Ik ben ook nieuw en heb sinds 3 weken een bonte boer (Isa) echt een schatje we weten niet veel van haar alleen dat ze 6 jaar bij een vrouw heeft gewoond en dat die allergies werd.
Het probleem is dat mijn man alles met haar kan doen maar ik niet, ze komt wel bij me zitten maar ik mag haar niet aaien gaat dit over en wat kan ik doen om onze verhouding te verbeteren. Groetjes Stephanie
jou verhaal herken ik bij ons grijsje...
ik kan namelijk alles met ons cocootje... en mn vriend helemaal niets..
ik heb deze vraag ook hier op het forum voorgelegd....
en ik heb de reacties gehad....
wij oefenen namelijk nu dat mn vriend coco op zn hand probeerd te nemen in een onbekende ruimte voor de vogel... slaapkamer... keuken.. enz... omdat dat voor de vogel een onbekende ruimte is zou hij altijd na je toe gaan!!
probeer hem op deze manier op je hand te laten stappen...
en nee het wil echt niet al na 1x dus heel veel oefenen!!
zo is het mij verteld en ik moet zeggen het werkt echt
en zorg dat de vogel bij het oefenen niet hoger is als jezelf...
kan dus bijvoorbeeld ook op de tafel...
sucses ermee
oh las het wel een beetje verkeerd
sorry hahaha!!
ik zie dat ze wel bij je wil zitten maar je haar niet mag aaien
begin bij dr snaveltje... en ga steeds iets verder... laat ze het toe... zeg dan GOEDZO! of geef dr wat lekkers...
zo zijn we hier een heel eind gekomen
maareuihm.. coco laat zich ook niet overal aaien... maja... dat willen wij ook niet hebben van iedereen he die dat bij ons zou doen
Bedankt voor je snelle reactie
Ik heb het net gelijk met haar geoefend in de slaapkamer (daar was ze nog niet geweest)
Nou moet ik zeggen ze heeft een goeie dag vandaag maar het ging heel goed nog effe een vraag wanneer kan ik met haar naar buiten
nouja zoals ik het hier lees kunnen ze nu ook wel even na buiten af en toe... ze hebben namel;ijk veel frisse lucht nodig...
maar als het iets waremer is dan gaat mn cocootje bijna hele dagen na buiten... als ik thuis ben dan he hahahaha
maar heb je dr gewiekt ? of heb je een tuigje ???
ja goedzo! doe dat een paar keer op een dag en ga dan samen met dr na de kooi toe... dan went ze er echt wel aan
hahah ja leuk he als je vaak genoeg komt dan ben je zo een eraren vlieger hahaha
ja over dennis komen niet zulke goeie verhal;en dat klopt
maja daarom zal het tuigje vast wel goed zijn tog...
veel su6 met je gaai en met het oefenen
quote:Originally posted by vhouten
Ja ze is gewiekt maar ze vliegt nog best ver dus een tuigje besteld bij dennis maar daar hoor ik verschillende dingen over
Ik zie net dat ik een eitje ben da's grappig
hallo welkom hier op het forum.
een bbtje leuk.
ik heb er ook eentje.
ik heb ook een tuigje voor catootje maar dat vind ik en catoo zelf geen succes hoor.
misschien toch beter laten wieken en dan zonder tuigje naar buiten.
Leuk ook een bbtje ga je vaak met hem naar buiten en vliegt ie dan niet weg.
Ik heb de mijne nog maar net en ben over enthousiast en wil alles proberen dus ook naar buiten, maar misschien moet ik daar nog effe mee wachten.
hallo vhouten
leuk ook een bonte boertje ik heb er ook een vn zo drie maanden oud
hij is erg tam en heel lief ik hoop dat je er veel plezier mee mag beleven
hoe oud is het bonte boertje en hoe ziet hij er uit
groetjes ali
Ze is 6 jaar en ik heb haar pas 3 weken ze moet nog erg wennen best wel zielig eigenlijk als je 6 jaar bij iemand mag wonen en dan ineens weg moet.
En ik wil alleen maar laten zien dat ik van haar hou en d'r dood knuffelen maar dat wil ze natuurlijk niet logisch ze vind alles nog stom we hebben een pracht van een klimboom voor haar gemaakt nou die vind ze ook stom.
Ze heeft wel iets heel stoers gedaan vandaag namelijk zelf uit de kooi gekomen ja ja het is een begin
Ze moet gewoon erg wennen misschien. Probeer dingen heeeeel leuk te maken door zelf als een overdreven debiel het leuke te vinden. Niet aankijken, gewoon zelf gek doen. Vaak worden ze daar gewoon erg nieuwsgierig van!
Leuk ook een bbtje ga je vaak met hem naar buiten en vliegt ie dan niet weg.
Ik heb de mijne nog maar net en ben over enthousiast en wil alles proberen dus ook naar buiten, maar misschien moet ik daar nog effe mee wachten.
Groetjes Stephanie en Isa
ze vliegt niet weg hoor. ik heb ze goed laten wieken en kan echt niet vliegen. ik neem ze niet zo heel vaak mee naar buiten en nu al helemaal niet met de vogelgriep.
maar gras vind ze geweldig om over te lopen hahaha. kriebeld denk ik aan haar buikje.
Zondag 12 Maart 2006 11:17 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:01 pm