|
|
|
carine
Eitje
| bijten |
|
|
sinds boke gisteren voor de eerste maal uit zijn is geweest doet hij niks anders of bijten dat heeft hij nooit gedaan maar nu bijt hij echt hard vandaag hebben we nog eens geprobeerd en hij heeft weer serieus gebeten hoe moeten we hem dat nu afleren we vinden dat erg hoor daar hij voor hij eruit mocht veel liever was
groetjes carine |
Zondag 12 Februari 2006 7:12 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
mischien heb hem te weinig aandacht gegeven ik zou het eiglijk niet weten |
Zondag 12 Februari 2006 7:44 pm |
|
|
Bimar
Beginnende vlieger
|
|
|
Zoals ik het begrijp is hij nog nooit uit zijn kooi geweest ?
Dan is dat natuurlijk nieuw, en onbeschermt voor hem, zijn KOOI is ZIJN VEILIGE PLEKJE.
Dus hij was opeens weg uit die veilige omgeving, dat is hij niet gewent, hij is dan bang, hij moet wennen, en wil dat niet nog eens mee maken.
Wat dan een goeie optie is: Je kan hem regelmatig uit de kooi halen, begin met korte periode`s, en als hij eruit is, ga je rustig zitten met hem op de bank, ik neem aan dat hij in de woonkamer staat, die omgeving kent hij al. en dan pak je iets lekker erbij, waar hij gek op is, een nootje, of een stukje fruit maak niet uit, iets waar hij gek op is, en dat geef je hem, en heel rustig tegen hem praten(goedzooooo, grote jongeeeee) etc. niet te veel willen ineens, met je handen, en met 5 personen er omheen gaan staan. als dit dan aardig goed ga, dan neem je hem mee door de woonkamer, laat je hem de straat zien, en de dingen in huis, of je loopt door het huis heen, alles heel rustig.
Dit zal je toch regelmatig moeten doen, en je zal veel geduld moeten hebben. |
Zondag 12 Februari 2006 8:37 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Voor t eerst uit de kooi? Of voor t eerst zo bijten? Mss is t de tijd van t jaar? Guano is ook zo lekker bezig...die heeft al helemaal zin in de lente ofzo? Luidruchtig en bijterig en maar proberen te nestelen in mn kleren  |
Zondag 12 Februari 2006 10:37 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 5:23 pm
|
|
|
|
|
|