bonte boertje die bijt

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
wendylisa
Eitje

bonte boertje die bijt  Reageer met quote  

ik heb er sinds kort een bb bij een mannetje van bijna 3 maar hij bijt als een gek in de kooi buiten de kooi. en hij bijt ook niet zo zacht wat kan ik eraan doen? want anders moet ik hem toch weer weg doen
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 9:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Euh, vooral veel geduld hebben en niet opgeven want elke gaai bijt wel eens en vergeet niet dat de kooi vaak gezien wordt als HUN plaatsje en dan kan een beet al snel komen. Ook buiten de kooi kan het gebeuren maar ik zie daar geen reden in om hem daarom weg te doen. Trainen, trainen, trainen en nog een trainen. Vooral niet laten zien dat een beet pijn doet, dat is een punt waar je moet op letten. Geen aandacht geven aan het bijten. Ze worden het vaak zelf moe om je uit te testen als ze er geen reactie op krijgen.

Probeer eens te trainen in een onbekende kamer, vaak hebben ze dan ook wel minder praatjes.
Een goede vertrouwensband opbouwen met je gaaitje gaat niet altijd van dag op dag en vraagt veel tijd en geduld. Het is puur een kwestie van oefenen en vergeet niet dat elke gaai anders is. De ene kan meer verdragen als de andere en de ene gaat al sneller van zich afbijten als de andere maar dit is geen abnormaal gedrag. Het is vaak belangrijk eens uit te zoeken naar waarom hij je op dat moment bijt
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 11:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wanneer bijt ie precies? Misschien kun je eerst wat meer info geven? Wink Bijten is echt wel te verminderen, met een consequente opvoeding en wat doorzettingsvermogen. Ik denk ook wel dat je een beetje geduld op moet brengen voor een gaaitje die pas net naar jullie verhuisd is, dat is ook niet niks.... Vogeltjes
In het onderdeel gedrag staan een hoop topics over bijten, misschien kun je daar alvast wat info in vinden. Dan wacht ik een volgens berichtje met wat info af voor ik echt advies geef.. Wink
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 11:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: