bonte boertje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
chanti
Fladderaar

bonte boertje  Reageer met quote  

hallo. ik heb een vraag, weten een van jullie wat je kunt doen aan een bonte boertje van 7 maand die behoorlijk eenkennig is en niks anders als ie bij mij zit , en ik wat zegt loopt op te boeren. ik wil graag een vogel die sociaal is tegenover anderen en mij.
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 8:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo had hier ook 'last' van....ik was haar grote vriend en niemand anders mocht in de buurt van haar komen...ook mn vriend niet, heel vervelend want ze kon dan ook de kooi niet uit als ik er niet was...
Nadat ze gewiekt is, is dit gelukkig grotendeels opgelost, ze stapt netjes bij iedereen op (!) en dat is heel fijn! verder laat ik mn vriend zoveel mogelijk met haar doen als hij thuis is, dan houd ik me expres op de achtergrond, want ik heb gemerkt dat ze makkelijker is met andere mensen als ik er niet bij ben..
Ik neem haar ook mee naar mn ouders/ supermarkt zodat ze andere mensen ziet ipv mij en mn vriend...
Het is een kwestie van veel oefenen met andere mensen...veel succes!
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 8:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
chanti
Fladderaar

bonte boertje  Reageer met quote  

het probleem is mica is gekortwiekt, en hij bijt mijn vriend en anderen heel hard, en dat vind mijn vriend vreselijk, dus hij haalt hem er zeker niet uit want hij laat zich niet hard bijten wat ik me in kan denken. maar ik durf mijn vogel niet mee te nemen los hoor naar buiten ben veel te bang dat ie wegvliegt en dat ik hem niet kan pakken, want ondanks dat ie gekortwiekt is kan ie wel wat vliegen.
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 9:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: bonte boertje  Reageer met quote  

Kan je geen opstaptouw ergens kopen? Dat kan je vriend dan gebruiken. Hij hoeft zich dan ook niet te laten bijten.

Een goed gewiekte gaai kan trouwens niet zomaar wegvliegen! Wink
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 4:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
chanti
Fladderaar

Reageer met quote  

dat is wel een leuk idee van dat opstaptouw. ik knip de vogel zelf en mij is altjd gezegt dat de de eerste vijf moesten vanaf de buitenkant dan he. iemand verder nog tips om de vogel socialer te krijgen?
Bericht Vrijdag 31 Augustus 2007 8:09 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is wel erg weinig, de eerste vijf.. Hoe ver knip je de pennen? Ik heb er bij Iago acht geknipt. Wink Bij Zazu heb ik er tien of elf geknipt. (Da's een kaketoe)

Je zou eens met het opstaptouw aan de slag kunnen gaan. Of laat je vriend iets met hele dikke mouwen aantrekken: Zo is 'ie ook niet meer zo angstig. Wink (Dat hebben vogels prima door)
Hij zou kunnen oefenen in een andere kamer, die niet bekend is voor je bb.. Daar zijn ze vaak een stuk bereidwilliger om mee te werken.
Succes!
Bericht Zaterdag 1 September 2007 2:00 pm
chanti
Fladderaar

Reageer met quote  

oke bedankt voor de tip
Bericht Zaterdag 1 September 2007 2:07 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: