ik vroeg me af of het bijten van een papegaai helemaal is af te leren? Harry is 3 jaar en hij bijt eigenlijk alleen als hij schrikt of bang is. hij is hier nog geen 2 weken en ik moet zeggen hij begint al aardig te wennen. Maar hoe moet je reageren als hij bijt, en dus hoe leer ik dit gedrag af? Of zal dit vanzelf minder worden als hij hier langer is?
als hij bijt moet je dit negeren (teminste als je kunt hahahahaha als mijn coco bijt kan ik het dus niet negeren want dat doet echt zeer)
waarschijnlijk is het wel af te leren hoor. en vooral door te negeren.
of afleiden voor hij wil bijten maarja dan moet je datwel weten.
Bijten proberen te voorkomen kan ook hoor. Zo bouw je rustig vertrouwen op en kun je langzaam aftasten wat wel en niet gaat. Hoe meer ze bijten...hoe erger t vaak wordt Tenzij je er totaal niet op reageert...maar dat is vaak niet makkelijk Bijt hij bv als hij op je hand zit, dan kun je eerst ook een stok nemen Bijt hij bij t opstappen...dan zou ik eerst proberen of hij ook bijt als je heel zeker doorduwt...niet wegduwen hoor, maar heel zeker je hand tegen zn borst duwen. Bijt hij dan ook, dan zou ik voorlopig een stok nemen en tussendoor oefenen met t opstappen op de hand