Bijdehandte Monniksparkiet

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
CityParrots
Eitje

Bijdehandte Monniksparkiet  Reageer met quote  

Hoi Allen,

Ik dacht dat dit verhaal wel erg leuk was om te lezen! We vonden het zo stoer dat we het op de site hebben gezet.

Monniksparkiet slim genoeg om te krijgen wat hij wil

Monniksparkiet slim genoeg om te krijgen wat hij wil

STLtoday by Theresa Tighe

This is Bobber sitting atop his new cage. He destroyed his other cage and didn

Een Monniksparkiet genaamd Bobber, die minder weegt dan een quarter pounder, beheerst het reilen en zeilen in mijn huishouden. Elke gram van deze vogel is manipulatief.

Op dit moment doet Bobber het voorkomen dat hij ziek is. Hij wil terug naar de vogelkliniek. Kuuroord noem ik het. Het leven bestaat daar uit fijne muziek, high-class gezelschap van zowel mensen als papegaaien en het beste eten.

Ik kocht eerder al een nieuwe kooi, een paleisje van $150, groot genoeg voor hem om in te vliegen, een beetje dan. Zijn oude onderkomen brak hij af, hij gooide zijn eten over de grond zelfs als het met duck-tape versterkt was.

Hij kan praten maar is sinds een jaar of 2 blijven hangen bij 5 woorden en zinnen. Woorden zoals “hallo”en “kiekeboe” en “hebben, hebben, hebben.” “Hebben, hebben” is eigenlijk alles wat hij nodig heeft.

Hij zit bij je met zijn pootje zachtjes op je vingen. Het klinkt lief, tot je je realiseerd dat hij zo voorkomt dat je hem aait. Hij houdt er niet van om aangeraakt te worden.

Door zijn veren op te zetten, te beven en te fladderen met zijn vleugels probeert hij nu terug gebracht te worden naar het kuuroord, Kersting Veterinary Clinic een Vogelkliniek in Chesterfield. Het ziet eruit alsof hij een neurologisch probleem heeft. Dit gedrag is een teken van ziekte, flirten of aandachtstrekkerij.

Dr. Jennifer Cira van de kliniek zegt dat aandachtstrekkerij het meest voor de hand liggende is. Ik had het door zodra ze het zei. Hij verlangde terug naar het kuuroord. Hij stopte met bibberen zodra we de kliniek binnen gingen.

Voor de kliniek waren Bobber en ik erg gelukkig samen. Hij gaf me kusjes. Als ik ziek was en sliep was hij stil. Op een slechte dag vroeg ik hem eens wat hij de laatste tijd voor mij gedaan had. Hij klom langs mijn arm omhoog en gaf me een knauw.

Op een avond, vorig jaar, klom hij omhoog via mijn arm, over mijn borst en begroef zichzelf onder mijn wollige sjaal. Hij had amper de kracht om te klimmen. Ik beloofde goed voor hem te zorgen.

Bobber verloor bijna 20% van zijn gewicht voor het problem over was. Hij bleef ruim een week in de kliniek en kreeg een dozijn testen en 2 verschillende medicijnen.

Elke keer wanneer ik twijfelde over de voortgang keek Bobber me met een indringede blik, als Prinses Diana aan. Hij leek te zeggen, “Ik weet dat je voor me zal zorgen.” Uiteindelijk was ik $1.000 lichter.

In de kliniek zat Bobber onder een warmtelamp, werd in een handdoek gewikkeld en kreeg warm eten. Hij kwetterde met de andere vogels mee. Er stond een radio in de hoek. Terwijl Bobber beter werd begon hij op de muziek te dansen. Zijn hoofd gaat op een neer op het ritme van de muziek. Van Salsa en soulmuziek gaat hij helemaal uit zijn plaatje. Het team was gek op hem.

Hij is vaak alleen thuis. Ik kan hem niet verwijten dat hij het kuuroord prefereert.

Ik begon van alles te verzinnen in een poging zijn leven te verrijken. Ik voelde me schuldig voor het negeren van het welzijn van mijn maatje. Een vogelvriendje was een idee maar dat zou waarschijnlijk uitlopen op een gevecht. Bobber zit vaak boven op zijn spiegel om zijn reflectie te laten zien wie de baas is. In het papegaaienrijk is de hoogste de baas.

Ik kocht 3 soorten belletjes. De papegaaienboeken zeggen dat papegaaien dit erg bevredigend vinden. Bobber bleek te slim om zich romantisch te binden aan een belletje, maakte niet uit hoe aantrekkelijk.

Met veel verdriet dacht ik erover om een nieuw thuis met een groep mensen en vogels voor hem te vinden.

Maar toen begon hij minder te bibberen. Hij vergat te bibberen als ik kiekeboe met hem deed of hem verhaaltjes vertelde. Ik bracht meer tijd met hem door. Ik kocht een warmtelamp en meer speelgoed. Ik baken hem in en hij krijgt baby papegaaienvoer tot hij weer op gewicht is.

Nu ben ik op zoek naar een schakelaar die er voor zorgt dat de televisie elke 2 uur aangaat en ik realiseer mij dat de papegaaienhersenen in mijn huis veel meer wegen dan een quarter pounder.

Groetjes Grace
Bericht Donderdag 12 April 2007 3:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bijdehandte Monniksparkiet  Reageer met quote  

Wat een heerlijk manipulatief parkietje zeg. Mad Gelukkig is het hier niet zó erg! Laughing
Bericht Donderdag 12 April 2007 4:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

poeh je zult er zo een hebben en ik maar klagen dat ik af en toe gek wordt van gompie die is niks vergeleken met met deze vogel hihih
zal voortaan is hier aan denken als gompie me gek probeert te maken misschien verlicht dat een beetje Laughing Laughing
Bericht Donderdag 12 April 2007 7:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

So,hey!! Shocked Shocked Shocked
gelukkig hebben wij er niet zo eentje rondlopen.
Bericht Donderdag 12 April 2007 8:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hahahahaha, wat een parkiet !!!
maar wel een hele slimme parkiet
Bericht Donderdag 12 April 2007 9:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hahaha, wat een beest zeg! Laughing
Bericht Donderdag 12 April 2007 11:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tsjonge jonge wat een kleine rat Confused Laughing
Bericht Vrijdag 13 April 2007 11:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

Wat een beestje!!

(ik vind het wel een erg mooie vogel trouwens!!)
Bericht Maandag 16 April 2007 6:52 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:58 am
  Berichten van afgelopen: