Boeken over gedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Boeken over gedrag  Reageer met quote  

Ik wil eigenlijk wel graag meer weten over het gedrag, zeker van dat van Gogo (amazone). Nu heb ik al overwogen om een keer een gedragsconcult te nemen, maar na alle verhalen die ik hier lees over Hooimeijer is dat niet de persoon waar ik met mijn gaaitjes naartoe wil. Ik ben naast een hart voor mijn diertjes te hebben ook een echt mensmens (muziektherapeut). Dan kan ik denk ik niets met een meneer als Hooimeijer.
Nu dacht ik dat het handig en interessant zou zijn om boeken te lezen (aan te schaffen) om zo wijzer te worden.
Heeft iemand tips voor mij wat goede boeken zijn?
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 10:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Boeken over gedrag  Reageer met quote  

Ik meen dat het boekje van Bonnie Talsma (?) wel goed is: Gek van mijn vogel.
Ook zijn er goede Engelse boeken. The Beak Book en de Companion parrot nog wat van Sally Blanchard.
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 11:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Egwene, misschien kun je je situatie(s) omschrijven en hier op het forum een advies op maat krijgen. Kan beter werken dan een algemeen boek, zeker met alle ervaring die op dit forum aanwezig is.
Wie is trouwens Gogo? Ik dacht dat je alleen een bont boertje had
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 1:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Boeken over gedrag  Reageer met quote  

Ik denk dat Hooimeijer best hard heeft voor dieren hoor. Wink Als je er alleen maar naartoe gaat voor het gedrag, zit je volgens mij wel goed. Wat hij kan met vogels qua gedrag is echt verbazingwekkend. Mocht je echt problemen hebben, dan zou ik écht een keer langs Hooi gaan. (En je eigen waarde even opzij zetten --> Hooi kan ontzettend bot zijn)
Ik zou alleen geen Harrisons aanschaffen (die je er standaard bij krijgt) als je dat niet wil!
Bericht Zondag 25 Mei 2008 8:05 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

De problemen moeten dan denk ik wel héél erg uit de hand lopen, wil ik daar naartoe gaan... Ik heb denk ik op sommige gebieden dan ook wel een heel andere visie. Ik kan het ook niet uitstaan als die man dan dingen gaat doen bij mijn vogel en niet tegen mij zegt wat hij doet en waarom. Hij kan het allemaal nog zo goed weten, maar ik wil weten wat hij met mijn vogel doet.
Gogo is mijn geelvoorhoofdamazone. Ik heb hier (volgens mij in mijn dagboek) ook foto's staan van dat schatje. Hartje
Bericht Dinsdag 27 Mei 2008 7:39 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als de problemen heel erg worden zou ik het zéker overwegen. --> Als laatste optie? Mocht het nodig zijn, probeer dan ál je vooroordelen over boord te zetten en er 'leeg' naartoe te gaan. Hopelijk is het niet nodig!
Bericht Dinsdag 27 Mei 2008 7:55 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, als het moet, moet het. Gogo is natuurlijk dan belangrijker. Maar dan pas als alle andere opties uitgesloten zijn van succes.
Ik heb trouwens dat Engelse boek besteld en als het goed is, komt het donderdag binnen.
Ik vind het ook gewoon heel erg interessant om meer over het gedrag van papegaaien te weten. Ik rij paard en ga bijvoorbeeld ook eind juni een gedragscursus van 2 uurtjes volgen over paarden. Ik vind dat interessant (ben dan ook niet voor niets aan het studeren voor muziektherapie... Very Happy )
Bericht Woensdag 28 Mei 2008 7:24 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Welk boek heb je besteld? The companion parrot.. nog wat? Of the Beak book? Good bird is trouwens een leuk magazine.

Wat leuk dat je een gedragscursus over paarden gaat volgen. Ik denk dat je veel dingen ook op vogels toe kan passen, als ik Esc_f_ny zo hoorde..

Wat houdt dat ongeveer in, muziektherapie?
Bericht Woensdag 28 Mei 2008 8:10 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Volgens mij was het dat met companion in de titel. Ik weet zo ff niet uit mijn hoofd meer hoe hij heette, maar als ik het heb, dan plaats ik wel even een berichtje met de titel.

Ik denk inderdaad dat ik veel dingen van de cursus voor paarden ook bij de gaaien kan toepassen. Ik hoorde gisteren voor het eerst van die cursus, wordt gewoon bij ons op de manege gegeven, dus heb er helemaal zin in!

Muziektherapie is eigenlijk therapie voor heel veel doelgroepen (psychiatrie, jeugdzorg, tbs, verstandelijke gehandicapten, dementie enz.) waarbij je niet met cliënten gaat praten, maar muziek gaat maken. Dmv de muziek kunnen ze bijvoorbeeld emoties kwijt of dingen leren over omgaan met anderen over met bepaalde zaken, helderheid krijgen over hunzelf en hun beperking of stoornis en hoe ze daarmee om kunnen gaan. Er zijn nog veel meer mogelijkheden, maar dan zou ik hier een boekwerk moeten typen, maar ik denk dat dit het in grote lijnen wel een beetje omschrijft.
Bericht Woensdag 28 Mei 2008 12:47 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe is het boek? Smile

Het klinkt interessant, muziektherapie. Men 'communiceert' dus dmv muziek? Kan me er wel iets bij voorstellen. In een opdracht voor handvaardigheid kan je ook helemaal opgaan.
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 10:21 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: