blauw gele ara

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
boundy
Net uit het ei

blauw gele ara  Reageer met quote  

het is met boundy.
mijn vriendin wilt haar blauwgele ara wegdoen , hij is 4 jaar is het nog doebaar most ik hem nemen, hij kwam altijd naar haar man maar niet naar haar . zou hij ook agesief zijnnaar mij toe.
hij is tam ; maar vrouwen daar heeft hij het zo niet mee
wat moet ik doen , kan ik dat veranderen met mijn geduld en hij plukt een beetje op zijn rug en buik. Vogeltjes
Bericht Vrijdag 22 Mei 2009 9:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Als je echt wilt en je vriendin ook dan kan dat zeker.

het zal veel tijd en geduld kosten, ook dat plukken. en je moet vooral niet bang zijn
Bericht Vrijdag 22 Mei 2009 10:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: blauw gele ara  Reageer met quote  

Dat is denk ik het belangrijkste.. Ben je bang voor een grote ara snavel? Want als je echt bang bent zou ik er niet aan beginnen. Wink Ara's houden er vaak van om lekker te intimideren.
Bericht Zaterdag 23 Mei 2009 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk zeker dat hij kan veranderen met de juiste begeleiding en geduld. Eventueel zou je een gedragscursus voor papegaaien kunnen gana volgen. Dat maakt het voor jou makkelijker omdat je dan leert waarom hij doet zoals hij doet Wink
Bericht Zaterdag 23 Mei 2009 8:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
boundy
Net uit het ei

Reageer met quote  

goede morgen ik heb gezegt dat ik het niet ga doen . hij is ook geen vrouwen gewent. hij bijt naar de vrouw van het baasje. gr boundy
Bericht Zaterdag 23 Mei 2009 9:05 am
 Gebruikers profiel bekijken  
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

jammer maar als je denkt dat dat het beste is. een ara is ook eigelijk geen klein gaaitje en er is dus veel plaats voor nodig en blauwgele ara's houden inderdaad veel van intimideren
Bericht Zaterdag 23 Mei 2009 8:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by boundy
goede morgen ik heb gezegt dat ik het niet ga doen . hij is ook geen vrouwen gewent. hij bijt naar de vrouw van het baasje. gr boundy

Dat zou eventueel nog wel kunnen veranderen. Vreemde omgeving helpt vaak heel erg goed. Maar als je zelf bang bent zou ik het sowieso niet doen!
Bericht Zondag 24 Mei 2009 6:51 am
arnootje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik zou zeggen niet aan beginnen, een ara is geen beginners vogel. Die als ie een keer te hard bijt het ook nog eens behoorlijke wonden kan geven.

Plus denk ook om het geluid wat ze produceren, als je geluk heb blijft het bij smorgens een half uur en savonds een half uurtje krijsen. Dit is natuurlijk gedrag wat je er bijna niet uitkrijgt.

maar als je er toch voor gaat, het eenkennige krijg je er wel uit. Het veren plukken kan iets lichaamelijks zijn, maar het kan ook komen door te weinig aandacht. Dus dat weet je nooit van te voren.

Succes
Bericht Woensdag 27 Mei 2009 5:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:02 pm
  Berichten van afgelopen: