bonte boertjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
davidbroos
Eitje

bonte boertjes  Reageer met quote  

hoi iedereen vrees dat ik me iets laten wijsmaken heb

heb zopas twee koppels bonte boeren aangeschaft van 7 jaar
maar de pop ziet er ni uit haar nek is half weggeplukt en de veren staan ni mooi bij de mannen heel veel dons dat doorkomt precies

nu had deze man me verteld dat dit is omdat ze aan het paren zijn en de man in de nek van de vrouw bijt enzo dat die geplukt is op haar hoofd en nek door de drift van de man

komt dit terug goed of moet ik deze apart zetten weet eigenlijk ni wat doen
kan dit kwaad moet ik ze gewoon laten zitten komen de pluimen dan terug mooi enzo enzo

hopelijk krijg ik hulpende antwoorden heb mischien fout gedaan bij deze dan toch te kopen maar das te laat nu dus alle hulp en info is welkom
daar ik beginnend ben
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 1:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Even vragen, hebben ze een nestje gemaakt? Hebben ze jongen?
Zijn ze echt een bewezen koppeltje?

het is niet abnormaal dat een koppeltje plukt om hun nestje te maken maar indien je echt twijfelt kan je ze ook eens laten onderzoeken door een arts. Of, heb je een gezondheidsverklaring van het koppeltje?
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 2:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
davidbroos
Eitje

Reageer met quote  

ze hebben jongen gehad bij hem vorig jaar heb er zelf een jong van tam

nest gemaakt hier niet daar waren ze bezig zei hij tegen me ale ze zaten in de blok had ik gezien de rest zag ik ni
zijn 17-05-2010 bij dierenarts geweest en op die papieren staat afwijkingen geen
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 2:05 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan zou het best wel kunnen zijn dat het door hun beginnende nest te maken is dat de pop zo geplukt is, niet abnormaal hoor. Het komt bij meerdere koppels wel voor dat de pop geplukt is, zelfs komt het voor dat de man zich gaat plukken om het nest te helpen maken, misschien kan je proberen met takjes in de kooi te leggen en zo dat ze dat materiaal gebruiken maar ik denk dat ze toch wat zal plukken, in elk geval, materiaal aanbieden, dat kan misschien wel een stukje helpen. Zeker is het niet maar je kan het proberen.
In elk geval wel goed dat ze bij de arts voorbij zijn geweest, dat scheelt al een zorg. Mooi is het misschien niet maar het is een stukje van de natuur en daar kan je niet altijd evenveel aan doen, de charme van de gaaitjes zit vooral van binnen, gelukkig hebben ze er zelf niet echt veel last van van het plukken, tenzij er wondjes bij te pas komen natuurlijk, dat is iets anders.
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 2:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
davidbroos
Eitje

Reageer met quote  

wondjes zijn er zeker niet bij gewoon geen zicht hoop eigenlijk beetje dat die terug mooi komt

en wat kun je zoal aanbieden dat ze in de betere winkels verkopen dat ze dat mischien minder gaan doen

maar je hebt me al zeer gerust gesteld dank u
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 2:15 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je kan beukensnippers leggen, twijgjes, wat fijne (niet giftige) takjes
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 2:49 pm
davidbroos
Eitje

Reageer met quote  

beukensnippers liggen er in de blok

op de bodem kan ik weinig leggen dar er eerst een rooster ligt en daaronder de lade
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 2:56 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hebben de bbtjes wel goede voeding gehad? ik ken namelijk geen bbtjes (koppels) waarvan de pop geplukt is.

Kan best hoor dat de man het doet maar veel kwekers geven niet zoveel afwisseling in de voeding dan wij allemaal :S

Probeer ze eens op pellets te zetten van harrison hpc. Daarbij lekker papje maken van zaadjes eivoer en palmolie. Lekker groente en fruit geven.

Popje misschien 1 x per dag sproeien.

Succes
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 4:25 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: