Bonte boer eten eigen poep

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Lobkeee
Eitje

Bonte boer eten eigen poep  Reageer met quote  

Hallo,

Mijn bonte boer eet zijn eigen poep op, wat kan ik hier aan doen en kan dit kwaad?
Heel de dag met een doekje erbij gaan staan is natuurlijk geen oplossing.

Alvast bedankt!
Bericht Dinsdag 1 September 2009 1:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het gebeurt wel vaker dat een vogel zijn eigen poep opeet. of het heel erg schadelijk is weet ik niet. die van ons doen het ook wel eens. niet de hele dag, dat niet. maar ik zou proberen hem af te leiden met speeltjes en zo, dan kan hij daar mee spelen.
Bericht Dinsdag 1 September 2009 2:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Lobkeee
Eitje

Reageer met quote  

Dat is dus ook nog een probleem.
Elmo is nu ongeveer 20 weken en wil nog niks met speelgoed doen het lijkt zelfs alsof Elmo er bang voor is, is dit normaal?
(De speeltjes hangen er al zeker 2 maanden dus het lijkt mij dat Elmo er wel aan gewend moest zijn)

Groetjes Lobke
Bericht Dinsdag 1 September 2009 2:38 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

misschien weet hij niet wat spelen is en moet hij dat leren. voorstel om jou dan daar mee te laten spelen. haal maar uit de kooi en tingel er maar mee, speel er mee zodat hij het ook kan zien. betrek hem er dan ook bij. laat hem het aanraken en proeven etc. zo leer je hem dat aan en kan hij wverder op onderzoek. probeer er ook eens met propjes papier. is ook heel leuk
Bericht Dinsdag 1 September 2009 2:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Lobkeee
Eitje

Reageer met quote  

Bedankt voor uw reacties.

Kranten vind ie erg leuk.
Ik ga het proberen met de speeltjes.

Groetjes
Bericht Dinsdag 1 September 2009 5:02 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hou ons op de hoogte hoe of het gaat. en stel al je vragen gerust. ze zijn nooit dom of stom, vragen is altijd goed en wij zullen met ons allen proberen te helpen. Very Happy daar zijn we voor.
Bericht Woensdag 2 September 2009 6:55 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het eten van hun eigen poep kan geen kwaad. Ze doen dit om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen. In ontlasting zitten B-vitaminen en mineralen.

Wat eet Elmo zo op een dag?
Bericht Woensdag 2 September 2009 10:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Elmo is nog erg jong op dit moment en moet nog leren spelen dus inderdaad veel variatie brengen in het speelgoed en meespelen met Elmo, na een tijdje gaat ie het speelgoed ook op zichzelf gaan ontdekken en gaat het eten van de poepjes normaal ook minderen.
Bericht Donderdag 3 September 2009 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: