blauw gele ara
het is met boundy.
mijn vriendin wilt haar blauwgele ara wegdoen , hij is 4 jaar is het nog doebaar most ik hem nemen, hij kwam altijd naar haar man maar niet naar haar . zou hij ook agesief zijnnaar mij toe.
hij is tam ; maar vrouwen daar heeft hij het zo niet mee
wat moet ik doen , kan ik dat veranderen met mijn geduld en hij plukt een beetje op zijn rug en buik.
Als je echt wilt en je vriendin ook dan kan dat zeker.
het zal veel tijd en geduld kosten, ook dat plukken. en je moet vooral niet bang zijn
Vrijdag 22 Mei 2009 10:23 pm
Sue Moderator
Re: blauw gele ara
Dat is denk ik het belangrijkste.. Ben je bang voor een grote ara snavel? Want als je echt bang bent zou ik er niet aan beginnen. Ara's houden er vaak van om lekker te intimideren.
Ik denk zeker dat hij kan veranderen met de juiste begeleiding en geduld. Eventueel zou je een gedragscursus voor papegaaien kunnen gana volgen. Dat maakt het voor jou makkelijker omdat je dan leert waarom hij doet zoals hij doet
Zaterdag 23 Mei 2009 8:58 am
boundy Net uit het ei
goede morgen ik heb gezegt dat ik het niet ga doen . hij is ook geen vrouwen gewent. hij bijt naar de vrouw van het baasje. gr boundy
jammer maar als je denkt dat dat het beste is. een ara is ook eigelijk geen klein gaaitje en er is dus veel plaats voor nodig en blauwgele ara's houden inderdaad veel van intimideren
Zaterdag 23 Mei 2009 8:56 pm
Sue Moderator
quote:Originally posted by boundy
goede morgen ik heb gezegt dat ik het niet ga doen . hij is ook geen vrouwen gewent. hij bijt naar de vrouw van het baasje. gr boundy
Dat zou eventueel nog wel kunnen veranderen. Vreemde omgeving helpt vaak heel erg goed. Maar als je zelf bang bent zou ik het sowieso niet doen!
Ik zou zeggen niet aan beginnen, een ara is geen beginners vogel. Die als ie een keer te hard bijt het ook nog eens behoorlijke wonden kan geven.
Plus denk ook om het geluid wat ze produceren, als je geluk heb blijft het bij smorgens een half uur en savonds een half uurtje krijsen. Dit is natuurlijk gedrag wat je er bijna niet uitkrijgt.
maar als je er toch voor gaat, het eenkennige krijg je er wel uit. Het veren plukken kan iets lichaamelijks zijn, maar het kan ook komen door te weinig aandacht. Dus dat weet je nooit van te voren.
Succes
Woensdag 27 Mei 2009 5:59 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:02 pm