|
|
|
juanita
Net uit het ei
| beukensnippers of schelpenzand. |
|
|
hallo ...
ik kom zins gisteren hier en moet zeggen heb
al een hoop leuke en leerzame dingen gelezen
ik krijg volgende week me eerste papagaai
dus moet ook nog een hoop leren
het is een grijze roodstaart van 3 jaar en ze heet teddy
maar nu me vraag wat is beter en waarom beikensnippers of
schelpenzand als bodembedekker??
groetjes juanita
p.s tips om de kooi aan te kleden zijn errug welkom
want ik wil dat teddy het snel na der zin krijgt in ons gezin |
Donderdag 11 Augustus 2005 9:10 am |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Hai Juanita!!
Welkom hier
Persoonlijk vind ik beukensnippers beter. Ze zijn praktisch niet stoffig (in tegenstelling tot zand), geurloos en het staat wat warmer in de kooi. Ik zou niet wat anders willen!
Wat betreft het inrichten van de kooi....Wilgentakken of bijv takken van fruitbomen (onbespoten uiteraard) als zittakken gebruiken, kunnen ze er ook lekker aan knagen. Touwen zijn ook leuken het zit weer anders. Verder gebruik ik zowel papegaaienspeelgoed als babyspeelgoed (rammelaars, tuimelaars, activity center noem maar op). Ik heb ook wel wat dingetjes zelf gemaakt. Ik richt de kooi elke week weer opnieuw in. Zo hebben ze veel afwisseling. Misschien kan je voor voorbeelden op mijn gebruikerspagina kijken Vaak kan je goedkope babyspeeltjes in het Kruidvat/Trekpleister halen of bijv via marktplaats of gewoon het 2de hands babywinkeltje. Even een paar ideeen!
Veel plezier met het inrichten!! En natuurlijk met je gaaitje! |
Donderdag 11 Augustus 2005 9:41 am |
|
|
juanita
Net uit het ei
hoi seertje
thnx voor je reaktie en idd een goed idee om
is bij het kruidvat tekijken voor speeltjes
misschien nog een rare vraag maar iemand sugesties voor
het eten wat lusten ze en wat niet??
ik weet al dat teddy gek is van appel
maar alleen een stukje appel is
zo eenzijdig ik eet ook nie iedere dag boterham kaas
en ik wil gewoon dat ze het na der zin krijgt....
groetjes juanita |
Donderdag 11 Augustus 2005 10:20 am |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Elk gaaitje lust sommige dingen heel erg en andere misschien niet/minder. Ik heb hier een valk, hij eet helemaal geen groente/fruit. Het is een 2de handsje en blijkbaar nooit geleerd/aangeboden....Ik probeer het elke keer, maar...
Ik geef aan mijn baby caique elke dag iets nieuws, zowel groente als fruit. Zo leert hij van alles eten!
Ik weet niet wat hij nu te eten krijgt of wat jij van plan bent te voeren, maar ik zou je advieseren om pellets te voeren al dan niet met wat zaad/eivoer (ter afwisseling. In pellets zit alles wat ze nodig hebben en kunnen ze niet alle lekker dingetjes eruit vissen  |
Donderdag 11 Augustus 2005 10:33 am |
|
|
juanita
Net uit het ei
klinkt stom maar pellets is een merk voer??
groetjes juanita |
Donderdag 11 Augustus 2005 10:56 am |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Geeft niks!! Je bent hier toch om te leren
Je hebt pellets en je hebt zaad. Pellets zijn eigenlijk een soort biks, wat konijnen ook krijgen. Het is een samengeperste korrel met alles erin wat je gaaitje nodig heeft. De beste 2 die in NL verkrijgbaar zijn, Harrison en Ecobird.
Ik voer zelf Ecobird pellets, vergelijkbaar met Harrison, maar goedkoper.
Bij zaad moet je goed oppassen. Vaak hebben diernwinkel van die opschepbakken, nou dat voer is vaak oud....Goed zaad is bijv. Xtra Vital, hierin zit eivoer toegevoegd. Ik voer zelf 's ochtends pellets en 's avonds zaad/eivoer. Het zaad bestel ik van Vogeljungle. Daar hebben ze ook allerlei noten en zaden. Biologisch volgens mij. |
Donderdag 11 Augustus 2005 11:07 am |
|
|
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
ow en juanita.
je mag je gaai in geen geval
avocado
geven. misschien wist je dat al, maar wilde het toch maar ff zeggen.
mijn kaketoe vind gekookte groenten erg lekker. als we mais of doperwtjes over hebben dan krijgt hij dat altijd en zodra hij mij met de pan ziet aankomen dan is het al feest. eerst probeerde hij altijd de lepel uit mijn hand te trekken maar tegewoordig is dat de pan. ook boontjes vindt hij lekker. en een stukje kaas is een heerlijke traktatie.
alleen fruit vindt hij niet zo lekker. maar besjes weer wel dan zit zijn hele kop in no time onder het sap.
groetjes
esther
|
Donderdag 11 Augustus 2005 12:57 pm |
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
ok is een beetje overdreven groot maar wist nog niet hoe het eruit zou zien en had niet bij voorbeeld gekeken. maar je zult het vast wel begrijpen.
groetjes
esther |
Donderdag 11 Augustus 2005 12:58 pm |
|
|
juanita
Net uit het ei
thnx voor alle fijne reakties van de advocado wis ik nog
niet maar moet je zeggen dat eet ik zelf ook niet dus
zal ik die niet gauw in huis halen
groetjes juanita |
Donderdag 11 Augustus 2005 12:59 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: beukensnippers of schelpenzand. |
|
|
Hoi Juanita,
ook namens mij welkom hier!
Ik ben het met Seertje eens over de beukensnippers.. Geweldig spul en als je de grote snippers neemt hebben ze ook nog een keer kleine speeltjes.
Als ik nieuwe snippers in hun kooi heb gedaan, gaan ze meteen naar de bodem om de snippertjes verder te verpulveren. Leuk!
Heb je foto's van Teddy? Je kan foto's plaatsen in je dagboek of in je gebruikerspagina. (Ik zag dat je al een dagboek had aangemaakt)
Hieronder een link voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/viewforum.php?f=26
Ben benieuwd naar foto's van Teddy..
Heb je al eens gedacht aan babyspeeltjes? Je kan op een rommelmarkt vaak speeltjes voor een prikkie op de kop tikken. Ideaal! 
Laatst aangepast door Sue op Zaterdag 13 Augustus 2005 11:51 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Donderdag 11 Augustus 2005 1:01 pm |
|
|
juanita
Net uit het ei
hoi Sue
nee heb nog geen foto,s ga der volgende week halen
daarna zal ik die in het dagboek plaatsen als het me lukt
ben vrij blond wat dat....
maar beuksnippers zullen het worden  |
Donderdag 11 Augustus 2005 2:07 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hallo welkom hier.
Ik heb een bont boertje en die lust erg veel.
Ik voer pellets van harrison.
Dan krijgt ze meestal 's morgens fruit.Appel,banaan,gewelde tutti frutti vind ze ook geweldig(heeft ze het liefst nog wat warm), van zoet fruit houd catootje niet zo aardbeien meloen kiwi. Vind ze wel leuk om te krijgen maar ik vind het minder. Fliegt namelijk om je oren.
"s avonds kook ik meestal in een klein pannetje het zelfde als ons maar dan zonder zout natuurlijk. Aardappel en de groente die wij eten. Het liefst heeft ze aardappel met bloemkool.
En verder vind ze krentjes erg lekker en noten .
Nou in ieder geval veel plezier met teddy.
groetjes Catootje en karin |
Donderdag 11 Augustus 2005 2:18 pm |
|
|
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Helleu ,leuk nog een roodstaart Spannend zeker zo wachten op Teddy? Weet je zeker dat het een 'zij' is? Krabi heeft ook beukensnippers (minder stof)
Ze is dol op Harrison's pellets(high potency coarse).Ze eet ook graag kiwi,appel,wortels(en prei heb ik juist bij mijn tante gemerkt )ook aardappel,maar mn dierenarts zegt van dit niet teveel te geven.Spaghetti is ze ook dol op GEEN pindanootjes(kunnen schimmels in zitten)Witte zaden niet veel geven(te vet). Bij voeding hier op forum staat een lijst van groenten en fruit Veel plezier met Teddy  |
Donderdag 11 Augustus 2005 2:35 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoi hoi! Wat leuk dat je een roodstaart krijgt
Gewoon lekker vertroetelen met fruithapjes. Of hij t nou eet of niet
Ik geef ze iedere dag een bakje met fruit, groente en rozenbottels en bloemetjes...paardebloem, klaver, madelief, of weegbree en wat kruiden. Alles in kleine en grotere stukjes snijden en tadaaaaaa . Het is niet zo'n berg als het nu lijkt hoor , maar van alles een beetje. De 1e keer doe ik er niks over, soms een theelepel yoghurt, of kwark, soms eivoer. Ze vonden t eerst maar vaag, maar nu wordt het meestal met blije piepjes ontvangen.
En leef je uit met speelgoed! Baby speelgoed is super, ik koop altijd wel iets op een markt of in de kringloop En zelfgemaakte dingen van takjes en natuurtouw. Er is zoveel mogelijk! Maar ook hier, wees niet verbaasd als hij het eerst maar niks vindt Gewoon blijven geven....op een dag vindt hij t prachtig! Vooral ook laten merken dat jij het heel leuk vindt  |
Donderdag 11 Augustus 2005 4:01 pm |
|
|
juanita
Net uit het ei
jah ik wacht inderdaad met spanning op teddy
maar ga eerst een paar dagen met de kids na slagharen
en ik vind als je een nieuw huisgenootje krijgt er
zeker de eerste dagen helemaal voor der moet zijn
maar goed nog een paar nachtjes en dan mag en kan
ik van der genieten....
groetjes juanita