Bibberen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

Bibberen  Reageer met quote  

Het is vandaag eindelijk weer eens lekker weer en dus heb ik de gaaitjes even mee naar buiten genomen. Gijs is het gewend, maar Karel was bij ons nog nooit buiten geweest en naar mijn weten bij het vorige bazinnetje ook niet. Dus we hebben het bij een klein uurtje gelaten. genoeg voor een eerste keertje dacht ik zo.

Karel vond het allemaal reuzespannend maar raakte niet in panier ( ik had haar gewoon met kooi en al had buiten gezet dus vertrouwde plek)

Het viel me wel op dat ze af en toe zat te bibberen terwijl ze in t zonnetje en uit de wind zat. dat bibberen heb ik haar ook wel eens binnen zien doen.

Kan dit gewoon spanning zijn?? Of had ze t gewoon koud?
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 2:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij is dit gewoon spanning.
Ik ben met Herman daarstraks ook een poosje buiten geweest. En ook hij zat af en toe te bibberen. Maar juist wanneer bv. een kraai kraste, een auto veel kabaal maakte.
Ook in huis doet hij het wel eens, als er "vreemde" mensen zijn of wanneer hij een vreemd voor hem schijnbaar eng geluid hoort.
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 2:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Dat hoopte ik al. dan went hij er wel aan Wink

Karel slaapt nu al een uur ...doodmoe was hij van het buiten zijn Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 2:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Toevallig had ik die vraag ook is ergens gesteld en via via hadden we antwoord gekregen van Bonnie en Michel.

Dat bibberen komt vaak voort vanuit onzekerheid
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 2:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Toevallig had ik die vraag ook is ergens gesteld en via via hadden we antwoord gekregen van Bonnie en Michel.

Dat bibberen komt vaak voort vanuit onzekerheid

Oke dat klopt dan wel met het feit dat ze er nog niet aan gewend is. bedankt voor het antwoord.
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 2:23 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is inderdaad niets om je ongerust over te maken. Hier hebben ze dat ook wel eens, zeker met nieuwe dingen maar gewoon ff laten doen en niet TE veel aandacht aan geven, dan wennen ze snel genoeg. Wink
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 3:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bibberen  Reageer met quote  

Volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken hoor. Ze bibberen hier ook wel eens als ze mee op stap gaan. Ze doen het vaak heel eventjes.

Het kan ook gewoon spanning zijn. Smile
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 4:44 pm
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik dacht telkens dat chicky het koud had.. hihihi
maar inderdaad nu ik dit leese.. hield hem in de gaten en dan zag je dat het ook weer ff over was.. zal nog meer opletteen/.
Bericht Woensdag 18 Maart 2009 10:22 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:58 am
  Berichten van afgelopen: