Bonte boer - 23 jaar en geplukt

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey wat goed dat je een vriendje hebt gevonden. Hopelijk gaat het goed met hun beide, ik bedoel, blijft het goed gaan en kunnen ze samen blijven zitten.

Hou het vooral goed in de gaten, het is niet abnormaal dat ze elkaar wat uittesten maar het mag niet overdreven geraken zodat eentje bijvoorbeeld niet meer zou durven gaan eten of drinken of zo. Of dat ze elkaar zouden verwonden, verder zou ik ff kijken hoe het gaat.
Bericht Zaterdag 24 Oktober 2009 4:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd Veertje
Zo te lezen lijkt het een match. Wat Sarah al zegt, hou het in de gaten. Ze zullen onderling toch de verhoudingen even moeten bepalen Wink
Bericht Zondag 25 Oktober 2009 9:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het daar met Chippy en z'n vriendje?
Bericht Zaterdag 31 Oktober 2009 10:40 am
Suusje
Eitje

Reageer met quote  

hoi!

Ik heb toch Pino (Chippy's vriendje) maar effe apart gezet. Ik had het idee dat Chippy ongemakkelijk was doordat hij erg krengerig kan doen. (ik had dit andersom verwacht) Het heeft alleen geen zin... Als ze eruit mogen kruipt hij meteen bij chippy in de kooi. Misschien dat ik het ze zelf moet laten oplossen zonder Chippy te willen beschermen...

Het handtam maken van Pino wil nog niet helemaal lukken. Hij heeft een tijd in een voilere gezeten en is nu bang voor handen. Het gaat wel beter, pakt al dingen uit de hand en rent niet meer meteen weg. Vooral bij het in de kooi zetten is het lastig. Hij wil niet op de hand, mouw, stok. Dan moet je hem gewoon pakken... niet echt bevorderlijk voor de relatie Confused
Als hij bij Chippy in de kooi mag kan ik hem er nog wel in lokken, maar in de aparte kooi, dat vind hij niks...

soms best lastig om te weten wat nou verstandig is.

Een tip is altijd welkom Smile

Groetjes Suus!
Bericht Zaterdag 31 Oktober 2009 11:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Soms is het erg moeilijk om nu te bepalen waar je goed aan doet inderdaad. Pino er wel bij in of niet. Probeer goed naar de lichaamstaal van beidde vogels te kijken en van daaruit een beslissing te nemen.

Is Pino niet gewiekt? Als hij gewiekt is, is het wat makkelijker om hem te leren opstappen en afstappen. Wanneer hij dat geleert heeft kan je altijd de vleugels weer aan laten groeien.
Maar wat je zelf ook al schrijft, dat pakken is inderdaad niet erg bevordelijk voor de relatie Wink

Veel oefenen met op- en afstappen in een aparte kamer - dus niet in dezelfde ruimte met Chippy

Succes
Bericht Zondag 1 November 2009 11:23 am
Suusje
Eitje

Reageer met quote  

Pino is inderdaad gewiekt. Helaas kan hij heel hard rennen Smile en doet toch vliegpogingen.
We gaan maar gewoon met veel geduld verder....
Wel een goed idee om het in een andere kamer te oefenen zonder Chippy erbij.
Wie weet. Ik laat het weer horen als er veranderingen zijn of als ik weer eens advies nodig heb:)
Dank je!
Bericht Zondag 1 November 2009 1:37 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Succes - gaat vast lukken. Herman hier kan ook zo hard rennen. Moet er wel eens om lachen. Dan wil ik hem pakken en loopt ie als een gek hard weg Mr. Green
Bericht Maandag 2 November 2009 12:40 pm
Suusje
Eitje

Reageer met quote  

vervolg van het Chippy-verhaal...

Ondanks dat het goed ging tussen Chippy en Pino het ik toch besloten Pino terug te brengen en een jong te nemen. Pino was erg lief voor Chippy maar erg bang voor ons. Na 6 weken was dit nog niet beter en achtte ik de kans erg klein dat hij nog echt tam zou worden. (hij is al 11 jaar en heeft een tijd in een voilere gezeten...)

Nu hebben we de kleine Pimmetje. Een erg schattig boertje van bijna 9 weken. Hij is erg lief en knuffelig. Helemaal leuk dus... alleen Chippy is een vreselijk kreng!!
Pimmetje is al een beetje bang en bijt nog niet erg van zich af....
Hopelijk trekt het nog bij.

Groetjes Suus!
Bericht Woensdag 2 December 2009 7:31 pm
Suusje
Eitje

Reageer met quote  

....
Ik weet ook niet hoe ik kan helpen. Als ik erbij sta en Chippy waarschuw doet ze het nog. Dan moet ik haar voor straf in de kooi zetten. Niet echt een geweldige situatie...
Als iemand nog een goed idee heeft... Heel erg van harte welkom!!!

Groetjes Suus!
Bericht Woensdag 2 December 2009 9:13 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

beetje late reactie...

wat zonde dat je pino weg hebt gedaan Sad

Ik snap waarom je het hebt gedaan, ik heb mijn tweede BB helaas ook weggedaan omdat hij Rocco kaalplukte, sindsdien ben ik al jaren bezig met een gaaitje te vinden die met haar overweg kan....

Ik had ook een jonge vogel gekocht voor bij Rocco (Oscar) Deze was zo fel tegen Oscar dat deze nu bijna een fobie heeft voor andere gaaien Sad

Dus kom ik toch weer bij een oudere vogel uit, vooral oudere handopfok (tamme) vogels die lang alleen hebben gezeten zijn vaak wat moeilijker te koppelen. Vooral als ze vroeg uit het nest zijn gehaald en geen duidelijke papegaaientaal hebben geleerd.

Ik ben wel heel benieuwd hoe Chippy nu tegen het jong doet, maar ik zou je aangeraden hebben Pino te houden (het ging immers op Chippy, hij blij jij blij, toch?), gezien mijn eigen ervaring van de afgelopen jaren.

Maar elke vogel is anders en misschien gaat het ondertussen al erg goed, dan heb ik niks gezegd Wink
Bericht Zondag 17 Januari 2010 7:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: