech
Bericht Maandag 1 Maart 2010 8:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Die veer heeft geen zin voor geslachtsbepaling. Voorde testen moet je een stuk of vijf buikveertje opsturen. die kleintjes, het is niet dat ze dan in eens een kale plek hebben Mr. Green

Dat is zeker schrikken, maar wat Sarah ook al zegt voor het water is het wel heel erg lang. Al komt er maar iemand op sowieso even het water verversen en te kijken of alles oke is Wink
Meenemen is natuurlijk nog beter en leuker - ook voor jezelf, dan kun je echt ontspannen en genieten Ja
Bericht Maandag 1 Maart 2010 8:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi,

goeiemorgen. Dat zullen ze nog leuker vinden natuurlijk om mee te mogen volgende keer.
Bericht Maandag 1 Maart 2010 8:50 am
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

haha ja dat denk ik ook wel
lekker uit logeren
Bericht Maandag 1 Maart 2010 8:59 am
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

Ik hebb zoals gewoonlijk weer zitten googlen over geslachtsbepaling Fluiten
En vond deze dr van haeringen laboratoruim
Ik gebeld en uitgelegd dat het niet noodzakelijk is dat ik weet wat Binkie is,maar dat iik het wel leuk zou vinden
Er was totaal geen probleem dat het een zelf uitgetrokken veer was
Als ik het vandaag zou opsturen,krijg ik a,s vrijdag de uitslag al

ohhhhhhhh wat zou Binkie zijn? Nanaaa!
Bericht Maandag 1 Maart 2010 9:45 am
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

ik had ook een mail naar tauros diagnostiek gestuurd,en kreeg net een mail terug

Hallo,bedankt voor uw interesse!Normaal zijn uitgevallen veren of door de vogel zelf uitgetrokken veren ongeschikt voor DNA-analyse. Maar als er nog bloed aan zit, dan zal it werken.Met vriendelijke groetenJana Beikert

joepieeee (en deze is nog goedkoper hihi)
Bericht Maandag 1 Maart 2010 10:19 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hij hoeft het veertje niet eens zelf uitgetrokken te hebben; ik denk dat hij waarschijnlijk gewoon aan het spelen was, misschien iets te wild, en het veertje eruit had geknokt. Als het een enkel veertje is, zou ik de paniek nog niet loslaten Wink

& Het scheelt natuurlijk als je het wel kan gebruiken Ja maar toch zou ik het niet helemaal vertrouwen, bang voor vervuiling e.d.
Bericht Maandag 1 Maart 2010 5:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:01 pm
  Berichten van afgelopen: