Hallo allemaal ik heb sinds een week een bonte boertje genaamd Jodi nu sinds twee dagen komt hij op mijn schouder zitten en bijt in mijn gezicht ben nog heel onervaren met papegaaien en weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet kan iemand mij helpen wat ik hier aan kan doen
Hay Welkom hier! Ik ben t met J&J eens...niet meer op jullie schouder laten Alleen niet persee om de rangorde, maar pomdat ze dan in je gezicht kunnen bijten en je t minder goed ziet aankomen Bij mij mogen ze soms op mn schouder...maar ze moeten er zonder morren weer af komen en t is niet hun recht daar te zitten Ik zag in je andere topic dat je vriend appel uit zn mond liet eten? ook dat zou ik niet meer doen. Papegaaien moet je opvoeden, anders walsen/bijten ze zo over/door je heen Maar gelukkig is het nooit te laat om daarmee te beginnen en iedereen laat wel eens een steekje vallen
hallo welkom hier op het forum.
weer een bbtje leuk hoor.
ik sluit me bij de rest aan wat betreft op de schouders zitten.
hoewel mijn bbtje ook wel regelmatig op mijn schouder zit hoor
maar als ze dan vervelend wordt moet ze eraf.
Donderdag 1 Juni 2006 8:18 am
Bas Schurink Vlieger
Welkom hier.
Wat de rest al aangeeft is het op je schouder zitten niet zo verstandig.
Ik zou die situatie zo veel mogelijk voorkomen als ik jou was
Welkom op deze site. Mijn bonte boer Fredje probeert ook wel eens om mij te bijten. Ik tik hem dan op zijn snavel (niet te hard, is een gevoelige plek!!) en zeg krachtig foei en nee. Als hij dan nog niet wil luisteren, gaat hij direct naar zijn kooi terug. Een uurtje of zo helemaal negeren en ik heb weer de liefste vogel die je je maar kunt voorstellen.
Donderdag 1 Juni 2006 11:45 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:01 pm