bijtgedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
tasja123
Eitje

bijtgedrag  Reageer met quote  

ik vroeg me af of het bijten van een papegaai helemaal is af te leren? Harry is 3 jaar en hij bijt eigenlijk alleen als hij schrikt of bang is. hij is hier nog geen 2 weken en ik moet zeggen hij begint al aardig te wennen. Maar hoe moet je reageren als hij bijt, en dus hoe leer ik dit gedrag af? Of zal dit vanzelf minder worden als hij hier langer is?
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 6:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als hij bijt moet je dit negeren (teminste als je kunt hahahahaha als mijn coco bijt kan ik het dus niet negeren want dat doet echt zeer)
waarschijnlijk is het wel af te leren hoor. en vooral door te negeren.
of afleiden voor hij wil bijten maarja dan moet je datwel weten.
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 6:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik sluit me aan bij Kadoes!!

Coco heb ik me gewoon constant laten bijten,het wordt steeds minder,maar het is erg pijnlijk!!
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 7:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Bijten proberen te voorkomen kan ook hoor. Zo bouw je rustig vertrouwen op en kun je langzaam aftasten wat wel en niet gaat. Hoe meer ze bijten...hoe erger t vaak wordt Wink Tenzij je er totaal niet op reageert...maar dat is vaak niet makkelijk Laughing Bijt hij bv als hij op je hand zit, dan kun je eerst ook een stok nemen Smile Bijt hij bij t opstappen...dan zou ik eerst proberen of hij ook bijt als je heel zeker doorduwt...niet wegduwen hoor, maar heel zeker je hand tegen zn borst duwen. Bijt hij dan ook, dan zou ik voorlopig een stok nemen en tussendoor oefenen met t opstappen op de hand Wink
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 9:31 pm
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja dat is moelijk tasja... Coco heeft me nooit gebeten (alleen in mn neus zoals op mn pagina ziet hahaha maar dat is speels) Wink

maar zoals vele hier weten heb ik voor 2 maand terug eentje bijgekocht van 18 jaar en die is niet handtam en kan ook heel gemeen bijten Embarassed

had jullie nog niet verteld dat mn vriend ermee na de dokter is geweest !!! Shocked bloede joh Shocked
Bericht Zondag 10 September 2006 10:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Woww ilona Shocked Dat klinkt wel heftig Sad . Wat heeft de dok eraan gedaan? Moest t gehecht worden ofzo?

Ennuhh...tasja? Hoe gaat t nu met Harry? Very Happy
Bericht Zondag 10 September 2006 10:35 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:02 pm
  Berichten van afgelopen: