bezoek

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Joyce
Beginnende vlieger

bezoek  Reageer met quote  

Gisteren kreeg ik bezoek en Pebbel zat in haar boom. Bezoek wilde aandacht geven aan Pebbel en stak een vinger uit en volgens het bezoek viel Pebbel uit en beet.
Nu zijn er dus twee problemen ontstaan:

1) Ik vind het heel moeilijk om te accepteren dat Pebbel bijt. Probeer haar dus te verdedigen met dat ze waarschijnlijk houvast nodig had Embarassed
2) Hoe leer ik Pebbel af dat ze niet uitvalt naar bezoek? Vooral omdat ik zelf niet in de gaten heb dat gebeurt. Overigens valt ze alleen aan als ze in de boom zit. Als ze bij mij zit doet ze dit niet en stapt ze heel makkelijk naar anderen over.
Thanx
Bericht Vrijdag 30 November 2007 12:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Leia deed dit eerst ook, als er bezoek bij haar kooi kwam ging ze schreeuwen (niemand durfde dan meer in de buurt te komen dus ik weet niet of ze zou bijten). Ik heb haar nu gewoon wat aan bezoek laten wennen door tegen mijn vrienden te zeggen "doe net of ze er niet is",
dan heeft ze alle tijd om te zien dat bezoek geen gevaar is. Als er nu iemand langs komt kijkt ze gewoon op maar meer niet.
Bericht Vrijdag 30 November 2007 2:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Remco
Leia deed dit eerst ook, als er bezoek bij haar kooi kwam ging ze schreeuwen (niemand durfde dan meer in de buurt te komen dus ik weet niet of ze zou bijten). Ik heb haar nu gewoon wat aan bezoek laten wennen door tegen mijn vrienden te zeggen "doe net of ze er niet is",
dan heeft ze alle tijd om te zien dat bezoek geen gevaar is. Als er nu iemand langs komt kijkt ze gewoon op maar meer niet.

Dat is inderdaad wel een goed idee. Het eerste dat bezoek doet is altijd voor Pebbel staan en te 'koeren'. Ik ga proberen ze wat meer afstand te laten nemen voor hun eigen veiligheid.... Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 30 November 2007 8:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: bezoek  Reageer met quote  

Hmmm kan me voorstellen dat je dit niet fijn vindt. Hoe kwam het bezoek binnen? Gaf het bezoek haar meteen aandacht toen ze binnen kwamen?
Wat Remco zegt klopt wel: Eerst het bezoek laten zitten. (Terwijl ze Pebbel negeren, zéér moeilijk om dit je bezoek op te dragen!)
Daarna vragen áls ze haar aandacht willen geven of ze haar vooral niet willen aaien. Opstappen is wel oké. (Vergelijk het met mensen, die willen ook niet door iedereen geaaid worden.. Wink)

Misschien is het een idee om, als iemand haar nadert, eerst tegen haar te praten enzo. Totdat ze gaat 'smekken' (dat snelle bewegen van haar snaveltje, ken je dat? Typisch iets voor bonte boertjes..)
Bericht Zaterdag 1 December 2007 11:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:58 am
  Berichten van afgelopen: