|
|
|
Ziya
Moderator

Meteen hard, |
Woensdag 4 Oktober 2006 10:40 pm |
|
|
Bogucci
Vlieger
|
Oei, dat is minder. |
Donderdag 5 Oktober 2006 7:08 am |
|
|
|
|
Ziya
Moderator

Hij kan niet al te hard bijten,
Maar ik wil toch dat die daarmee stopt  |
Donderdag 5 Oktober 2006 10:38 am |
|
|
Bogucci
Vlieger
|
Begrijp ik volkomen. Ik zou het ook niet prettig vinden wanneer TT of Pimpel dit gedrag zou vertonen. |
Donderdag 5 Oktober 2006 11:18 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Kan je hem afleiden met iets anders? Dat doe ik ook met Wheezy. DIe heeft ook wel eens last van hardsnaveligheid!
(Ik heb vaak iets bij de hand en als hij daarin bijt beloon ik hem) |
Vrijdag 6 Oktober 2006 10:03 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Guano bijt zachtjes omdat ie me lief vindt Draait dan zn hele koppie rond terwijl hij in mn vingers of oor bijt
Maar ik heb t liever niet, want soms gaat hij harder bijten. Niet te veel aaien en knuffelen werkt dan t beste (MOEILIJK ) |
Vrijdag 6 Oktober 2006 10:44 pm |
|
|
|
|
Ziya
Moderator

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Kan je hem afleiden met iets anders? Dat doe ik ook met Wheezy. DIe heeft ook wel eens last van hardsnaveligheid!
(Ik heb vaak iets bij de hand en als hij daarin bijt beloon ik hem)
Kan wel afleiden,
Hij zoekt vaak zachte plekken om te bijten,
Als hij in mijn oor bijt dan gaat die met z'n kop heen en weer  |
Zaterdag 7 Oktober 2006 2:11 am |
|
|
Ziya
Moderator

quote:
Originally posted by Tommy
Guano bijt zachtjes omdat ie me lief vindt Draait dan zn hele koppie rond terwijl hij in mn vingers of oor bijt
Maar ik heb t liever niet, want soms gaat hij harder bijten. Niet te veel aaien en knuffelen werkt dan t beste (MOEILIJK )
Ik had mijn vingers ook nat gemaakt, toen begon hij te likken.. |
Zaterdag 7 Oktober 2006 2:12 am |
|
|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
|
|
|
En als je nu eens een rammeldoosje met wat vogelveilig speelgoed bij de hand houd? Elke keer als hij probeerd te bijten rammelen met het doosje en een beetje mysterieus doen over wat er in zit?? ( Owww, kijk eens mooi, allemaal voor mij, heeeel misschien dat jij er ook wel wat van mag hebben!) Een beetje van hem afsluitend, en doen alsof die speeltjes op dat moment het aller aller belangrijkst voor je zijn.
Die van mij kan daar ABSOLUUT niet over, en wil dan ook weten wat het is, en er ook mee spelen, en over het algemeen is hij dan totaal vergeten waar hij nu eigenlijk mee bezig was. En als hij er dan mee gaat spelen natuurlijk weer helemaal de hemel inprijzen.
Op die manier heb ik vervelende dingen bij mijn kaketoe met name aangepakt toen hij in de puberteit kwam. Hij had toen al redelijk snel door dat het leuker is om iets te doen wat ik graag wilde ( spelen met de speeltjes) als iets doen wat niet mocht ( aan mijn kleren trekken bijvoorbeeld) omdat ik hem in dat laatste geval alleen maar negeerde, of terug zette in de kooi en vervolgens voor een tijdje negeerde. |
Zaterdag 7 Oktober 2006 6:46 am |
|
|
Ziya
Moderator

Ja met zoiets afleiden helpt wel!
Hij is erg nieuwsgierig, |
Zaterdag 7 Oktober 2006 12:54 pm |
|
|

|
|