Bonte Boer te weinig los geweest,wie weet raad?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Carmen
Eitje

Bonte Boer te weinig los geweest,wie weet raad?  Reageer met quote  

Met het mooie weer van de afgelopen tijd is Dingo mijn Bonte Boer te weinig los geweest,ik ben bang dat hij weg vliegt omdat de deur hier constant open staat,met een huis vol kinderen is het ook gewoon moeilijk om ervoor te zorgen dat de deur dicht blijft,verder is het ook gewoon een kwestie van weinig tijd geweest,helemaal fout natuurlijk want als hij nu los is komt hij dus niet meer,of eigenlijk komt hij wel lekker bij je zitten maar als hij ook maar vermoed dat hij de kooi weer in moet is hij weg en laat zich niet pakken,weet iemand een oplossing?
Hij is verder heel tam,vliegt me ook na en luistert naar z'n naam,maar op een gegeven moment zal hij toch z'n kooi weer in moeten en dat lukt ons nu dus niet meer
Bericht Maandag 18 Juli 2005 10:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Je kunt hem kortwieken, dat is de beste oplossing voor je denk ik
mijn halsbandparkiet mavis die is niet gekortwiekt soms is de deur van de keuken open en als ik in de keuken ben komt hij aanvliegen en ziet dat de deur open is maar hij gaat niet weg, mavis is zelfs een keer naar buiten gevlogen hij kwam gelijk terug maar ik neem geen risico's
Bericht Maandag 18 Juli 2005 10:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik sluit me aan bij Ziya. Voor je eigen gerustheid EN voor Dingo lijkt mij dat wel het beste. Kan hij er tenminste lekker uit.
Hier is de deur ook vaak open, maar omdat Stimpy gekortwiekt is en weet dat hij op zijn kooi/speelboom blijft, kan ik dat lekker doen.
Bericht Dinsdag 19 Juli 2005 8:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bonte Boer te weinig los geweest,wie weet raad?  Reageer met quote  

Hoi Carmen..

Ik ben het met Ziya eens dat kortwieken een goede oplossing is.

Om even aan te geven hoe veel kortwieken kan schelen: Ik heb Iago een keer zijn vleugels laten houden.
Hij begon echt vervelend te doen: Grommen, piepen.. Ik mocht 'm niet meer pakken want dan ging hij ervandoor.
Toen ik zijn vleugeltjes weer had geknipt, was hij weer net zo lief als voordat ik hem zijn vleugeltjes had laten houden..

Een ongeluk zit trouwens in een heel klein hoekje. Het kan iedereen overkomen.. En voordat je het weet glipt Dingo naar buiten.. Sad

Succes met je beslissing..
Bericht Dinsdag 19 Juli 2005 8:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

EN!..... je kunt hem lekker mee naar buiten nemen!
kan hij ook fijn op een klimtak genieten van t mooie weer, of een dagje weg met jullie Wink

Je kunt er altijd voor kiezen alleen in de zomer te wieken (hoewel ik dat niet zou doen, omdat ik dan bang ben dat ze op een bepaald moment al weer te goed vliegen en ik ze toch buiten heb Rolling Eyes )
Bericht Dinsdag 19 Juli 2005 9:51 am
Carmen
Eitje

Reageer met quote  

Bedankt voor de reacties,we zijn al bezig geweest met kortwieken maar nog niet genoeg denk ik want hij vliegt nog steeds perfect
Ik zag hier ergens zeer duidelijke foto's staan dus we hebben besloten om vanavond nog maar een poging te wagen,tot nu toe had ik het niet gedaan omdat ik wilde dat hij wel weg zou kunnen komen als 1 van de honden hem wat wilde doen maar die hebben daar helemaal geen neiging toe gelukkig,nu alleen ons jonge poesje nog opvoeden maar die kan ik wel opsluiten als Dingo los is
Bericht Dinsdag 19 Juli 2005 10:42 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Carmen.. Ben benieuwd hoe het kortwieken zal gaan!
Honden blijven roofdieren hoor.. Ze kunnen ergens van schrikken en dan uithalen.
Ook Nenya, een doos eersteklas, heeft Flitje een keertje gepakt omdat ze ws van hem schrok..
Bericht Dinsdag 19 Juli 2005 11:03 am
Carmen
Eitje

Reageer met quote  

Even een update,het heeft even geduurd maar met de vakantie zit ik niet zoveel achter de PC dus vandaar!
Dingo is gekortwiekt en hij had het echt gelijk door,1 keer fladderen en het was gelijk afgelopen!
Dus gelukkig zijn we nu van het gejaag en de vangpartijen af,ik denk dat hij dat zelf ook wel fijn vind,we zijn er helemaal blij mee!
Bericht Dinsdag 26 Juli 2005 10:08 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Geweldig dat het gelukt is Carmen.... een hele rust voor jullie maar zéker ook voor Dingo.
Zie je wel dat het slimme rakkers zijn.... tuurlijk had ie het gelijk door en waarschijnlijk vindt hij het prima zó!
Véél meer aandacht, want hij kan nu toch niet meer weg en is dus een beetje zielig en daar maakt ie gebruik van.... leuke dingen doen met het vrouwtje, de baas en de kinderen..... Hij geniet er vast van!
Bericht Dinsdag 26 Juli 2005 11:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat fijn Carmen Very Happy
Weet je..ik heb ook honden en katten, maar die gaan veel rustiger met de vogels om als ze niet steeds rond fladderen. Is dat bij jou ook zo?
Bericht Woensdag 27 Juli 2005 9:32 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gaaf dat het gelukt is! Smile Wat zijn ze slim he, dat ze het zo snel doorhebben?
Ben benieuwd hoe het verder gaat!
Bericht Woensdag 27 Juli 2005 12:32 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Weet je..ik heb ook honden en katten, maar die gaan veel rustiger met de vogels om als ze niet steeds rond fladderen. Is dat bij jou ook zo?[/quote]
Crying or Very sad nou bij mij is dat dus niet het geval.
Wanneer Catootje los is en op de vloer land dan staat de hond er meteen bij.
Hij heeft nog niets gedaan maar kijkt niet echt vriendelijk naar Catoo.Dus zet ik Catoo altijd maar meteen weer omhoog.
Ik durf het risico niet te lopen dat hij Catootje pakt hoor.
Ik vind het wel heel jammer maar helaas.
Bericht Woensdag 27 Juli 2005 7:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He bah, wat jammer dat je hond zo geinteresseerd is in Catoo.. Sad
Bericht Donderdag 28 Juli 2005 1:55 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik probeer het wel steeds meer op te bouwen dat de hond (jack)het leuk vind als Catoo los is.
Als Catoo los is in de keuken geef ik de hond extra aandacht zodat hij strakkies hoop ik denkt als dat gekke beessie los is is het erg leuk want dan krijg ik extra aandacht.
Nou heb ik hier dus al twee honden met veel gebruiksaanwijzingen dus zal veel tijd in gaan zitten.
Van Catoo los in de kamer is al helemaal geen sprake want daar zit dus een hond die helemaal gefixeert is op vogels en ook echt niet te vertrouwen is.Maar gelukkig hebben we een grote keuken en ben ik daar veel en kan Catoo dus lekker los.
En als ik ff weg moet b.v. naar wc zet ik jack ff weg zodat ze niet alleen zijn.
Bericht Donderdag 28 Juli 2005 8:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat is best een drukte dan he? Confused Misschien gaat het nog over hoor. Onzer boomerhond was eerst ook zo achterna jagerig Sad Maar nu dus totaal niet meer Smile
Bericht Donderdag 28 Juli 2005 9:59 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: