binkie bijt veren kapot

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Assie
Vlieger

binkie bijt veren kapot  Reageer met quote  

hallo

binkie gaat al 3 weken mee naar de camping en gaat perfect
overdags zit hij op zijn spiraal voor het raam te fluiten en kletsen
's avonds gaat hij in de bench naar binnen.
sinds vandaag knaagt hij echt veren kapot,zoals zijn rode staart veren
hij zit zich eerst te verzorgen en dan hoor je echt geknaag aan een grote veer
er zijn er al 3 kapot en ook een paar grote grijze veren
hij doet het alleen bij staart en rug
ik denk dat hij zijn eigen kooi mist,kennisen zeggen stress,omdat hij in andere kooi zit
hebben jullie enig idee of het door de rui komt of idd gemis van eigen kooi of stress?????
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 6:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Zit Binkie in de rui? Dan zou dat namelijk wel eens heel goed de oorzaak kunnen zijn. Ik ken meerdere grijsjes (waaronder helaas Joris) die dat ook doen/hebben gedaan.
Wat makkelijk is en goed helpt zijn druppels van de Versele-Laga om ze door de rui heen te helpen. Dit moet je 2 keer in de week in het drinkwater doen.
Maar goed, aan die tip heb je alleen wat als hij in de rui zit...
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 7:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

binkie is idd in de rui,en er zitten bij zijn rode staartveren ook nieuwe rooie veertjes
als hij zich uit schud lijkt het wel een kussengevecht
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 7:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dan denk ik [en hoop het ook, want dat is minder erg dan stress e.d. volgens mij] dat het van de rui komt.
Ik zou hem dan die druppeltjes geven. Die helpen goed. Elke dag ff lekker douchen helpt ook erg goed.
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 8:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

waar kan ik d druppels halen?
1 nadeel binkie is als de dood voor water hahahah
als ik de plantenspuit pak,rent hij snel weg
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 8:09 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

http://www.zooplus.nl/shop/vog.....nen/131358

Hier bijvoorbeeld, als het goed is krijg je via deze link meteen de druppels al te zien.
Je zou ook ff bij de dierenwinkel kunnen kijken. Bij ons in de buurt (naja, 15 km verderop) die hebben ze ook gewoon in hun assortiment. Deze van de Versele-Laga werken in ieder geval wel goed vind ik.

Joris was er ook niet echt zot op, maar bij hem heb ik er maar een spelletje van gemaakt zodat het niet echt douchen is, maar ook spelen.
En hij heeft gewoon pech, want als hij moet douchen, dan heeft hij pech en zal hij toch moeten. Laughing
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 8:14 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
Ik ken meerdere grijsjes (waaronder helaas Joris) die dat ook doen/hebben gedaan.

Ai, dat heb ik ook gemist... jammer, maar gelukkig heb je die druppels gevonden die hem schijnen te helpen... ik vraag me af hoe dat komt... of het zo jeukt en ze er niet tegen kunnen, maar alle papegaaien hebben jeuk als ze in de rui zijn... vreemd.

Kunnen jullie voor mij de samenstelling van die druppels voor mij posten? Het zou op het flesje/op de verpakking moeten staan, als het goed is... mijn dank is groot Smile
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 8:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Doe ik morgen even voor je..als ik het vergeet, stuur ff een reminder naar me!!
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 8:47 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Deal Ja
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 9:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Heej Shi, waar bleef nou al die tijd je reminder???? Twisted Evil

Dit stond op de site...

Productvoorstelling

Oropharma Muta-Vit Liquid is een vloeibaar mengsel van vitaminen en aminozuren, verrijkt met methionine en cysteïne. Dit product is speciaal aangewezen voor de rui. Veren zijn voornamelijk opgebouwd uit hard eiwitweefsel (keratine). Tijdens de rui hebben vogels een verhoogde behoefte aande bouwstenen van dit eiwit namelijk methione en cysteïne. Muta-Vit, een combinatie van deze twee zwavelhoudende aminozuren aangevuld met noodzakelijke vitaminen, zorgt voor een sterk, gezond en mooi verenkleed.

Gebruiksaanwijzing

15 druppels Muta-Vit Liquid in 50 ml zuiver drinkwater. Telkens vers aanmaken.

Tijdens de rui om de opbouw van de veren te bevorderen: driemaal per week.

Bij de voorbereiding op het tentoonstellingsseizoen: gedurende 4 opeenvolgende dagen.

Na een behandeling met antibiotica of andere geneesmiddelen: gedurende 5 opeenvolgende dagen.

Bij verminderde eetlust door een slechte stofwisseling: gedurende één volledige week.

Formula
Voor de gedetailleerde lijst van alle componenten, zie de bijsluiter in de verpakking.

Ingrediënten

Vitamine A 1500000 IE/kg

Vitamine D3 80000 IE/kg

Vitamine E 15000 mg/kg

Vitamine K3 25 mg/kg

Vitamine B1 250 mg/kg

Vitamine B2 250 mg/kg

Vitamine B6 150 mg/kg

Vitamine B12 1 mg/kg

Vitamine PP 200 mg/kg

Pantotheenzuur 500 mg/kg

Vitamine C 10000 mg/kg

Biotine 3 mg/kg

Choline chloride 20000 mg/kg

DL-methionine 2000 mg/kg

L-lysine 3000 mg/kg

L-tryptofaan 300 mg/kg

L-threonine 840 mg/kg

Cysteïne 100 mg/kg

Arginine 1000 mg/kg

En Assie...hoe is het nu met Binkie?
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 6:22 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

hallo ben ik weer

met binkie en ze staart gaat het prima
ik denk dat het gewoon de rui is geweest Veertje
ben gelijk druppels gaan halen
ik kreeg nog een tip van de dierenzaak Paranoide
ik moest zijn staart insmeren met nagellakremover Nee! Nee! nou niet gedaan hoor
ik heb zijn staart met ui ingesmeerd
er zitten nu allemaal nieuwe kleine rode veertjes,en nog stuk of 5 grote rode

ik was eerst bang dat het stress was,omdat binkie in andere omgeving was,maar was gewoon de rui Nanaaa!

binkie is nog steeds de brutale,onbehouwe kroelkip Hartje
Bericht Donderdag 20 Augustus 2009 7:05 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nagellakremover Shocked wel erg agressief niet? jeetje, daar schrik ik van als ik dat zo hoor. goed dat je het niet hebt gedaan.
ben blij te lezen dat het allemaal weer goed gaat. rui over en vogel weer mooi in de veren en het probleem ook nog opgelost. ga zo door
Bericht Donderdag 20 Augustus 2009 7:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Maar stel je voor dat je mensen hebt die niet zoveel kennen van gaaitjes en er niet bij nadenken dat het wel kwaad kan die nagellakremover, Jezus, die uit de dierenwinkel zou beter zwijgen want hoeveel arme gaaien hebben ze dat al aangedaan dan Evil or Very Mad
Bericht Donderdag 20 Augustus 2009 8:13 am
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Maar stel je voor dat je mensen hebt die niet zoveel kennen van gaaitjes en er niet bij nadenken dat het wel kwaad kan die nagellakremover, Jezus, die uit de dierenwinkel zou beter zwijgen want hoeveel arme gaaien hebben ze dat al aangedaan dan Evil or Very Mad

wil er niet eens aan denken,stelletje maffen
Bericht Donderdag 20 Augustus 2009 10:04 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:02 pm
  Berichten van afgelopen: