begonnen met clickeren

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
coco&joyce
Kamikaze piloot

begonnen met clickeren  Reageer met quote  

we hebben de eerste stap gezet
heb een paar keer de clicker laten horen en telkens een pitje gegeven
weet niet of ie het al begrijpt .
maar morgen gaan we verder hij zat telkens bijna te slapen Laughing
dus het was weer bedtijd voor hm.
morgen maar de proef op de som nemen Very Happy
Bericht Dinsdag 10 Juli 2007 9:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Re: begonnen met clickeren  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&gompie
morgen maar de proef op de som nemen Very Happy

1 1 = 2 Laughing Laughing

Zonder dollen. Ze hebben het snel door hoor. Succes morgen en we horen het wel hoe het gegaan is. Succes!!!
Bericht Dinsdag 10 Juli 2007 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing
dank je Very Happy
Bericht Dinsdag 10 Juli 2007 9:09 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: begonnen met clickeren  Reageer met quote  

YEAH! Had het gelezen dat je clickers hebt. Ik zou in ieder geval zestig keer de click herhalen, zodat je zeker weet dat hij het doorheeft. Je kan ook een keer al z'n eten zo doen, zodat je hem dus een ochtend z'n ontbijt geeft middels de clicker. Very Happy
Bericht Dinsdag 10 Juli 2007 10:28 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hij heeft hm door Very Happy
het gaat goed al zeg ik het zelf
hij weet nu dat als ik klik dat ie dan wat krijgt.
hij had er op een gegeven moment genoeg van en ging in zn kooi zitten dus ik klikte en hij kwam meteen naar me toe Very Happy
hij raakt ook al het stokje aan als ik het vraag Veertje
Bericht Woensdag 11 Juli 2007 8:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heeey dat gaat goed zeg! Probeer een ding per keer te doen.. Dus alleen opstappen, of aanraken. Very Happy Dan vijf minuten ertussen ofzo.. En dan het anderen.
Bericht Woensdag 11 Juli 2007 9:07 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat had ik gedaan ja die pauze er tussen dacht al anders wordt het een beetje verwarrend voot hm Very Happy
ik had alleen een kwartier gedaan Laughing
Bericht Woensdag 11 Juli 2007 9:19 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hey,wat super,zeg.
Ben heel erg benieuwd naar de vorderingen.
Bericht Woensdag 11 Juli 2007 9:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Caros
Kuikentje

Reageer met quote  

Heel leuk dat clickeren ja, ik heb hetzelf gebruikt bij mijn BB voor de Teachbox. Ik zag in je andere topic dat je geleerd had de vleugels laten zien, mag ik je vragen hoe je dat deed?

Daarnaast heb ik nog een vraag over clickeren. Hoe doen mensen dit met meerdere vogels die in dezelfde kamer staan? Het idee van clickeren is dat de vogels het zien als een beloning(ze doen iets goed). Maar ik heb dus 2 vogels en als ik de ene iets leer buiten de kooi zal de andere dan nog wel begrijpen dat die niets heeft gedaan en daarom geen beloning krijgt. (Hoop dat jullie de vraag begrijpen het is een beetje moeilijk uit te leggen).
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 2:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou eigenlijk heel makelijk
hij deed wel eens zn vleugels een beetje wijd
dus toe ie het weer deed begon ik meteen te roepen ooooooooooooh wat een mooie vleugels!!!
wat is ie knap zo!!
nou word ie daar dus helemaal vrolijk van als ik dat doe dus een paar keer oefenen zo en nou hoef ik maar te vragen waar zijn je mooie vleugels?
en dan laat ie ze zien Very Happy
en hij laat ze nu helemaal zien

dus eigenlijk deed ie het zelf al een beetje maar ben er op in gesprongen en nu doet ie het op 'comando'
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 3:29 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&gompie
dus eigenlijk deed ie het zelf al een beetje maar ben er op in gesprongen en nu doet ie het op 'comando'

Dat gaat inderdaad het beste, inspelen op hun gedrag en daar een commando aan verbinden. (Evt nadat je het gedrag hebt 'geperfectioneerd') Very Happy
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 9:41 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Caros
Daarnaast heb ik nog een vraag over clickeren. Hoe doen mensen dit met meerdere vogels die in dezelfde kamer staan? Het idee van clickeren is dat de vogels het zien als een beloning(ze doen iets goed). Maar ik heb dus 2 vogels en als ik de ene iets leer buiten de kooi zal de andere dan nog wel begrijpen dat die niets heeft gedaan en daarom geen beloning krijgt. (Hoop dat jullie de vraag begrijpen het is een beetje moeilijk uit te leggen).

Volgens mij begrijpen ze dat wel hoor. Althans, hier wel. Hier loopt ook nog een hond los die ik ook train met de clicker. Very Happy
Volgens mij begrijpen ze wel dat je met de een bezig bent hoor. Very Happy
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 9:42 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hij doet het wel alleen maar als ik en mn vriend alleen zijn als er visite is doet ie het echt niet hahah
wordt ie verlegen denk ik
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 9:44 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Coco&Gompie, tof dat het zo goed gaat! Heb je al een filmpje waarop hij z'n vleugels laat zien?

Caros, ik denk ook dat ze het wel doorhebben.
Bericht Vrijdag 13 Juli 2007 9:33 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nog niet zal vandaag eens kijken of het lukt
hij voelt zich beter als gister,gister was het echt een vervelend beestje
luisterde voor geen meter en deed alles waar ie zelf zin in had.
hij zal het weer ook wel beu worden normaal gaan we elke dag naar buiten
Bericht Vrijdag 13 Juli 2007 9:44 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:57 am
  Berichten van afgelopen: