|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
| bijten en blazen |
|
|
hoi!!! sinds vandaag wilt Wiske elke keer dat onze vinger richting haar komt bijten en blaast ze. vanmorgen was dit nog helemaal niet,is gekomen sinds ze in de speelboom ging en vond ze heel leuk, nu zit ze op haar kot, en blaast en bijt ze, niet zo hard maar toch harder als normaal
ik zou zeggen ik bijt terug? maar dat lijkt me niet zo verstandig. wat doen jullie om dit gedrag te 'bestraffen'?
xxx |
Vrijdag 10 Februari 2006 7:02 pm |
|
|
|
|
rennie
Beginnende vlieger
hallo
ik zou hetb gedrag zoveel mogelijk negeren en niet laten merken dat je beang bent.
doe je dit wel en heeft ze in de gaten dat je bang bent dan heeft ze in de gaten dat het gedrag het gewenste effect opleverd (dus dat je haar niet pakt)en gaat ze er mee door.
ik weet niet of ze erg gesteld is op aanwezigheid van mensen maar ik heb ook wel eens gehoord dat mensen de kooi en de vogel op de gang zetten voor straf of dit helpt weet ik niet wat ik ben er niet zo'n voorstander van ik doe het bovenste heb ik ook gedaan met de aga van mijn vriendin die beed heel erg en toen hij door had dat het niet hielp werd hij bij mij zo mak als een lammetje.
groetjes rennie |
Vrijdag 10 Februari 2006 7:27 pm |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
dank je, ja heb haar toch ook gewoon gepakt en laten opstappen op de vinger. maar wist niet of dit wel goed was. |
Vrijdag 10 Februari 2006 7:41 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ja, ik zou ook laten opstappen en proberen te negeren...moeilijk, maar als t je lukt wel het beste denk ik.  |
Vrijdag 10 Februari 2006 11:03 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: bijten en blazen |
|
|
Doet ze dan blazen en bijten vooral op haar kooi? Je hoort vaak dat ze ander gedrag vertonen in/op de kooi.
Doet ze het ergens anders ook?
Ik zou het gedrag negeren, en als ze het vooral op haar kooi doet, ergens anders gaan oefenen. (Later weer op de kooi)
Succes!  |
Woensdag 15 Februari 2006 12:13 pm |
|
|
|
|
marlies
Beginnende vlieger
Zit het in de lucht ?
Juul is ook bijteriger als normaal, maakt niet uit in z`n kooi of op het speeltoestel.Ik ga ook gewoon door waar ik mee bezig was, dan inene gaat het koppie omlaag en wil hij gekroeld worden.
Maar mag je dan niet zeggen dat het niet de bedoeling is dat hij bijt ? Of bedoelen jullie met negeren niet weg gaan als hij bijt ? |
Woensdag 15 Februari 2006 1:40 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Helemaal negeren, dus niet weggaan (mss wil hij dat juist? ), maar net doen of hij niet bestaat. Als ie echt niet wil dat je weggaat kun je wel weer weglopen bij t negeren is mijn ervaring |
Woensdag 15 Februari 2006 9:44 pm |
|
|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
ze doet het steeds als we onze vinger richting haar bewegen, dan strekt ze zich al uit om te blazen en bijten, we negeren dit echt en dan komt ze uiteindelijk wel op de vinger zitten. ze heeft een heel eigen willetje denk ik...  |
Woensdag 15 Februari 2006 11:11 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:58 am
|
|
|
|
|
|