Begrijpen vogels dat?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marjet
Ik denk zeker ook dat dieren het verschil tussen levend en dood net zo goed zien als jij en ik. Alleen reageren ze er anders op. Zo'n kaketoe die niks meer met z'n baasje te maken wil hebben => 'van díe partner hoef ik 't niet meer te verwachten' of 'ziek dier => potentieel slachtoffer', zoiets. Zou dat niet kunnen?

Dat van dat potentiële slachtoffer: Daar kan ik me wel iets bij indenken.
Als één van de groep zwak is trekt hij natuurlijk de aandacht van evt roofdieren. (Wat weer een gevaar kan zijn voor de hele groep!)
Bericht Woensdag 5 Juli 2006 1:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by kadoes
ik had twee garsparkietjes een koppel.

toen het vrouwtje ziek was had ik ze appart gezet.
mannetje bleef klagend aan de tralies hangen. wilde bij zijn vrouwtje zijn.
dus mannetje bij vrouwtje gezet.
hij bleef heel trouw naast haar zitten tot ze dood was. hij ging toen boven in de kooi zitten.
ik zette het mannetje weer terug in de voliere en alles was weer prima met hem.

Jeetje, wat een verhaal Kadoes! Zo zie je maar.. Mensen zeggen heel vaak 'het is maar een (klein) vogeltje' maar intussen..
Bericht Woensdag 5 Juli 2006 1:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kan me daar altijd zo aan ergeren, als mensen zeggen, het was maar een vogeltje (of een vis of wat dan ook!) Veel mensen begrijpen niet dat je je vreselijk kunt hechten aan een dier Crying or Very sad , of het nou groot of klein is! Vogels hebben ook gevoelens van angst en verdriet, al is het maar tot op zekere hoogte. Ik ben er van overtuigd dat ze die gevoelens wel hebben....
Daarom vind ik het op dit forum ook zo leuk, hahaha, hier begrijpen ze die liefde en gekheid voor dieren tenminste Very Happy
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 10:49 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja, ik kreeg ook zo'n opmerking bij de dierenbegraafplaats. Ik moest ontzettend hard huilen.. En die man vroeg of ik zó aan Flitje was gehecht. (Echt op zo'n manier van: Ik begrijp het niet zo)
Ik snap ook dat sommige mensen ontzettend verdrietig zijn als hun vis overlijdt.
Nu we het over vissen hebben.. Ik had een circusplaatje. Ken je die, platy's? Van die oranje visjes? Ik had zo'n visje bij de cichliden. (malawi)
Hij begon dingen over te nemen, zoals het op z'n zij dreigen..
Een heel speciaal visje..
Ook omdat hij het een keer had weten te presteren om door het gaatje waar de snoertjes doorheen gaan, te springen.. (Hij was op de grond beland, en ik had hem weer terug gezet omdat ik hem gelukkig had horen vallen!)
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 11:41 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een tovervis!!! Door zo'n klein gaatje??? Mijn eerste huisdier was een goudvis, die verzorgde ik ook met veel liefde, hij kreeg elke dag twee brokken visvoer en elke week een schone kom, op zaterdag...
Ik heb m jaren gehad en toen ie dood ging, ik was 9 (????) ofzo, toen was ik helemaal overstuur! Ik heb hem toen begraven (!!!!) in een zelfgemaakt versierd doosje....dus ja, zelfs de liefde voor een vis begrijp ik volkomen...Pas veel later hoorde ik dat een vis echt gek kan worden in zo'n ronde kom, dus nu voel ik me af en toe nog schuldig, stom he???

En trouwens, je zou denken dat juist iemand van een dierenbegraafplaats zich kan indenken dat de liefde van iemand voor zn huisdier niet afhangt van de soort en de grootte....Ik vind het dan ook een stomme opmerking van die man, "was je er erg aan gehecht dan???" Anders ben je daar toch niet...
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 12:38 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja he, echt een tovervisje.. Smile

Ik kan me levendig voorstellen dat je verdrietig was om je goudvis! Had hij nog een naam?
Ik las laatst iets in de psychologie, over hoe om te gaan met verdriet van kinderen om huisdieren enzo..

(Dat van die ronde kom, dat moet je jezelf niet kwalijk nemen, dat wist je toen niet! Anders had je het niet gedaan!)
Ze verkopen ze nog steeds trouwens! Evil or Very Mad

Die man van de begraafplaats had het ook over mensen met slangen. Er lagen nl twee slangen. Hij kon daar maar niet bij.. Mad
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 1:00 pm
antje12
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik denk ook dat vogels best voelen en aanvoelen net zoals honden en katten dat doen. Het verhaal van Marleen vind ik dus echt erg hoor ik zou helemaal spontaan mee snotteren vrees ik Confused
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 8:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mn vis heette bluppie....afgezaagd hahahaha Laughing Laughing
Die man van die begraafplaats zit geloof ik op de verkeerde plek!!! Zoiets zeg je toch niet tegen iemand die een dier komt brengen, je bent dan al overstuur en dan maakt die meneer van die ongevoelige opmerkingen... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 9:35 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bluppie? Ehm, daar was ik zelf niet opgekomen. Dus afgezaagd? Nee, niet voor mij! Hahaha!

Denk ook niet dat die man van de begraafplaats echt op z'n plek zit. Al komt iemand een mier brengen, dan moet je nóg respectvol zijn, hoe stom je het ook mag vinden..
Bericht Vrijdag 7 Juli 2006 10:39 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Bluppie? Ehm, daar was ik zelf niet opgekomen. Dus afgezaagd? Nee, niet voor mij! Hahaha!

Denk ook niet dat die man van de begraafplaats echt op z'n plek zit. Al komt iemand een mier brengen, dan moet je nóg respectvol zijn, hoe stom je het ook mag vinden..

Een mier....hahahaha Laughing Laughing ....sorry hoor!!! Ik zie t al helemaal voor me...in een klein luciferdoosje...hahaha...Ik zou het gezicht van die man dan wel eens willen zien... Twisted Evil
Maar ik ben het helemaal met je eens, je moet op zo'n plek gewoon respect tonen, dat is wel het minste wat je moet doen! Sad
Bericht Vrijdag 7 Juli 2006 12:23 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha! Ja, ik ook wel. Volgens mij krabt hij zichzelf dan echt achter zijn oor en vraagt wat ik kom doen! Cool
Bericht Vrijdag 7 Juli 2006 12:59 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:57 am
  Berichten van afgelopen: