bijten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
era
Kuikentje

bijten  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

ik heb effe een vraagje, sinds vorige week als Koko los op de kooi zit, wil hij nog wel eens vrij agressief reageren Sad

hij komt dan met uitgeslagen vleugels op je af, en hakt dan naar je, hij maakt dan ook een soort sissend geluid.

Hoe kan ik daar het beste mee omgaan, hij is even daar na ook weer erg vriendelijk.

Groetjes
Boudewijn
Bericht Dinsdag 19 April 2005 11:06 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Vooral op de kooi kunnen papegaaien aggressief reageren,ten eerste is het hun veilige huisje en ten tweede zitten ze relatief hoog op de kooi.
Gewoon negeren,probeer bijten te voorkmen en laat hem gewoon opstappen.Zet hem ergens anders neer,bv. op een speelboom.Je zult zien dat hij daar heel wat vriendelijker reageert Wink Zorg wel dat je speelboom niet hoger is dan borsthoogte Exclamation
Bericht Dinsdag 19 April 2005 12:16 pm
era
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Heijtje
Vooral op de kooi kunnen papegaaien aggressief reageren,ten eerste is het hun veilige huisje en ten tweede zitten ze relatief hoog op de kooi.
Gewoon negeren,probeer bijten te voorkmen en laat hem gewoon opstappen.Zet hem ergens anders neer,bv. op een speelboom.Je zult zien dat hij daar heel wat vriendelijker reageert Wink Zorg wel dat je speelboom niet hoger is dan borsthoogte Exclamation

oke bedankt voor het advies Very Happy

groetjes
Boudewijn
Bericht Woensdag 20 April 2005 1:27 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Toen ik mijn eerste gaai, Rocky, modern aan het maken was, had ik hetzelfde probleem. Zogauw ik mijn arm op de kooi lag om hem op te laten stappen,hakte hij op mijn arm in.Ik trok een dik vest aan om te voorkomen dat hij mij zeer deed.Op een gegeven moment heb ik een dummy gepakt,zo'n ding die je weggooit voor de hond om te halen.Rocky vond de dummy doodeng.Ik legde mijn rechterarm op de kooi en ik bewoog de dummy vanaf zijn achterkant naar voren.Als een sneltrein stapte Rocky op mijn arm,zonder dat hij mijn arm aanviel.Binnen een paar dagen was de dummy niet meer nodig.Ook op de kooi is hij niet meer agressief.Of het de goede manier was,ik heb geen flauw idee, maar het heeft wel heel goed geholpen Wink
Bericht Woensdag 20 April 2005 1:49 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hahaa wat een goeie met die dummy Very Happy
Ik deed bij Tommy eerst een krant om mn arm Rolling Eyes En heb hem een paar keer naar een strak gebalde vuist laten bijten. Daar krijgen ze namelijk niet zo snel grip op. Let wel...niet snel! maar t kan wel! zon velletje AUWWWWW! Mad Verder had ik hem de eerste tijd echt heel laag zitten, bijna op de grond als ik met hem bezig was Razz
Bericht Woensdag 20 April 2005 7:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Als ze agressief blijven op de kooi wordt er geadviseerd om de poten onder de kooi in te korten, zodat de kooi niet hoger is dan borsthoogte Wink Dus laaghouden was goed bedacht.
Bericht Woensdag 20 April 2005 7:51 pm
h.jong
Eitje

Reageer met quote  

Ik wordt door Sjefke behoorlijk uit geprobeerd en volg nu de 5 stappen van Hooimeijer. Maar ik ging te snel van start zodat Sjefke nu niet meer opstapt en bang voor me lijkt te zijn.En....probeert te bijten naar m'n hand. ( alleen als hij uit de kooi is).
Zou dat dummy truckje ook hier van toepassing kunnen zijn? Of moet ik langzamer "stappen"?
Bericht Maandag 9 Mei 2005 5:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Hoe benader je Sjefke, ga je recht op hem af, kijk je hem aan? Dat zijn namelijk 2 heel bedreigende dingen voor een gaai.Leid hem af met een speeltje, laat hem voelen maar vertel er duidelijk bij dat het van jou is dus hij mag voelen en niet hebben.Houd het speeltje binnen zijn zicht en vraag hem op te stappen, als hij het doet zonder bijten, goedzooooo!!! Dat is knap zeg,nu mag jij even met mijn speeltje spelen Wink
Blijft hij bijten zou een dummy inderdaad een oplossing kunnen zijn, wel één van canvasstof zodat ze zich goed kunnen vasthouden.
Bericht Maandag 9 Mei 2005 5:41 pm
h.jong
Eitje

Reageer met quote  

Ik ben dus afgelopen woensdag bij Hooimeijer geweest zoals je waarschijlijk al begreep. Sjefke vertoonde opeens vreemd gedrag. Stapte eerst wel op, maar opeens was dat over. Ik heb geleerd dat dat mijn houding is die dat veroorzaakt. Hij moest mee in de kattenmand naar Meppel. Ik kreeg hem alleen in die mand door hem met een handdoek uit de kooi te halen. Dat was grote paniek, want hij is erg bang voor de handdoek. Ik ben erg blij dat ik gegaan ben want we kunnen er nog veel plezier van hebben. Maar....ik zit dus in het beginstadium van de training, zeg maar. En Sjefke is gewoon achterdochtig bij alles wat ik nu doe. ( dat doet pijn...)
Ik heb geleerd om hem van opzij te benaderen. Deed ik eerst niet natuurlijk, wist ik veel.
Maar opstappen zonder uithalen, ho maar. Hij is uit angst nog steeds de baas....
Maar waarschijnlijk wil ik te snel, maar ik wil zo graag met hem naar buiten en leuke dingen doen.
Bericht Maandag 9 Mei 2005 5:53 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Misschien is dat de oplossing, opstappen en meteen naar buiten lopen.Hij zal zoveel nieuwe enge dingen zien dat ie wel linker uitkijkt om je te bijten.Op dat moment ben je zijn grote steun en toeverlaat. Hij is tenslotte gekortwiekt, heb je geen tuin waar je het kunt proberen?? Vertel hem dan wel wat je allemaal ziet, plantjes, vogeltje....Hoor je dat???

Je komt er wel hoor Wink Oefening baart kunst Exclamation
Bericht Maandag 9 Mei 2005 6:02 pm
h.jong
Eitje

Reageer met quote  

Bedankt, ik kan wel wat steun gebruiken. Ik besef ook dat het niet in een week gepiept zal zijn. Maar ik ben wel gek op die vogel en mis zijn aanhaligheid.
Bericht Maandag 9 Mei 2005 6:09 pm
era
Kuikentje

Reageer met quote  

Hoi,

ik doe nu met Koko als hij wil bijten , steeds op nieuw op stappen, haal hem dan van de kooi, door middel van opstappen, loop dan met hem rond en laat hem steeds van de ene stok op de ander stappen en prijs hem dan de hemel in.
Laat ook intussen de pasgeboren pups zien en die vindt hij prachtig Very Happy

als hij niet op wou stappen op de kooi, dan gebrijkte ik 2 stokken 1 voor zijn borst en de andere duwde ik zachtjes tegen zijn staart.
Hij is nu zover dat als ik hem op wil laten stappen dat en ik tik op de stok en zeg stap op, Koko stapt hij vrijwel direct op,

Groetjes
Boudewijn
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 2:40 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat goed Boudewijn!
Zo voorkom je bijten en zet je toch door! Very Happy

Wat lief dat hij de pups leuk vindt...heb je een foto van hem met de kleintjes? Wink Lijkt me zoo schattig!
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 8:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Heijtje
Misschien is dat de oplossing, opstappen en meteen naar buiten lopen.Hij zal zoveel nieuwe enge dingen zien dat ie wel linker uitkijkt om je te bijten.Op dat moment ben je zijn grote steun en toeverlaat. Hij is tenslotte gekortwiekt, heb je geen tuin waar je het kunt proberen?? Vertel hem dan wel wat je allemaal ziet, plantjes, vogeltje....Hoor je dat???

Ik denk dat dit inderdaad wel een goede tip is.. Smile Heb ik hier ook gedaan met het niet-tamme grijsje.. Ging perfect! Smile
Ennuh, met Cherry ging dat ook goed! Gewoon het pad op hier (zonder auto's)
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 9:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik snap dat je z'n aanhaligheid mist.. Maar, probeer er niet teveel mee te zitten. Tenminste, probeer het niet te laten merken aan je vogel..

Als ik hier laat merken dat ik iets erg vind zoals het plukken wordt er juist misbruik van gemaakt.. Crying or Very sad
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:01 pm
  Berichten van afgelopen: