bijtende papegaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
bregina
Net uit het ei

bijtende papegaai  Reageer met quote  

bijtende papegaai.

We hebben al 14 jaar een grijze roodstaart in bezit, een mannetje. Cooco Beet in begin ook , maar is nu zo tam als een lammetje.
Sinds 6 weken hebben we lotte erbij. EEn dame van 7 jaar oud ,die in de loop der jaren als een bazig vrouwtje heeft geleefd. Het hele gezin had ze onder controle. Maar de mannen vind ze eindeloos.
Mijn man dus ook, maar hoe langer ze er is , hoe agressiever word ze als ze in de kooi is naar mij en naar coco. Buiten de kooi kan ik alles met haar.
Normaal als een nieuwe vogel in een kooi komt, dan geeft meestal de oude vogel problemen, maar nu is het echt anders om.

We hebben inmiddels de kooi door 2 gedeeld, zodat coco is vrijheid heeft. Nu durft hij weer boven in de kooi te komen.
Graag jullie adviezen.

Groetejs bregina
Bericht Zondag 13 Augustus 2006 7:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

(Kan iemand dit topic verplaatsen? Smile )

Ik denk dat je de 2 grijsjes niet bij elkaar had moeten zetten Bregina Smile . 2 Vogels worden lang niet altijd vriendjes...en als ze het niet echt fijn vinden in 1 kooi...dan kunnen ze misschien ook een beetje vervelend gaan doen? Wink In iedergeval zou ik erg veel buiten de kooi gaan trainen...want dat gaat blijkbaar erg goed Very Happy . Dat je nieuwe grijsje nu steeds meer gaat bijten kan betekenen dat ie zich meer thuis voelt dan eerst, maar tegelijkertijd ook dat hij niet heel gelukkig is met zn 2en in die kooi. Ik zou haar dus een eigen plek geven ...weet niet of t opdelen van de kooi genoeg was om haar een rustig "eigen plekje" gevoel te geven?

Ik weet niet hoe consequent jullie zijn en hoe je op t bijten reageert? Verergering kan nml ook betekenen dat je op de goede weg bent...dan zijn het zeg maar zn laatste pogingen om te kijken of ze echt geen succes heeft met dit gedrag en dan gaat het over na een tijdje over. Aan de andere kant...bij verkeerde reacties van jullie wordt het ook erger...en dan gaat het daarna niet over Rolling Eyes Misschien kun je meer informatie geven? wie weet komen we er met zn allen achter wat er precies aan de hand is Smile
Bericht Zondag 13 Augustus 2006 8:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sluit me helemaal aan bij Tommy!!
Ik denk dat twee aparte kooien het beste is.

Ben eens benieuwd naar het verdere verloop!!
Bericht Zondag 13 Augustus 2006 8:57 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik ben helemaal eens met Tommy. Veel aan de gang buiten de kooi en consequent zijn!
Succes!
Bericht Maandag 14 Augustus 2006 11:17 am
bregina
Net uit het ei

Reageer met quote  

het duurde ff, maar ik ben ook een beetje te druk. Lotte (de laatste) is een dame van 7 jaar. Komt bij een opa en oma vandaan die heelveel met haar kletste, maar oma beet ze altijd. Heeft een poos bij een dochter (6 maanden), gewoont omdat ze de erfenis aan oma ,Grijze dame ,erg beet.
maar de dochter kreeg een pup, dus lotte weer terug naar oma. En daar beet ze oma en de erfenis weer. In de jaren heeft ze ziche erg dominant op gesteld, en beet iedereen die ze niet mocht. Zat altijd bovenin de kooi, hoger kon ze niet. Dus ze heeft ze echt als een dominante doos ontwikkeld.
coco; heb ik 10 jaar geleden via mijn werk gekregen , beet en gilde in begin ook , maar dat doet hij helmaal niet meer. Iedereen kan hem aaien. Maar als je twijfeld, dat zie je zijn ogen veranderen, en dat sta ik niet meer voor hem in.
De kooi waar ze allebei in zitten is een essegi, dus heel groot. Dus door de midden hebben ze ook nog genoeg ruimte. Het is nu ook rustiger en lotte wordt al iets minder aggressief naar mij. Kan nu langs lopen zonder dat ze agressief is. Hebben jullie nu genoeg informatie over de grijsjes?
Nu nog over mij; ben al 20 jaar paraveterinair en doe sinds kort curcus gedrag van papegaaien. Ik weet al heelveel, maar als het je eigen vogels zijn, dan is het toch anders.
Sinds ik op dit forum ben, heb ik de indruk, dat hier heelveel mensen zitten die er heelveel van weten. Want theorie is leuk, maar prijktijk is meestal heel anders.En dat kom je hiet tegen. Bedankt allemaal.
Bericht Woensdag 16 Augustus 2006 7:29 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dominantie of verwend en tot nu toe altijd zn zin gekregen...dat is wel een verschil Wink Of dominantie bestaat bij papegaaien wordt tegenwoordig namelijk ernstig betwijfeld Smile Maar ik denk echt dat je er goed aan gedaan hebt de kooi te splitsen Very Happy

Je doet een gedrags cursus papegaaien zeg je...maar heb je (dan nog) niet geleerd dat aaien geen gaaien ding is? En al helemaal niet door "iedereen" Aaien is niet t doel...maar is juist iets wat je moet beperken Wink Sommigen zien t namelijk als partner gedrag en anderen laten het toe omdat ze niet anders kunnen ...maar genieten er niet van. Beide dingen zijn niet echt oke Embarassed

Met geduld, opvoeding en als ze meer gewend is komt t met Lotte vast goed joh. zoiets gaat niet in 1 keer Wink
Bericht Woensdag 16 Augustus 2006 8:00 pm
bregina
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi hier was ik weer.
Gisteravond kwam ik thuis van mijn werk en zat mijn man met coco en lotte op zijn arm. coco zat bovenaan en lotte erg groot gemaakt eronder. Ze was dus hoger coco, want die zat ineen gedoken.
Na de stutiatie bekeken te hebben, gaf ik het advies, doe coco op je schouder.
Oei dat gaf reactie ; lotte probeerde nog groter te worden, en coco ging zich duidelijk op zijn gemak voelen. Want hij was toch hoger . Na deze situatie komt coco ook weer hoger in zijn kooi. In lotte haar gedeelte kan ze nooit hoger zitten dan coco.
Wat hij al een lange tijd niet deed. Dus er zijn vorderingen met de gaaitjes. Ze zitten nog wel gescheiden.
Over dominantie onderwerp; die doos is gewoon heel erg verzekerd in de loop der jaren, want ze was iedereen de baas, Je moet gewoon bijten en dan doen ze precies want je wil.
Bij honden bestaat ook geen dominantie (alleen in een groep), maar buiten met ander honden is hij gewoon ook heel verzekerd.
Tot zover het verslag van de gaaien.
Groetjes bregina
Bericht Woensdag 23 Augustus 2006 7:31 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:02 pm
  Berichten van afgelopen: