|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Ik ben bij Bastiaanse geweest in Breda (Prinsenbeek) Dierenkliniek De Baronie
Heb nog even getwijfeld, over Utrecht, en die uit Veldhoven.
Maar omdat Bobbie bij hem al bekend was, heb ik daar een afspraak gemaakt.
Ook met het idee, mocht er weinig uitkomen, kan ik altijd nog bij een ander terecht.
Vind een aardige vent, neemt rustig de tijd, en heeft zelf ook een aantal Roodstaarten.
Ik schrok me kapot, toen die het kweek buisje liet zien, er groeide nog net geen paddenstoelen in...
Ook begin ik nu te twijfelen of die luchtbevochtiger wel zo goed is.
((Werk goed, rond de 60%))
Maar is natuurlijk ook een heerlijke voedingsbron voor schimmels, of zie ik nu spoken? |
Vrijdag 25 Juni 2010 8:18 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Jeetje..................dat is zeker schrikken
Misschien een idee om de luchtbevochtiger voor een tijdje werkeloos te laten staan. Misschien alleen meerdere malen per dag sproeien ?
Spetter wordt elke dag minimaal eenmaal gesproeid (water met kamille- en enchinaforce), bij heel warm weer twee tot driemaal. Eenmaal helemaal lekker nat en de andere keren voor de luchtvochtigheid.
Veel sterkte. |
Zaterdag 26 Juni 2010 9:30 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik wou hier ook een luchtbevochtiger zetten maar heb het niet gedaan op aanraden van Hedwig. Hedwig zei dat een luchtbevochtiger niet nodig is zolang je gaai er geen tekenen naar geeft het nodig te hebben. We sproeien genoeg en zo dus de verzorging is goed maar inderdaad, te veel gebruik van die bevochtiger maakt dat je schimmels kan krijgen. Vandaar heb ik er dus geen gekocht en zolang de gaaitjes geen last hebben dan laat ik het ook zo, ik heb een hygrometer staan, is het echt te droog aan het worden dan is het sproeitijd hier |
Zondag 27 Juni 2010 8:40 am |
|
|
Laura B
Moderator

Hopelijk laat Bobbie na de kuur de veren weer zitten....
Hoe gaat het sproeien, laat ze het toe?? |
Zondag 27 Juni 2010 8:53 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Windkracht13
HEEEEEEEEEEEEEEEEEE, JOEPIE DE POEPPIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb net de uitslag binnen van de schimmel kweek, deze is POSITIEF...
Bobbie heeft "gelukkig" last van dat gene, waardoor de meeste papegaaien gaan plukken.
Ohjé, wat ben ik blij, dat het nu wordt opgelost via medicijnen en sproeien!!!
Gelukkig dat mijn chef, morgenochtend het werk voor mij waarneemt, zodoende ik even de medicijnen kan gaan halen (DANK HANS!!!)
En vanavond gaat ik een feessie voor je bouwen Bobbie
Wow super zeg, hoe vervelend ook van de schimmel, je hebt een oorzaak voor het plukken. Hopelijk gaat het na de kuur snel weer helemaal goed.  |
Dinsdag 29 Juni 2010 6:12 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hoe gaat het ondertussen met Bobbie? Lukt het met het geven van het kuurtje en het sproeien? |
Woensdag 30 Juni 2010 8:38 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Hoi Sarah
Ik heb de bevochtiger inmiddels uitgezet. Omdat ik wel eens lange diensten moet draaien, en mijn vriendin ook werkt, deze aangeschaft. (Voor de momenten dat er niet gesproeid kan worden)
Vanmorgen was het rond de 65% volgens de hygrometer, even kijken hoe dt vanavond is...
Met het sproeien gaat het inmiddels goed, sproei nu uiterlijk 2 x
's Ochtends bij het wakker worden, zet ik Bobbie eerst op haar boompje, en na 15 min. stapt ze gewoon op, om mee te gaan naar de Douche.
Ik sproei haar dan met aloë Vera, daarna met het medicijn.
Dit is wel vervelend spul, dat medicijn, het prikt waarschijnlijk een beetje.
Niet op haar huid, maar in de ogen, gisteren zat zowel Chefke als Bobbie met haar oogjes te knijpen (beter uitkijken dus)
Op mijn werk, zie ik ze nog steeds plukken, wel duren de pluk sessies minder lang.
Voor de rest kan ik er nog weinig over zeggen, morgen is het precies een week dat ze hier mee behandelt wordt. |
Woensdag 30 Juni 2010 11:38 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hey Windkracht
Meer kan je op dit moment niet doen, plukken is niet zomaar van dag op dag voorbij en het product moet natuurlijk ook de tijd krijgen om te werken. Probeer je echt niet teveel op het plukken te fixeren, gelukkig kan je van op je werk volgen hoe ze het doen en valt het niet op dat je kijkt, dat scheelt een pak. De observatie op deze manier is prima en zo krijg jij misschien een patroon te zien of zie je de verbetering inderdaad van hoe het plukken elke keer wat minder wordt. |
Woensdag 30 Juni 2010 12:38 pm |
|
|
koppiekrauw
Eitje
Inmiddels zijn we een aantal maanden verder.
Ik ben me benieuwd hoe het nu met Bobby gaat. |
Dinsdag 7 December 2010 6:20 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Windkracht is al heel lange tijd niet op het forum wegens ziekte. we hopen snel weer wat te horen hoe het er mee gaat. |
Woensdag 8 December 2010 9:09 am |
|
|
arienino
Eitje
quote:
Originally posted by pannenkoekenmix
Hier staat ook een recept op voor een thee van knoflook en brandnetel. Doordat ze knoflook binnen krijgen gaan hun veren stinken. Daardoor gaan ze dan al minder met de snavel tussen de veertjes, en zullen ze dus minder plukken. Gewoon omdat ze een afkeer van dat luchtje krijgen dus. Is ook geschreven door Hedwig, ik heb het nog niet geprobeerd, maar heb het wel een aantal mensen kunnen aanraden met plukkende parkieten.
Succes! Ik hoop dat '
t helpt
ik heb ook al knofllok en brandnetel geprobeerd ,,help niet bij pino gr bb  |
Maandag 13 December 2010 6:13 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:02 pm
|
|