Bevalling parkiet

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Matoaka
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Heilig is een groot woord, maar ik heb (helaas) geen kinderen en mijn vogels zijn mijn ALLES. Ze zijn als kinderen voor me, en ach.. sommigen vinden dat absurd, maar dat maakt me niets uit.
Kijk.. niet lang terug is bij mij ook een kietje doodgegaan. Daar ben ik ook niet mee naar de dierenarts gegaan, omdat ze vrijwel zeker een attack o.i.d. had en het snel afliep. Maar de redenen die jij aangeeft om niet naar de da te gaan, zijn in ieder geval voor mij moeilijk te begrijpen. Ik weet het.. we moeten iedereen in zijn/haar waarde laten en dat probeer ik ook te doen, maar ik probeer ook te vertellen hoe verdrietig ik dit vind en dat moet kunnen denk ik.

De toon van deze reactie is al heel anders, ik wil ook graag een stap terug doen.
Ik begrijp best dat jij zoveel voor je vogels over hebt, dat is alleen maar goed. Voor mij ligt dat inderdaad anders.
Ik vind het ook heel verdrietig en voel me nog steeds rot. Niemand kan echter zeggen dat ik mijn best gedaan heb. Alleen ben ik niet zo ver gegaan als de meeste van jullie zouden doen. Laten we dat accepteren, oké?
Bericht Donderdag 23 Juli 2009 9:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Matoaka
Het lijkt wel of een vogel heilig is voor jullie?

For your information: dit is een VOGELforum.. Wink
Bericht Donderdag 23 Juli 2009 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb dit topic net gelezen en moet zeggen dat ik best begrijpen kan dat je je vogeltje niet laat opereren maar kom op € 30,00 voor een spuitje had er toch wel afgekunt.
En als het een financieel punt is, om het cru te stellen, je bespaart dit geld weer op voerkosten.
Ik heb ontzettend met dit lieve dier te doen. Sad

Ik kan maar moeilijk begrijpen (of eigenlijk niet begrijpen) dat je op deze manier afscheid hebt kunnen nemen Sad

En mijn vogels zijn me heilig ja. Ik heb ze aangeschaft, wetende dat ze kosten met zich meebrengen. En wanneer zich iets voordoet waarbij een consult bij een va nodig is zal ik zeker heen gaan zonder me af te vragen wat me dat gaat kosten. Dat is nl. dan weer van latere zorg Wink
Bericht Donderdag 23 Juli 2009 9:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
CindyJ
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:

Het klinkt wreed, maar ik ga geen dokter bellen. Voor al mijn andere parkietjes had ik dat wel gedaan, omdat ik met allemaal van hen iets heb. Maar deze is me het niet waart.
Het klinkt erg wreed, ik weet het...
...

Sorry maar ik vind het niet alleen wreed klinken, ik vind het ook wreed...
Bericht Donderdag 23 Juli 2009 11:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
CindyJ
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Het lijkt wel of een vogel heilig is voor jullie?

Voor mij is een dier met recht op leven en goede verzorging, maar er zijn grenzen. En die eindigen bij mij als hij of zij op sterven ligt.

Die zouden pas moeten eindigen na het overlijden van het dier, niet voor...
Bericht Donderdag 23 Juli 2009 11:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik reageer nu pas, maar ik reageer maar niet.

r.i.p lief vogeltjes
Bericht Vrijdag 24 Juli 2009 7:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Ik (en wij allemaal eigenlijk) zijn van mening, ELK DIER heeft recht op verzorging en liefde. Ook op de dierenarts, dan kost het maar extra geld. Ik ben 16 en ik leen het dan, om het vervolgens terug te betalen, dan maar even extra werken. Wat is €30,- nou? Niks vergeleken wat een dier je heeft gegeven voor liefde.

ps. Ik zou zelfs met de vissen naar de dierenarts gaan als het zou kunnen,
Bericht Vrijdag 24 Juli 2009 9:19 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heel veel sterkte meid met deze moeilijke situatie.
wat er ook gebeurd mag zijn, jij hebt naar jou gevoel alles gedaan wat je kon en dat is het dan. je voelt je er al rot genoeg bij. dus wens ik je heel veel sterkte Troosten
Bericht Vrijdag 24 Juli 2009 10:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Wat je wat ik wens, dat je er de komende tijd HEEL VEEL last van gaat krijgen.

Dat je spijt als haren op je hoofd krijg, van hoe je je van het diertje afstand heb gedaan!

Ik hoop dat je snel gaat...
Bericht Vrijdag 24 Juli 2009 10:53 am
Matoaka
Eitje

Reageer met quote  

Het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen boos of verdrietig te maken. Ik ga me ook niet meer verdedigen. Voor mezelf weet ik dat mijn vogeltje een fijn leven bij me gehad heeft.

@ Alexandraatje: dankjewel! Tenminste één iemand die me begrijpt ...
Bericht Vrijdag 24 Juli 2009 1:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Verantwoordelijkheid en liefde begint pas echt daar waar dat 'leuk zijn' ophoudt. Denk ik Wink
Bericht Woensdag 29 Juli 2009 11:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:58 am
  Berichten van afgelopen: